Postbezorging, jouw gekste of grappigste bezorgplek/ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 29 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    791
    1.072
    93
    Vrouw
    Met Halloween zetten we vaak een bewegende pop (een heks) bij de voordeur neer. Mijn man had deze geautomatiseerd dat wanneer de bel ingedrukt werd de heks ook begon te bewegen en te lachen. Kregen hier altijd leuke reacties op zelfs kinderen uit de buurt moesten erom lachen.
    Kwam een post bezorger welke wel heel erg schrok en een weesgegroetje sloeg en het pakketje nog net niet in mijn armen gooide en wegrende…
     
    Kirzy, Gewooniemand en Aegyo vinden dit leuk.
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    -Zeggen dat we niet thuis waren en dat we het een paar dagen later pas op het servicepunt op konden halen, terwijl we de hele dag thuis waren voor dat pakket en we ook geen melding op de camera hadden dat hij was geweest.
    -Ik was eens in de tuin bezig en dacht dat mijn man voor bezig was. Hoor ik opeens 'hééé' en dacht dat mijn man via de poort naar binnen wou en wat geven, dus ik loop er naartoe, zie ik opeens een donkerbruine hand met gouden ringen over de poortdeur komen. Ik schrok me rot, gewoon omdat ik overtuigd was dat het mijn man was en die hand daar duidelijk niet bij hoorde. Moest wel lachen.
    - Mijn man liet 's avonds laat de hond nog altijd even uit. Een keer kwam hij thuis met het verhaal dat er een seksschommel bij de overburen hing, kort daarna waren de gordijnen dicht. In de periode daarna werd een pakketje voor de overburen bezorgd bij ons. Ik ging eens zoeken op de afzender en dat was een winkel voor kinky sekskleding, latex enz. Later kwam de overbuurvrouw het pakketje halen en zei 'hoi, ik kom het pakketje halen, maf hè, dat we tegenover elkaar wonen en elkaar totaal niet kennen'. Ik dacht 'je moest eens weten' :D.
     
    Mamavanvier95 en jade2011 vinden dit leuk.
  3. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik had een tijd terug een nieuwe telefoon besteld. Die zou die dag geleverd worden. Heel de dag niemand gezien, niet gebeld maar wel bezorgd blijkbaar, maar waar was een raadsel.
    Na het avondeten wilde ik nog even wat afval weggooien in de container die de volgende dag geleegd zou worden om hem meteen aan de straat te zetten. En wat vind ik daar? Juist, mijn nieuwe telefoon.
    Als ik geen afval had gehad, maar de container zo aan de straat zou zetten, was mijn telefoon dus ook foetsie:confused:
     
  4. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Hier valt het gelukkig reuze mee. Pakjes worden eigenlijk altijd wel netjes bezorgd (of anders bij de buren en visa versa)
    1 keer wel meegemaakt dat de bel ging en de honden aansloegen. Ga ik naar de deur zie ik wel de bus van DHL maar geen bezorger. Duurde nog een paar tellen toen ik een koppie van achter de bus angstig naar de deur zag kijken en met mijn pakje in de lucht.
    Die man was dus doodsbang voor mijn (kleine) hondjes en ben het pakje maar even gaan aanpakken :roflmao:
    Ok lullig om over te lachen maar het was op dat moment zo'n grappig gezicht. Ik vraag me af hoe die man zijn dagen zijn als hij zo bang is want wij zijn echt niet de enige met honden.
     
    Kirzy vindt dit leuk.
  5. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    791
    1.072
    93
    Vrouw
    Het was een regenachtige donkere dag toen de deurbel ging. Normaal blijft de hond in de woonkamer maar ik zag alleen een donkere schaduw van iemand met zijn kap over zijn hoofd getrokken bij de voordeur staan. Stond ook echt naar voren tegen de deur aan. Had geen bedrijfs kleding aan en er stond een witte bus zonder logo. Dus ik onze (grote hond) in de gang mee. Ik doe de deur open en begint hij de deur weer dicht te trekken en te gillen en vervolgens te schreeuwen dat ik de hond weg moest doen. Het was eigenlijk te komisch voor woorden achteraf gezien.
    Na even herkende ik hem als post-nl bezorger.
    Wat bleek hij had die dag extra pakketjes dus geen bedrijfsleiding aan en schuilde voor de regen tijdens het aanbellen. Was bang voor de hond omdat hij eerder die dag twee kleine hondjes aan zijn enk had gehad.

    Heb hem uitgelegd waarom ik de hond juist in de gang liet, hij zag er nogal eng uit zo. Hij nam het mee als tip.:roflmao:
     
    Kirzy vindt dit leuk.
  6. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.079
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: echt zo
     
  7. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.079
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Ahaha nee helaas
     
    owly vindt dit leuk.
  8. stamboom

    stamboom Bekend lid

    17 nov 2006
    656
    1
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Pakket door kattenluik gepropt ( wat dicht was want geen kat meer) gevolg kapot Luik en een gat in mijn voordeur waar dat kattenluik had gezeten toen ik thuiskwam..
     
