hoi meiden, heb net weer zoiets meegemaakt...ik moet het gewoon even van me afschrijven want ik voel me nu echt een hele slechte moeder. Mijn moeder heeft voor mijn dochters geboorte zo'n schilderij geborduurd (je kent dat wel met naam, gewicht en datum) en dat zit ingelijst. Boven haar bed heeft mijn dochter zo'n rail (Ikea) waar dat schilderij op staat. Ze kan er niet bij (dacht ik). Nu ging ik net nog even naar boven want ze sliep nog niet. Tref ik daar mijn dochter aan met dat schilderij maar het ligt helemaal uit elkaar! Ze heeft dat dus gepakt maar het is op haar hoofd gevallen en ligt dus uit elkaar, zit ze daar in bed met die glasplaat in haar handjes!!! Hij was nog heel gelukkig. Maar ik word nu echt helemaal gek bij de gedachte wat ik daar boven had aangetroffen als die glasplaat gebroken was. Ben niet boos geworden op mijn dochter maar heb wel gezegd dat het heel gevaarlijk was en dat ze dat niet meer mocht doen. Heb net beneden even een potje staan janken. Ben normaal gesproken super voorzichtig. Ik scan altijd alles af voor potentieel gevaar, maar wat ze met dit schilderijtje heeft gedaan had ik zelf even niet bedacht. Ik voel me zo schuldig want ik heb dat ding daar neergezet en ik krijg dat beeld niet uit mijn hoofd van wat er had kunnen gebeuren. (Het fotolijstje en geboortetegeltje wat er nog stond heb ik ook maar meteen weggehaald, misschien moet ik haar spiegel ook maar weg halen).
Meid, ik begrijp dat je geschrokken bent! Maar hier geldt: een ongeluk zit, ook al let je nog zo goed op en sluit je alles uit, in een heel klein hoekje. Heeft je dochter niets overgehouden aan de situatie? Ik heb ook zo'n borduurwerk achter een glasplaat en dit hangt ook op dochters kamer maar wel zó dat het niet op haar kan vallen als het zou vallen. Ze kan het er wel afhalen als ze zou willen. Je kunt veel uitsluiten, maar niet alles.
Ze heeft geprobeerd het eraf te halen daarbij is het op haar hoofd gekomen. Het zat aan de achterkant met een heleboel van die klemmetjes vast. Die waren allemaal de andere kant opgevouwen en zo is die glasplaat eruit gekomen. Hoe ze het voor elkaar heeft gekregen is mij een raadsel. Ze heeft ze echt niet zelf allemaal omgevouwen. Mijn dochter is overigens 4 jaar.
Voel je niet schuldig. Kan toch gebeuren? Je zou hem op die rails kunnen zetten en toch ook ff aan de muur maken met dubbelzijdig tape bijv. Mijn dochter heeft vorig jaar een glazen (ikea)lamp op haar hoofd gekregen... We hadden ze expres al op de hoge kast staan. Ze wilde hem aan doen, mocht niet, bleef met haar arm in het snoer hangen en trekt zo de lamp van de kast... Tsja, kan je dat voorzien? Snoer hing achter de kast. Maar ja, was wel een avondje hap om de glassplinters te verwijderen...