postbezorger worden met een baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Caithlin79, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Zou dat kunnen?
    Mijn WW uitkering loopt over 2 maanden af en ik kan nergens werk vinden. Ik wil graag verder als salarisadministrateur, maar daar is momenteel gewoon niks van te vinden in mijn omgeving.
    Ik wil echt graag werken, en zag een advertentie waar ze een postbezorger zoeken voor 10 uur in mijn wijk.
    Alleen werkt het niet echt voor die paar uurtjes per dag om de kleine naar een kdv te brengen. Dat moet altijd voor een hele dag.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Misschien zou je kunnen kijken naar een gastouder?

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Daar zat ik ook aan te denken, maar voor 10 uur? Daarbij verdient postbezorger zijn voor geen meter. Als je daarvan ook nog geld moet afstaan aan een gastouder kan ik net zo goed thuisblijven.
    Ik zat me af te vragen of het rondlopen met kinderwagen en posttas eraan een optie was ;)

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Denk niet dat dat haalbaar is.
    Je moet volgens mij ook zelf je post sorteren en ophalen, wil je dat ook met de kinderwagen gaan doen?
    Lijkt me niet echt handig!

Verder...hoe minder je verdiend, des te meer kinderopvang toeslag krijg je.
    Zelfs met maar 10 uur werken zal je er geld aan over houden.

5. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik zeg draagdoek kopen en gaan ;)

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Inderdaad sab, daar dacht ik ook meteen aan.
    Ik vind het een geniaal idee om postbezorger te zijn met een baby. Dat ik daar niet opgekomen ben :p.
    Baby in de draagdoek, kar met post mee en gaan met die banaan.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    M'n vriend verdient ook, en de eigen bijdrage wordt hard hoger.

Haha ik heb wel een draagzak, kan ook natuurlijk :D
    Maar als het idd ook sorteren is enzo, dan wordt het vast niet gewaardeerd dat ik met baby aan kom zetten.

Jammer de pammer.

8. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    als je het al moet sorteren? dan is dat gewoon thuis hoor volgens mij. en ophalen hoeft ook niet altijd, je kan er gewoon voor kiezen de post bij je thuis te laten bezorgen, daar rijden aparte busjes voor die de post bij alle bezorgers afgeven.

Ik zie echt het probleem niet, kijk met 2 peuters is een ander verhaal :D maar juist met een baby zie ik geen probleem eigelijk.
    Baby op je rug in een geweven doek, ze vinden dat heerlijk , kunnen lekker rondkijken en gewoon hun slaapje doen. En het is maar een paar uurtjes he, geen fulltime baan ofzo.
    Zou het gewoon proberen :)

9. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Je kunt thuis toch al de post op volgorde leggen? Dan gaat het bezorgen een stuk sneller! Volgens mij hoef je ook niet alles in 1x te bezorgen maar voor een bepaalde tijd alles rond gebracht hebben....in 1x bezorgen is natuurlijk het snelst maar anders zou je het ook steeds in stukjes kunnen verdelen en dan gaan bezorgen (terwijl de baby een dutje doet). Maar natuurlijk alleen als het echt in je buurt is, anders zou ik dat weer niet doen...

10. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    ik zou het erop wagen en gewoon in een gesprek aangeven of dat kan.......niet geschoten is altijd mis......toch? weet eigenlijk niet of dat wel te doen is voor je kindje. Is er niet een buurvrouw/familie/vrienden die een paar uur op je kleintje wilt passen...meeste mensen vinden het toch wel erg leuk om dat te doen is mijn ervaring..

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Is de vacature alleen voor postbezorger? Dan krijg je het gesorteerd.
    Is het post van TNT dan mag je het niet mee naar huis nemen! Van een ander bedrijf weet ik het niet.

lijkt mij niet handig om met een baby te gaan bezorgen... Of zou je je kindje buiten alleen op de stoep laten staan? en is het van TNT dan heb je echt wel een enorme stapel post, dat hang je niet even aan je kinderwagen...

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik ben postbezorger geweest voor Selektmail. Ik zou er niet aan beginnen met een baby. Het is ontzettend zwaar werk. Ik moest zelf alle post ophalen bij een depot, vaak een kofferbak vol. Daarna alles zelf sorteren en vervolgens moet je het ook nog voor een bepaalde tijd op de plaats van bestemming hebben. Het kwam er uiteindelijk op neer dat ik van vroeg tot laat bezig was, zelfs in de weekenden, terwijl het in theorie maar een parttime baan was.

De deadlines zijn zo scherp, dat je echt geen tijd hebt om dat op je dooie gemak te doen en op te delen in verschillende stukken. Het was echt aanpoten om het overal op tijd te krijgen. Je fiets is helemaal bepakt en bezakt, je moet einden lopen en fietsen. Met een babietje op je buik/rug of met een kinderwagen is dit echt niet te doen. De post past niet in een schoudertas of aan de kinderwagen. Je hebt ook geen tijd om tussendoor even naar huis te gaan als er iets met je kindje is. Plus het betaalt echt voor geen meter. Ik moest soms geld bijleggen, omdat ik ook nog post met de auto langs moest brengen in buitengebieden.

Mijn advies: Niet aan beginnen met een babietje!

13. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Sorteren is gewoon thuis maar als je een keer een erg regenachtige dag hebt weet ik niet of het zo lekker loopt met een baby op je buik.

Heb een poosje gewerkt voor Sandd en zij kwamen post thuis afleveren en daar moest ik sorteren. Verdiende wel rete slecht voor de hoeveelheid uur je ermee bezig was.

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je moet inderdaad ook rekening houden met het weer. Als het regent en waait en met sneeuw en vorst zul je toch echt naar buiten moeten om het op tijd rond te krijgen!

15. Dana

Dana Niet meer actief

misschien kan je (TS) met die etreme weerdagen terugvallen op een opa of oma?

ik zou het proberen hoor ;)

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#16 Polletjepiek, 21 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2011
    Ik heb 2 jaar geleden een tijdje postbezorgd voor TNT. Toen was onze dochter 4 maanden. No way dat ik haar mee nam op de fiets met die zware posttassen.

Ik hoefde het trouwens niet te sorteren. De gesorteerde tassen komen depots te staan. Soms zijn er meerdere depots in je wijk, omdat er anders te veel post is om in een keer mee te nemen.

17. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Bij TNT (of hoe heet dat nu) moet je inderdaad eerst gaan sorteren.
    Maar bij Sand o.i.d. niet, die komen het aan huis brengen. Een gezin bij mij in de straat doet dit ook.

18. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    het is werk wat heel snel moet, want als jij 15 uur bezig bent ipv 10 uur krijg je toch maar 20 betaald. Een kindje mee zou je veel te veel tijd kosten dat ben je veel te veel voor niets aan het werk.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

in welke regio zoek je werk want salarisadministratie wordt hier regelmatig gevraagd

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Je wordt echt niet blij als je de post moet bezorgen én een baby meenemen hoor! Die tas is superzwaar. Als je je baby meeneemt, doe je er zeker 2x zo lang over en dat krijg je niet extra betaald. Ik zou voor de gastouder gaan.

Deel Deze Pagina