https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2018/leven-in-de-plaats-van-maartje/ Wauw, hier ben ik toch wel even stil van. Deze 2 meisjes zijn echt een enorme inspiratie . Het is behoorlijk wat leesvoer, maar echt de moeite waard. Bekijk ook even het filmpje onderaan het artikel.
Ik heb m ook gelezen, zat ook echt te snotteren. Wat een sterke meisjes... en dat ze ook echt oncoloog geworden is... heel sterk. Wel sneu voor de zus, lijkt me heel moeilijk om zo in iemands schaduw te moeten leven.
Tjonge, stil van. Wat een leed, voor de twee meisjes zelf maar ook voor de ouders en zus. Wat een verdriet...
Het stond in de zaterdag krant, ik heb het zitten lezen aan de ontbijttafel, met tranen in mijn ogen. wat een verdriet voor die families, de familie van maartje haar ouders en zus, maar ook de familie van Derakshan, met hun hele geschiedenis. En wat een sterke vrouw Derakshan, wat goed dat ze met haar doorzettingsvermogen nu oncoloog is en veel wil bereiken. Echt heel tof.
Ik heb het dit weekend gelezen en was er ook helemaal stil van. Het blijft echt aan me kleven. Wat een krachtig, dapper meisje was Maartje. En Derakshan ook. Zo mooi dat ze nu de droom van haar vriendin waarmaakt.