Postbezorging, jouw gekste of grappigste bezorgplek/ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 29 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Pakketbezorgers brengen de pakketten bij mij meestal binnen (alleen tijdens Corona niet, toen zette hij het op het tuinmuurtje zodat ik niet van de grond af hoefde te tillen), ben ik altijd erg blij mee, want 1x per maand moet ik voor de oudste en jongste medische voeding bestellen, dat zijn 4-5 grote dozen die ook aardig wat wegen.
    Maar ik bedenk nu, hij komt altijd via de achterdeur/tuin (net als iedereen), de achtertuin is wel met de auto te bereiken, de voordeur niet en moet je dus 'helemaal' om de garage, tuin en het huis lopen, dus het scheelt hem gewoon (minimaal) de helft aan afstand om lopen. En ik ben blij dat het direct binnen staat.

    Als ik er onverwachts toch een keer niet ben, zet hij het in het houthok of onder het speelhuis.
     
  2. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Ja dit was bij ons ook. Boeken helemaal nat geworden.
     
  3. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Ik heb echt zitten janken. Niet alleen om het godsvermogen wat ik kwijt zou zijn (compensatie die je bij dhl krijgt gaat ook nog eens per kilo, heb je wat aan in zo'n geval :D) maar vooral omdat het de allerlaatste rietjes van deze donor waren. En ik wilde per se dat de kinderen van dezelfde donor zouden zijn.
     
  4. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.631
    2.990
    113
    Vrouw
    Wij hebben momenteel geen bel en kloppen horen we niet altijd goed. De meeste weten ondertussen dat ze het pakketje gewoon op het overdekte terras achterom mogen leggen. Die lopen gewoon ineens naar achter. Superhandig :D
    Pas had er eentje het pakketje gewoon op de brievenbus aan de straat gelegd. Dat vond ik minder. Super zichtbaar, en het ging die dag ook veel regenen. Had het gelukkig snel gezien.
     
  5. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.631
    2.990
    113
    Vrouw
    Oh en tijdje geleden een wandlamp besteld. Kwam de postbode af met een doos van een tv. Dacht al dat er iets niet klopte, maar goed, was een kleine zelfstandige dus dacht dat die misschien gewoon random dozen gebruiken die hij had. Maar was dus echt een tv, en ook een verkeerde naam.
    Was verwisseld met mijn pakketje, dat lag ergens onderin de stapel. Moest die arme man helemaal in z'n bus gaan zoeken naar het juiste.
     
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    En moet je daj zelf voor de schadekosten opdraaieb?
     
  7. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.127
    113
    Vrouw
    Echt te schandalig voor woorden. Is het uiteindelijk wel gelukt met dezelfde donor?
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Wij zouden vanochtend om 4.00u een pakketje hebben ontvangen. :eek::rolleyes:
     
    MamaChantal, toch3, Aegyo en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Waren leenboeken en hij heeft ze gewoon kunnen gebruiken en ik heb de organisatie gemaild dat ik hier geen boete voor wilde betalen bij inlevering. Hoe zij het uiteindelijk met PostNL hebben geregeld weet ik niet.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    En is dat ook zo? Niks in de brievenbus?
     
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Auw pijnlijk foutje!
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Zeker niet, past niet met een soundbar. ;)

    Net is hij overigens gelukkig echt bezorgd.
     
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Haha nee laten we dat maar niet doen. Gelukkig nu echt ontvangen.

    Zo ook maar eens kijken of mijn bestelling er is. Het is een brievenbus pakket. Zou gisteren komen dus ben benieuwd of het nu komt. Staat wel in de app
     
  14. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb een keer het pretpakket (Lees grote bestelling voor 18+)). van mijn buurvrouw aangenomen.
    Ik verwachte ook een pakket. Dus had het open gemaakt zonder naar de naam te kijken. Whahahha

    Bezorgen had de pakketten verwisseld. Buurt had die van mij, ik die van haar.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  15. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.127
    113
    Vrouw
    Ik mag weer een kwartier gaan rijden om een pakket op te halen. Echt zo irritant o_O
     
  16. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Een boze bezorger omdat ik geen deurbel heb en hij dus moest kloppen.
    Vertelde mij dat ik maar een bel moest kopen want anders stond hij voor niets te kloppen.

    Ik heb gezegd dat de hond echt wel aanslaat als er iemand voor de deur staat en hem daarom ook nu hoorde. Was niet goed genoeg.
     
  17. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Hier alweer een tijd geleden, bezorger kwam kattengrid afleveren. Had hij het gewoon in onze tuin gegooid over het hek, 4 dozen. Eentje ofc kapot en we waren nog blij dat het niet regende anders hadden we het niet eens meer kunnen gebruiken.
     
  18. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier laatst met 3 man sterk thuis maar nee, we waren volgens post NL niet thuis. En ja, onze bel die werkt prima.

    Werd dag erna hier bij primera gebracht. Die vrouw die daar stond hoorde dat verhaal wel 50 keer per dag. Is wel handig dat ze geen briefjes meer in de bus doen, hoeven ze de bus niet meer uit.
     
  19. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Onze vorige vaste bezorger wist precies waar hij de pakketjes kon neerleggen, hij vroeg het 1x en hij onthield het gewoon. Ook als hij mij bij school zag staan, vroeg hij of het bij de deur neergezet mocht worden of gaf het me gelijk als het klein was. Geweldige vent!
    Daarna hadden we korte tijd een bezorger die alleen maar hard langs scheurde, meerdere keren bijna iemand aan reed (ook kinderen en honden) en rookte als een ketter tot aan de voordeur. Was blij toen hij weg was! Bleek dat er meerderen uit het dorp geklaagd hadden...

    Onze huidige postbezorger wil altijd een praatje maken. Vind ik geen probleem als ik tijd heb, maar niet handig als ik naar school loop... Hij was net met pensioen, maar vlak daarna overleed zijn vrouw en miste hij contact/aanspraak. Dus is hij weer gaan bezorgen. Hij is dus meer van de oude stempel, onthoudt ook waar je woont etc. Lieve vent, wel een kletskous ;)
     
  20. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.784
    25.861
    113
    Vrouw
    Toch goed terecht gekomen.
    Maar volgende keer een houdbaar product bestellen dan :roflmao:
     

Deel Deze Pagina