  9. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mag het ook een albert heijn bezorging zijn? Ik had een tijdvak geclaimd door 35 broden te bestellen en vergat de bestelling op tijd aan te passen. Er werden dus 35 broden bezorgd. De bezorger reed steeds langs, op zoek naar een instelling of school zei hij later. Eindelijk stopte hij bij ons en moest enorm lachen om ons verhaal. We hebben 3 broden in de vriezer gegooid en de rest ging naar de voedselbank. Was ergens best grappig, maar kostte wel een aardige cent :rolleyes:
     
    Fien25, Kirzy, Zeebra en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Dat is wel erg schandalig :eek: Die dingen zijn reteduur o_O
     
  11. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier ook. Moest volgens mij een handtekening voor gezet worden maar het stond bij de voordeur. In het zicht van de straat. Nu kwamen we toevallig niet lang na de bezorging thuis maar het was een laptop van 1100 euro.
    Inderdaad, wie gaat er dan voor de kosten opdraaien.
    Tegenwoordig laat ik het in een winkel bezorgen om af te halen. Ze komen altijd wanneer je de kinderen van school haalt of bij zwemles zit.
     
  12. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Hier worden pakketjes de laatste tijd elke keer naar een afhaalpunt gebracht. Op zich niet zo heel erg... Alleen is dat specifieke ophaalpunt minstens een kwartier rijden en hier om de hoek zit er ook een o_O
     
  13. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.642
    552
    113
    In de papiercontainer.

    En een keer kwamen ze van budbee wat bezorgen, ik was niet thuis. Uit nijd hebben ze hun Mac afval voor mijn oprit gedumpt.
    (Tijdstip klopte met camerabeelden vd buurman alleen de auto precies niet in beeld kunnen krijgen anders had ik zeker een klacht neergelegd)
     
  14. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.606
    25.661
    113
    Vrouw
    Of je huis ging rond op social Media als de nieuwste wc-papier grap :roflmao:

    Wij maken niet veel geks mee met postbezorging hier. Hele nette jongens allemaal.
     
    Kirzy vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.606
    25.661
    113
    Vrouw
    Lekker dat.
    Ik heb, in de tijd dst we nog katten hadden die buiten mochten, wel een afspraak met de bezorger gehad dst fie pakketjes door het luikje mocht schuiven. Maar dan wel zo dat de kat er ook nog doorkon.
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.606
    25.661
    113
    Vrouw
    Hier wel nog wat leuks meegemaakt met de folderbezorgers.

    Ik had een nieuwe sticker voor mijn brievenbus met de tekst:
    Nee, geen betonblokken, dode hamsters of kapotte banjo
    Ja, wel bier

    Komen twee pubers met de folders. Nr 1 loopt naar buren, nr 2 naar ons.
    Nr 2 begint keihard te lachen. Roept zijn vriend. Die hebben samen nog 5 minuten staan bulderen voor onze deur. En toen gingen ze verder :roflmao::roflmao:
    Folders niet gehad :thumup:.
     
    Basisuil, Ysabella, Kirzy en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Na een "bezorgpoging" liet DHL het pakketje naar een pakketpunt gaan. Een zakelijk pakketpunt om precies te zijn, zo'n 60 km bij ons vandaan. Was overigens gewoon een privé bestelling, niks zakelijks aan maar was blijkbaar wel zo verstuurd.
     
  18. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.586
    425
    83
    Vrouw
    Wij hadden een lieverd. Mijn werkkamer is op zolder dus het duurt even voordat ik beneden ben. Toen ik zwanger was belde hij aan, ging vervolgens bij de buren bezorgen en kwam daarna weer naar mij.
    Hij stopte ook als hij mij in de straat zag waggelen.
    Nu helaas steeds anderen

    Dpd heeft het eens geflikt om een nogal duur pakket voor de deur te dumpen. Hier ook melding van gemaakt bij de versturende partij. Zij zijn uiteindelijk overgestapt naar een ander omdat ze teveel klachten kregen.

    UPS komt hier dagelijks in de straat. De bezorger zet zijn auto altijd achter een aantal (in een vak) geparkeerde auto's. Bezorger en ontvanger kunnen het blijkbaar goed vinden. Echt niet dat hij aanstalten maakt om zn vrachtwagentje weg te halen als ik eruit wil..

    #klaagmodus uit
     
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Oja, nog 1, niet bij mij maar 1 van de buren. Hadden een tv besteld. Megagroot ding, qled alles. Gewoon in de voortuin gezet. In.. jawel... Almere...

    Het was een wonder dat die er nog stond:roflmao:
     
    owly en Kirzy vinden dit leuk.
  20. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben een bezorger die langs het huis de achtertuin in loopt om daar pakketjes onder ons afdak te leggen. Op zich goed, maar je moet het wel even weten. Mijn buurvrouw heeft geen afdak en haar nieuwe telefoon lag een paar dagen in haar loungeset voor ze hem ontdekte :D

    Maar het vervelendst waren de schoolboeken. Net verzonden op de eerste dag dat wij op vakantie waren. Een vriend van ons naar het afhaalpunt gestuurd waar het zou liggen, hele afhaalpunt omgekeerd, geen pakket te vinden… gaat hij savonds onze kat eten geven, staat het pakket gewoon voor onze deur… Ik heb nog wekenlang push berichten gekregen dat ik mijn pakket op moest halen bij het afhaalpunt:$
    Ik hoop echt dat we de niet de hele middelbare schooltijd van mijn kinderen dit probleem krijgen:(
     

Deel Deze Pagina