Postbode!!

Discussion in 'De lounge' started by Rammel, Apr 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

elk verhaal heeft twee kanten ;) misschien vond zij juist dat je wel extra lang voor je brievenbus stond terwijl zij haar werk wil doen

2. adi

adi Niet meer actief

HEEL GOED!!!!
    Ik word me ook een stuk chaggie als ze daar als een gek gaan piepen, en die band is de hele 20cm breed..
    Ik blijf wel gewoon heel rustig inladen, ik bedoel ze mag mijn boodschappen echt niet van dat plateu af duwen, dus een keer moet ze toch stoppen en wachten.
    En dan zie ik ze chaggie kijken hihihihi :p

3. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Bij ons heeft een postbode met zoveel kracht een pakketje (wat met gemak door de brievenbus past) door de brievenbus geduwd dat een palletje is gebroken en de klep eraf lag. Kan gebeuren, maar bel dan even aan met excuses! Het was ook nog in de periode dat het overdag en s`nachts zo ontzettend koud was, dus de kou gierde zo ons huis binnen. M`n vriend heeft een klacht ingediend en op kosten van de TNT mochten we een nieuwe brievenbus kopen! Dus zo kan het ook!

4. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    oooooh,mij kunnen ze daar soms echt opgefokt krijgen hoor.
    en dan kun je jezelf afvragen,waarom ga ik daar dan nog heen,nou,nu niet meer dus......

5. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Dat heeft zo'n draak bij de Lidl bij ons dus weleens geflikt: gewoon mijn boodschappen op de grond gooien!
    Ik heb ze laten liggen en ben de manager gaan halen om hem te laten zien wat ze deed en toen meteen maar een boekje open gedaan over al die andere keren dat ze zich als een onuitstaanbaar onvriendelijk wezen gedragen heeft!
    Wij bleken niet de eerste te zijn met klachten!
    Sindsdien zit ze nooit meer achter de kassa... ;)

6. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

Sep 12, 2008
    739
    0
    0
    Gedeeltelijk mee eens. Ik ben 10 jaar zaterdagpostbode geweest (een hele klantvriendelijke overigens :)) en het is inderdaad rete-irritant als mensen bij de brievenbus staan te wachten, in hun brievenbus gaan zitten rommelen of er even tussendoor willen. Om nou zo te reageren als de postbode van ts deed... beetje overdreven, oké, maar ik zou daar inderdaad ook echt geen klacht voor gaan indienen. Laat de volgende keer die vrouw gewoon haar werk afmaken...
    Er zijn nog wel klantvriendelijke postbodes te vinden, maar niet zoveel inderdaad. TNT heeft veel postbezorgers in dienst genomen. Een postbode doet de voorbereiding (sorteren etc.) van een heleboel wijken, die vervolgens naar een verdeelpunt gaan alwaar de postbezorgers de post komen halen om te bezorgen. Als het druk is, heeft de postbode meer werk en kan de postbezorger dus pas later aan het werk. Veel postbezorgers zijn mama's die tussen de middag en na schooltijd weer thuis willen zijn; die balen dus flink als de post later is.
    Niet om het gedrag van de postbode/postbezorger van ts goed te praten, maar meer een toelichting op de huidige gang van zaken.

7. adi

adi Niet meer actief

:$:$:$:$

hahahaha... tja ze heeft alleen zichzelf ermee. Ik denk dat altijd.. als je zo'n hekel hebt aan je baan, zoek dan iets anders :$

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    ;)

Nee jij bent gezellig.

Zeurt al een heel topic over iemand die chagrijnig is.

