Postcrossing groepje!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Feddar34, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Krijg ik dan uit deze landen ook kaartjes terug? of wordt mijn adres gegeven aan iemand die ook een kaartje wil sturen?

daar ben ik ook benieuwd naar. Want zet je je eigen adres op het kaartje wat je stuurt.. zodat je met deze persoon meerdere kaarten heen en weer kan sturen?
    Of is het één malig en steeds metandere personen?

2. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Tanja: bij het postkantoor kan je een velletje van 5 europa en een velletje van 5 wereld halen :)
    Lieselot: je krijgt van hun geen kaartje, ze kunnen je wel als ze het kaartje ontvangen hebben een berichtje naar je typen (ze moeten zowieso je kaartje namelijk registreren)

3. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Op je eerste vraag: Je krijgt uit een willekeurig land iets terug.

Op je tweede vraag: Je kunt je adres op de kaart zetten en met iemand kaarten heen en weer sturen, maar dan krijg je daar geen code bij. Dat heet 'direct swap' en je kunt op je profiel aangeven of je daar interesse in hebt. In principe word je dan gewoon penvrienden buiten Postcrossing om.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Leuk ik ben ook net aangemeld.
    Gelijk een adres aangevraagd. 28 jarige vrouw uit Brazilië.
    Van de week gelijk even kaartjes en postzegels halen.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Idd raar.
    Degene die ik nu heb wil graag een gebouw ofzo uit ons dorp hebben wat belangrijk is voor me, en dan vertellen waarom.
    Maar goed heb nog een berg kaarten in huis en verkopen hier geloof ik geen dorpskaarten dus gaat een andere leuke kaart worden

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Kopen jullie dan postkaarten, of andere gevouwde kaarten? Waar zou je leuke kaartjes kunnen kopen die niet zo duur zijn?

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kruitvat,action ect. heeft vaak van die pakketten voor weinig geld.
    Heb er nog maar één bij gedaan. Vrouw uit USA. Geboren in Duitsland.

Vind het nog wel lastig wat nu in en wat buiten europa is ( niet zo goed in topografie :D )

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
  9. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Fantastisch! Heb me ook even aangemeld.

@Kaatje85: tip, even de locatie googlen. Ben zelf ook niet zo goed in topografie :-D

10. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik heb me ook aangemeld. Mijn eerste kaartje gaat naar australie. Die man heeft echt oversl over de wereld al gewoond, echt vet.

11. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ik meld me ook aan hier!
    Ik doe aan postcrossing met mijn klas, pubers van 13 jaar.

Ze vinden het superleuk, je kan van te voren de landen niet kiezen dus het is spannend voor ze naar welk land we een kaartje, of in ons geval een eigen gemaakt tekening met typisch hollandse dingen erop, sturen.

We hebben nu naar Finland, USA, Portugal, Taiwan en Rusland een tekening met een tekst gestuurd.
    Alleen Finland is aangekomen en daar hebben we inmiddels ook wat van teruggekregen.

groetjes Ilse

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Liselot, thanx voor de link

Ilseroc, leuk om dat met een klas te doen zeg !

13. Sylvia1982

Sylvia1982 Niet meer actief

Nou,ik heb dit topic ook gevonden hoor.. toevallig kreeg ik vanmorgen een mailtje dat mijn 98ste kaart is aangekomen in Finland.. ga gelijk een nieuw adres opvragen..:):)
    Inmiddels begint mijn muur hier aardig vol te hangen;)

By the way.. dit is maar 1 muur...heb er nog 1 half vol hangen

14. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik houd me aan de wensen van de ontvanger als die redelijk zijn en de ontvanger een fatsoenlijk profiel heeft. Je hebt redelijk wat profielen die in het teken staan van IK WIL, IK WIL! Dat is toch niet de bedoeling van Postcrossing? Die mensen krijgen gewoon een kaartje wat ik al heb liggen, als het niet aan hun wensen voldoet is dat jammer. Mensen die gewoon een leuk profiel hebben daar wil ik zelfs nog wel eens speciaal voor op zoek gaan. In Groningen zit een hele leuke kaartenhandel, daar kan je bijna alles wel vinden. Ik schrijf altijd een persoonlijk berichtje, ook als het een blanco profiel is.

