ik heb een eigenwijze man. hij werkt in de ICT op een school en kan gedeeltelijk zelf zijn vrije dagen bepalen.Nu heeft hij vrij gehad met kerst en tot en met nieuw jaar. Dit waren verplichte dagen. Vandaag is dus niet meer verplicht dus hij vond dat hij weer kon gaan werken. Ze zijn met de club van 6 personen waarmee hij op kantoor zit net naar een nieuwe ruimte overgegaan. Op de 1e verplichte vrije dag vertelde hij dat hij als hij vandaag en morgen weer ging werken de enigste op kantoor was. de andere 5 hebben nog vrij genomen. Ik gaf aan dat ik het ook wel erg fijn zou vinden als hij ook nog vrij zou zijn deze donderdag en vrijdag.( we zijn thuis aan het verbouwen en dat heeft een aantal maanden vertraging op gelopen door omstandigheden) en ik dacht dat hij dan mooi ook deze 2 dagen daar aan kon klussen.de voorste kamer moet zitkamer worden, (hebben nu de zithoek en tv in de keuken staan) hij is vanochtend toch gaan werken wilde niet vrij nemen, je weet nooit wanneer je de vrije dagen beter kan benutten zegt hij. Nu belde hij me in zijn pauze even op. en hij vertelde dat de schilders bij hun in het kantoor aan het werk zijn. Want de wanden moesten nog worden geverfd. Dus ik zei tegen hem dat hij beter niet in de verflucht kon blijven zitten en dan beter niet op kantoor kon werken. Maar volgens hem kan hij prima werken zit niet in de weg enz.. Ik heb toen ook gezegd dat hij dan beter thuis kon schilderen in onze woonkamer dan op t werk in de verflucht te zitten de rest van de dag en mogen. Maar nee hij blijft gewoon op t werk. Hoezo koppig en eigenwijs.. lijkt me niet goed de hele dag in de verflucht. thuis kun je er uit als t om een ruimte gaat. en op t werk ben je de hele dag ( op even pauze na) dus in de verflucht aan t werk. Geen idee wat ik hiermee wil maar moest het gewoon ff kwijt.
zo dat lucht op! tsja ik kan alle 2 de verhalen wel begrijpen, snap dat je man zn dagen ook wel wil bewaren voor als je weet maar nooit... maar snap jou ook dat je uit de zooi wilt en hij thuis ook zat kan doen! moet ie t weekend maar extra hard werken en als t verf op waterbasis is maakt t niet zo veel uit, als t op terpetine basis is wel... maar dan moet ie ook niet klagen als ie vanavond hoofdpijn heeft van de verflucht!
Snap beide kanten wel. Voor jou vervelend dat je extra lang met de rotzooi zit. Maar zijn verhaal over de dagen bewaren tot wanneer je ze een keer écht nodig hebt is ergens ook wel logisch. Hele dag in de verf maakt niet zo heel veel uit, zolang het op waterbasis is.
meiden dank jullie voor de reacties. hij heeft ook wel een punt, met dagen bewaren, ik ben nl hartpatiënt en er zijn periodes waarin het minder gaat .. maar toch had ik ook wel graag dat het voor af komt en klaar is. hij gaat daar van t weekend ook zeker aan verder dat weet ik ook wel.. ach het is meer een dat ik had gehoopt dat ie nog vrij zou nemen en hij dat dus niet nodig vind.. niet echt iets om je hele druk over te maken of zo maar moest het gewoon ff kwijt het delen lucht op!