Postbezorging, jouw gekste of grappigste bezorgplek/ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 29 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.996
    5.131
    113
    Dat hebben wij ook gehad met een bestelling. Het moest gewoon vanuit Nederland naar ons komen, zat ineens in Duitsland, toen in de VS, maakte daar een reisje naar een distributiecentrum en ging weer terug via Duitsland naar uiteindelijk ons adres :D
     
  2. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.465
    113
    Vrouw
    Wij brengen de bezorgers in de war.
    Ik woon in appartement 8a, mijn buren zijn mijn broer en schoonzus op 8b.
    Dus 2 keer de achternaam op de deur hieronder.

    Postbodes bellen gewoon bij beiden aan :roflmao:

    Is ook wel handig hoor. Alleen mn broer, schoonzus en ik kunnen in de hal hier beneden. Dus als mn broer er niet is en postbode belt aan, druk ik op de knop van de deur en zet die het beneden in de hal, of andersom.
    Zo goed als altijd is wel 1 van ons 3 thuis.
     
    baby90 vindt dit leuk.
  3. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.996
    5.131
    113
    Herkenbaar! Ik had ook het telefoonnummer van onze pakketbezorger.
    De huidige van PostNL is ook heel vriendelijk altijd, ik kom hem vaak tegen bij de supermarkt waar hij dan pakketjes aflevert bij zo’n pakketpunt. ‘Jouw pakje zat er ook bij!’ :D
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  4. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Ik kon er niet om lachen, maar het toppunt was denk ik wel het pakket dat werd teruggestuurd omdat ons adres niet bestond.

    We woonden toen aan een vrij breed kanaal, en de overkant had dezelfde straatnaam. Veel navigatiesystemen stuurden je naar de overkant. Je zou toch denken dat een pakketbezorger beter weet, zeker aangezien we in een grote niet te missen flat woonden, maargoed.

    Dat pakket is nooit bij de verzender teruggekomen (grote webwinkel), vervolgens 2 maanden lang overal en nergens en vooral ook zelfs voor DHL kwijt geweest. In februari staat een bezorger er ineens mee op de stoep. Nee die kerstkleding had ik onderhand niet meer nodig, en ik had ondertussen allang mijn geld teruggehad. Dus toen mocht hij het weer meenemen.

    Andere hoogtepunten waren "pakket geweigerd door ontvanger" (nooit aangeboden) en die keer dat een niet thuis code blijkbaar dubbel uitgegeven was, waardoor er even later volgens de systemen een volslagen onbekende het in ontvangst genomen zou hebben. (Dat pakket kwam 2 dagen later alsnog bij ons)
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik had zo’n Chico beer besteld.
    Heel de tijd gewacht maar geen bezorger te zien (DHL)
    Ineens een mail dat mijn pakket bezorgd was, maar ik had nog geen pakket gezien.
    Wij naar DHL bellen. Die hebben de chauffeur gebeld om terug te rijden en het pakket bij ons te bezorgen.
    Kwam die langs en verteld dat ie het pakket op 24 heeft bezorgd ipv 42, maar dat die mensen niet thuis waren.
    Ah fijn.. ik wist in elk geval waar die was.
    100x langs gelopen bij 24.. doet ineens de buurman open en die verteld dat het onmogelijk is dat mijn pakket daar ligt omdat de bewoners op vakantie waren.
    Ik was inmiddels woest.
    Het was al laat en we kregen geen reactie meer van dhl.
    ‘S avonds ging mijn telefoon.. de mensen die mijn pakket hadden aangenomen vonden het zo raar dat het daar bezorgd was en zagen mijn telefoon nummer op het pakket staan dus hadden toch maar even gebeld.
    Hun zoon had het pakket aangenomen zonder verder te kijken.
    Het was bezorgd op nr 11… tegenover nummer 24:rolleyes:
     
    Zeebra en owly vinden dit leuk.
  6. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Jij :D

    Niet hun probleem. Ooit gehad met een pakketje wat ook zo bij de voordeur was neergegooid. Toen ik thuiskwam was dat natuurlijk allang verdwenen (lenzen, heb je ook echt wat aan om te jatten, maar vooruit). Maar dat was dus mooi mijn probleem. PostNL deed daar niks mee want, ik citeer; dan had het maar verzekerd en aangetekend verstuurd moeten worden. Dus... Gelukkig was de verzender zo coulant om opnieuw het pakket te versturen.
    Oh, en de pakketbezorger kwam nog wel speciaal terug. Niet om haar excuses aan te bieden, maar om te eisen dat ik de klacht weer introk. Was al de vierde klacht die ze die week had gekregen en ik begreep toch wel dat dat echt niet kon!