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ben ik blij met onze postbode, hele aardige vrouw en de weekend kracht is ook goed (vrouw is ook nog eens aangetrouwde fam van mijn vriend, ideaal met paketjes hahaha)

en mijn dhl bezorger is bijna man aan huis, heel goed en aardig. nee hier geen klachten, en ook niet echt bij de supemarkten

10. Dat zeg ik dus ook altijd als iemand ongelooflijk chagerijnig met zijn/haar werk bezig is; 'Je kunt ook ander werk zoeken hoor.' ;)

Ik vind trouwens ook dat iemand tijdens zijn/haar werk gewoon vriendelijk moet zijn tegen de klanten, of het nou goed of slecht gaat. Ik heb een keer bij de AH gehad dat de cassiere begon te praten met de mensen die achter me stonden, en tegen mij kon er geen 'Hallo' of 'Negenvijfentachtigalsjeblieft' vanaf. De keer daarop zat ze te praten met een andere cassiere, die aan de kassa achter haar zat.. ;) Toen heb ik ook een klacht ingediend. Ze hebben allebei op hun flikker gehad van de manager, die mij ook nog vroeg om op een bepaald tijdstip naar de AH te komen en naar haar te vragen, zodat zij mij persoonlijk haar excuses kon aanbieden.. Netjes!

Onze TNT postbode (van de pakketjes) is trouwens echt super! Als je 5 minuten hebt staan praten heeft ie een half uur verteld, maar echt, hij doet echt veel voor z'n klanten. Hij weet waar m'n moeder woont, en als ik niet thuis ben brengt hij mijn post bij haar. Als zij ook niet thuis is rijdt ie om 5 uur nog een keer langs haar huis om te kijken of haar auto voor de deur staat, voor ie de pakketjes naar het postkantoor brengt!

11. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

dit had ik ook bij de liddle.. 41+ weken zwanger,. ik denk nog boodschappen doen, mannetje was werken...
    stond ook nog een hele rij achter.. was eind augustus, dus super warn,.zweet liep van me kop af.. en dat wijf bleef maar boodschappen erbij proppen,.. alle mensen in de rij waren me bijna kwaad aan aant kijken omdat het maar niet opschoot !! ZIEN ZE GVD NIET DAT JE NIET SNELLER KAN, je schaamt je zoiezo al rot omdat je net als een pinguin loopt, staat met buik naar voren. anders kan niet.. dat mensen dat niet begrijpen !! stelletje debielen
    ik ga dan niet mijn kar laten staan.. ik bleef lekker op mn gemak (super slow) de kar inladen..

12. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Hier ook een vriendelijk postbezorgster:p Doe echt veel voor een klant als het moet. Ik heb een flat in mijn wijk en als ik daar aankom binnen no time staan er mensen in hun bus te snuffelen en dan ben ik amper begonnen. Das heeeeeeel irritant. Soms trekken ze de deur open en vragen ze of ze post hebben dan denk ik "wacht gewoon even." Probeer wel vriendelijk te blijven maar soms lukt dat echt niet. Maar goed je zei al dat deze mevrouw altijd sjaggo is.

En klanten zijn zelf ook niet altijd vriendelijk. Er was een meneer die zat te wachten op een pakketje. Mijn collega van de pakketpost was al lansgeweest en die meneer was toen gewoon niet thuis. Maar het was heeeel belangrijk dat ie hem die dag nog zou krijgen, bla bla bla. Het was in de grote vakantie en het postkantoor was hier s'middags dicht (woon in een dorp) Ik ben toen het hele dorp afgefietst om de mevrouw die op het postkantoor werkt te zoeken en te vragen of ze misschien iets kon doen. Wij met zijn tweeen naar het postkantoor, man gebeld dat ie kon komen en alles geregeld. Nou er kon geen bedankje vanaf, niks, noppes, nada!!! Dat doen we dus ook niet meer.