Als iemand zo'n lomp berichtje terugstuurt als bij jou, dan zou ik me wel echt afgezeken voelen! Stank voor dank. Zulke mensen doen alleen mee voor eigen gewin en dat vind ik behoorlijk kwalijk. Niets van aantrekken verder, jij hebt in ieder geval je best gedaan!
    Ik heb nooit zo'n bericht gehad, wel eens dat ze gewoon geen bericht achterlaten. Of een kaart sturen zonder bericht erop. Ook typische gevallen van IK, IK, IK! ;)

Eigenlijk moet je maar zo denken: het is hun probleem dat ze zo zijn, niet het jouwe. Ga lekker verder met een kaartje sturen naar iemand die het wel apprecieert en geniet van de leuke kaarten die je krijgt. Want de meeste mensen doen gewoon hun best om wat leuks te sturen en als je dat ook doet krijg je er ook waardering voor terug.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat ziet er leuk uit zeg!!

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sylvia, leuk zo !
    Ik ben ook van de kaartjes ophangen ect maar mijn man vind dat weer te rommeling worden :( Heb ook nog maar niet verteld dat ik 2 kaartjes ga versturen ;)

17. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ziet er gaaf uit Sylvia! Ik heb er 171 dus ik kan ze allemaal niet meer kwijt :D Bewaar ze allemaal in een doos en soms ga ik er eens doorheen. Ik wil graag een paar collages ervan maken, bijvoorbeeld per werelddeel, en die ophangen in mijn studeerkamer.

18. Sylvia1982

Dank je wel.. ja,ik ben er ook nog niet uit of dit de vaste plek wordt hoor..
    Ik zit te denken om ze hier bij de trap te hangen..die muur is nog helemaal wit en er hangt ook nog helemaal niks.. + dat ik dan nog een paar jaartjes vooruit kan..:D
    Net weer een adres opgevraagd,kaartje mag naar New Jersey een studente..
    Het was mijn laatste kaartje die ik hier nog heb (op disneykaarten na) dus ik denk dat ik straks maar weer kaartjes moet gaan halen..

Nu zat ik te denken,omdat er een paar hier waren die wel onderling wilden gaan postcrossen.. als we nou onze gebruikersnamen geven aan elkaar... dan elkaar mailen via postcrossing voor de adressen.. dus zeg maar direct swaps... komt op het zelfde neer,toch??
    Ik vond het eigenlijk wel een leuk idee..

19. Sylvia1982

Jeej:D,vandaag weer 2 kaartjes binnen gehad... 1 uit Finland en 1 uit Tjechie.. ga ze gelijk weer bij de rest ophangen:)

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ha dames, ook hier iemand die al langere tijd aan postcrossing doet. En ja, soms krijg je kaarten of boodschappen dat je denkt "wat moet ik daar nu mee...." Vergeet alleen niet dat sommige mensen de engelse taal niet echt machtig zijn en dat een bepaalde opmerking of wens dan als heel lomp overkomt, bijvoorbeeld omdat ze het rechtstreeks 1 op 1 van uit hun eigen taal vertalen naar Engels. Dan krijg van die "jij spreken goed engels niet" zinnen. Dus je moet wel proberen om door bepaalde zinnen/profielen heen te lezen, zeker als ze uit een niet engels-talig land komen :D

Adressen: uiteraard kun je je eigen adres vermelden op een door jou verstuurde kaart, maar het hoeft niet. Ik doe het standaard wel (lang leve de aanbiedingen van Vistaprint ;) ) met een adresstickertje, maar dat is meer voor het geval een kaart onbestelbaar is of wanneer ik bijvoorbeeld eens het ID vergeet te vermelden oid.

Principe van PC is dat jij een adres opvraagt, kaartje verstuurt... jouw kaartje wordt geregistreerd en daarna wordt jou adres vrijgegeven zodat een willekeurige andere postcrosser dan jou adres kan krijgen;

Eigen land: je kunt aangeven of je kaarten wilt ontvangen/versturen vanuit je eigen land. Ik heb dat wel geactiveerd, maar ja... ik woon in Duitsland inmiddels dus ik krijg sowieso wel NLe kaartjes :D

Kaarten kopen: Action, Xenos etc, maar aangezien NL een dusdanig klein landje is (zeker voor Amerikaanse, Australische of bijv Russische begrippen) zal het anderen een worst zijn wanneer jij een Zeeuws kaartje verstuurd, terwijl je in Friesland of Groningen woont ;) ;) Ik bedoel wat is 2 of 3 uur reisafstand nu in hun ogen.
    Dus je kunt bijvoorbeeld ook via MP of via het forum van PC ook voordelig aan toeristen kaartjes komen, er wordt zat geruild en gedaan.

Deel Deze Pagina