    DHL doet ook niks met eigen fouten. Ik verzond een draagdoek en door verwisseling bij DHL werd er een of ander metalen onderdeel afgeleverd. Dat was ook mijn fout volgens hun. Heeft nog weken geduurd voor ik ze aan het verstand had gepeuterd dat ze in hun klachten even moesten zoeken naar de klacht van iemand die een metalen onderdeel had besteld en een lap stof had gekregen. Na 6 weken en even zo vaak een nieuwe klacht indienen omdat ze de oude hadden afgesloten (na onderzoek bleek dat er een pakket is afgeleverd) kwamen ze zelf dan eindelijk ook tot het briljante inzicht dat er misschien 2 pakketten verwisseld waren. En jawel... er bleek nog een klacht te zijn en toen kon het eindelijk geruild worden (wat ook niet zonder problemen ging, kwamen ze bij mij de draagdoek ophalen etc).
     
  7. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Ik heb een keer een motorhelm verkocht via MP en verstuurd met PostNL. PostNL heeft mijn pakket opengemaakt (een of andere controle) maar hebben met een scherp mes een hele grote kras op de helm gemaakt. De ontvanger was natuurlijk niet blij. Ik ben dus verhaal gaan halen bij PostNL. Toen kreeg ik ook de reactie dat ik het dan maar verzekerd en aangetekend had moeten versturen. Was ik het niet mee eens, want zij maken zonder mijn toestemming en zeer onzorgvuldig mijn pakket open.
     
  8. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Het ergste wat ik meegemaakt heb was met het verzenden van de donorrietjes. Dat pakketje is ook heel Europa door geweest. Heb zo vreselijk in de rats gezeten! Heb denk ik nog nooit zo vaak een pagina ververst. Kliniek deed ook al het mogelijke om pakket boven water te krijgen, maar zij konden ook niks.
    Uiteindelijk na een week werd het afgeleverd. Geluk bij een ongeluk dat rietjes in een stikstoftank verzonden waren ipv op droogijs. Dus nu konden ze de vriezer nog in. Kwaliteit was wel echt dramatisch, dus erg goed is het niet geweest. :(
     
  9. PeChAn

    PeChAn Actief lid

    11 mrt 2022
    262
    301
    63
    Vrouw
    Oh die pakketbezorgers. Onze vaste bezorger van postnl is prettig. Duurde wel even voor we dit punt bereikten. In het begin zat hij alweer in zijn auto voor ik bij de deur was maar ik ben in de zomer naar hem toegelopen met een ijsje en een koud flesje water. Sindsdien werd de afstand steeds kleiner voor ik bij de deur was haha. Eerst einde tuinpad, toen halverwege en tegenwoordig zet hij zware pakketten voor me binnen. Met kerst geef ik ook altijd een kleinigheidje als blijk van waardering.
    Zijn voorganger was echt geweldig. Hij heeft heel lang hier bezorgd maar door baanverandering ging hij weg. Toen een hele tijd steeds wisselende bezorgers gehad, echt ellendig. En nu dus weer een vaste bezorger gelukkig en nooit vreemde praktijken.
    Vervangers daarintegen....of andere pakketaanbieders, want geen vaste bezorger....pakketten voor de deur neerzetten, niet aanbellen en de kliko's ervoor zetten. Nu staan de kliko's bij ons in zo'n klikohuisje......denk dat aanbellen minder moeite kost maar oke.
    We waren ook gewoon thuis.

    Of ze plaatsen het pakket in een kliko.

    We hebben bij de voordeur een stukje muur wat aan de ene kant het nisje naar de voordeur is en aan de andere kant is nog een stukje waar wij een buitenkraan hebben gemaakt.

    Dat is ook een geliefd plekje ben ik inmiddels achter.

    Pakket al melden dat deze is bezorgd maar niks ontvangen. Ook zo leuk. In het beste geval wordt deze dezelfde dag bezorgd en anders de dag erna.
    Klacht hierover indienen heeft geen zin want er is altijd wel een 'logisch' verhaal.


    Bij een klant van mij ook een leuke actie laatst. Wonen buitenaf met een groot erf. Waren thuis toen het pakket werd bezorgd maar niet aanbellen. Kregen melding dat het bezorgd was. Niks gevonden. Verzender heeft het nogmaals toegestuurd.

    Gaan ze 3 weken later het oud papier aan de weg zetten en vinden een klein doosje erg zwaar aanvoelen.
    Bleek het dat pakket te zijn.
    HOE verzin je het?!?!
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.947
    8.761
    113
    Nog nooit gehoord dat PostNL een pakket open maakt:eek:
     
    Sado vindt dit leuk.
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.947
    8.761
    113
    Nou ja zeg ik zou me helemaal kapot schrikken. Blij dat mijn poort altijd op slot zit.
     