13. Rammel

Rammel Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Moet zeggen dat ik het fijn vind om dit te lezen. Ik snap dat het soms lastig kan zijn voor een postbode als je in een flatgebouw aankomt en het gelijk een soort van "dringen" om de post wordt. Maar dat was en is hier nooit het geval. Wij hebben maar een kleine portiek (of hoe je dat ook noemt) met +-/ 15 brievenbussen. Bovendien is het buiten, dus ook niet in zo'n tussenruimte.
    Ik snap daarom ook echt niet waar die vrouw nou zo'n probleem van maakte. Ik was en ben me echt van geen kwaad bewust. Ze had mijn brievenbus al gedaan en zij was in de andere hoek bezig. Wat is het probleem denk ik dan... Maarja... ;)
    Ik baal er gewoon vreselijk van dat het tegenwoordig altijd zo moet. Altijd maar dat afsnauwen naar elkaar en dat ge-jij en ge-jou naar elkaar... Vind het zo jammer.
    Ben benieuwd hoe ze doet als ik haar een volgende keer zie. Als je dan de postbode ziet die hier tegenover de post rond brengt... ALTIJD aan het fluiten, je hoort hem al van ver aankomen. Zegt tegen iedereen hoi en doet altijd netjes zijn werk. Zo kan het dus ook.

14. tulip

tulip Niet meer actief

dit vind ik echt wel een actie hoor!!!!:D Ik ben zelf tijdens de middelbare school ook cassiere geweest, maar je houdt er toch rekening mee!!! Veel irritanter vond ik de mensen die heel snel inladen en de boodschap al uit je handen rukken voordat je hem fatsoenlijk hebt kunnen aanslaan.

15. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat een sjagerijn zeg bah!! ik heb ook eens zo'n humeurige postbode gehad en er eens wat van gezegd en sindsdien kreeg ik mijn post half gescheurd en kapot door de bus... heb er een klacht over ingediend en een dag later was er ineens een andere postbode...

16. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    jeetje,knap dat je dan zo rustig kunt blijven.
    hoe doe je dat,ik mag namelijk nog een paar weken .
    echt dom ook he dat alle mensen je dan zo bezwaard aankijken he,ze hoeven me echt niet te hulp te schieten hoor,maar een beetje begrip op zijn tijd zou niet verkeerd zijn hoor.

17. Kvido

Kvido Lid

Sep 24, 2007
    47
    0
    6
    Ach, ach, ach. Laat die klachten maar staan, laat al die chagrijnen scheef kijken, zet een lach op en blijf vriendelijk. 8)
    Het zonnetje schijnt, en ook al regent het, ik laat ze mijn dag niet verpesten .. en vooral, niet druk om maken en vervolgens nog pagina's vol te schrijven daarover op een of ander forum.
    Even doorspoelen ..... klaar! ;)

18. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    als de cassieres hier alles zo snel afbliepen dan neem ik gerust mijn tijd hoor... vooral toen ik zwanger was... en zelfs met huilende kids... ik wordt er wel zenuwachtig van maar ik probeer het zo relaxed mogelijk te houden voor mezelf.. je ziet en hoort de mensen achter mij dan wel geirriteert raken en dan zeg ik oooh je mag me wel ffe helpen hoor dan ben ik zo weg.. en dan glimlach ik heel vriendelijk... dan staan ze vaak met hun mond vol tanden me aan te gapen... haha

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

dat is ook irri;) ik heb tourette en ben blij dat ik niet de hele dag loop te schelden. Maar goed of die man het had is natuurlijk de vraag haha!!! :)
    Hoop maar dat die man tourette had had ie in iedergeval een excuus.

ik vind dat de postbode gewoon normaal moet doen hoor! Wij hebben gelukkig een hele lieve postbode die altijd vrolijk groet.

20. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Wij hadden hier een postbode die altijd s'avonds om 21.30 nog even de post kwam doen!! Normalitier was dit altijd om 12.00. Hij was ook een heel erg raar figuur! Hij is zelfs bij mijn moeder aan de deur gegaan om te vragen of zij daar wel woonde!! Net of hem dat wat aangaat?

Daar heb ik dus zeker wel een klacht voor ingediend. Heb hem nog één keer weer gezien in de straat om de post te bezorgen en dat was netjes om 12.00 en daarna is hij naar een andere wijk overgeplaatst.

Wij hadden hem trouwens wel allemaal (bijna hele straat) vriendelijk verzocht om de post eerder te bezorgen en gezegd dat hij zich niet moest bemoeien met welke naam er op staat en pas toen dat dus niet werkte een klacht in gediend.

Share This Page