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.947
    8.761
    113
    :roflmao: heeft de school niet een rij aan kinderen gemaakt om door te geven:D
     
    Kirzy vindt dit leuk.
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    hier zetten ze de pakketen bij de voordeur ( gewoon in het zicht), bellen niet eens aan en stormen alweer weg. Meestal ben ik wel thuis en heb het ook wel door (wonen in een rustige straat dus het valt op als er een auto door rijdt) dat ze er geweest zijn.

    Maar zo dus wel een keer een nieuw paar schoenen voor mijn man foetsie weg, gelukkig was de winkel zo lief om nog een paar op te sturen want bij post nl kom je echt niet verder. Wij konden in ieder geval geen klacht hierover indienen dat moest de versturende partij doen (alsof die er wat aan kunnen doen dat de bezorgen het open en bloot bij de voordeur zet zodat het gejat kan worden) Hebben toen wel lang in het dorp gekeken of er niemand toevallig dezelfde schoenen aan had als mijn man. :roflmao:

    Of je bent netjes thuis, ziet de bus stoppen, bezorger loopt naar de buren om wat af te leveren, maar komt niet naar jou toe, rijdt weer weg en vervolgens springt je track en trace en staat er dat je niet thuis was + waar je het dan op moet halen:rolleyes:
     
  14. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Ik wist dit ook niet. Er was vanaf het begin al gedoe rondom de bezorging. Het pakket moest naar het buitenland maar ze kenden dit adres niet. Ze hielden het pakket achter in het distributiecentrum. Ik moest een beschrijving geven van het pakket (de verpakking) en precies aangeven wat de inhoud was. Vervolgens hebben ze het dus opengemaakt. En dus heel onzorgvuldig, en ik had er nog wel heel duidelijk opgezet dat het breekbaar was. De helm was overigens verpakt in originele doos met bescherming maar daar hebben ze dus doorheen gesneden!
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier met DHL ook een keer een pakket kwijt. Overal en nergens ging ie heen volgens de track en trace. Vervolgens staat er dat ik het heb gehad. Niet dus. Heen en weer gebeld. Nee ze wisten van niks.

    Ben ik naar het distributiecentrum gereden hier 20 km verderop. Hebben ze daar alle gereedstaande karren doorgezocht, heb er een uur gestaan, maar hey, GEVONDEN! Hij was dus gewoon daar afgeleverd. Hoe raar. Was wel tof dat die medewerkers echt gingen zoeken in die karren hahahaha
     
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.947
    8.761
    113
    Nou ja wat een lomp gedoe!!
     
  17. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.329
    113
    Hier bellen ze eigenlijk altijd keurig aan. En vooral de vaste bezorgers weten dat ik meestal wel thuis ben, en misschien daarom zijn ze extra vriendelijk, zodat ik ook pakjes voor de buren blijf aannemen :roflmao:
     
    Summerbelle en Mamavanvier95 vinden dit leuk.
  18. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.178
    261
    83
    Lang geleden al, postbode bracht een pakketje. Ik maakte het open, zat er een vibrator in! Die had ík niet besteld. Man ook niet. Wij ons afvragen wie toch die vibrator aan ons stuurt??
    Toch nog maar eens naar geadresseerde gekeken, bleek hij voor de overbuurman te zijn (zelfde achternaam). Er stond nog op t pakket erbij: niet bij de buren…..
    En wat moet je dan met dat pakket??

    Uiteindelijk een paar dagen later terug gegeven aan pakketbezorger met mededeling dat het pakket niet voor ons was. En nog heel lang er steeds aan gedacht als buurman langs liep.
     
    Mamavanvier95, Novi, Catou en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Doen ze hier ook weleens, haha. Maar ze weten dat dat mag.

    Onze PostNL bezorgers zijn echt top! Is van een lokaal bedrijfje die een aantal bezorgers in dienst heeft. Altijd vrolijk, aardig en een briefje en dan ligt het in de plasticcontainer ofzo, helemaal prima. Of tussen huis en container.
    Tijdje geleden heeft 1 van de bezorgers zelfs de grijze bak terug bij het huis gezet, hoe lief is dat?

    DHL valt hier ook wel mee gelukkig. Niet altijd een briefje, maar dan wel een mailtje. Als daar geen huisnummer bij staat en het staat op bezorgd, moet ik ook bij de containers bij de voordeur kijken. We wonen in een klein rustig dorp, en in het laatste huis aan de doodlopende straat, dus dat vind ik wel prima.
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  20. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.322
    1.343
    113
    Kijk, op dat soort reacties zaten we te wachten :roflmao::D
     
    Catou, Happymam, Zeebra en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina