hoi meiden! Ik lees hier voor het eerst over postcrossing, klinkt heel leuk! Mijn man begon meteen over dat ik dan met andere mannen ging sjansen enzo , dus ik weet niet of ik het nou echt ga doen. Maar even een vraagje, gaat het nou om de kaart zelf, of is het de bedoeling dat je ook echt iets met inhoud op de kaart zet? Iets over jezelf, over de gewoontes van je land, een recept.... noem maar op. Ik blijf ondertussen lekker meelezen hier .
Dat hangt er een beetje vanaf, hoewel het hoofddoel echt gewoon kaartjes sturen is. Als je een Postcrossing-profiel aanmaakt, kun je in het kort wat over jezelf vertellen. In die beschrijving kun je bv. ook aangeven wat voor soort kaarten je graag zou willen ontvangen, zoals: "Ik ben gek op dieren, ik ontvang graag bloemen-kaarten" etc., en zo heb je vele mogelijkheden, net wat je leuk vindt. Zo zijn er ook mensen die graag kaarten willen van monumenten in je land, humoristische kaarten, kunst-kaarten en anderen geven weer aan helemaal geen voorkeur te hebben en willen gewoon graag verrast worden. Met hetgeen je erop schrijft, werkt het eigenlijk net zo. Mensen geven in hun profiel bv. aan dat ze het leuk vinden als je iets in je eigen taal op de kaart schrijft, iets over jezelf, over wat je gelukkig maakt, een lekker recept, een gedicht, iets over je favoriete muziek, film etc. Maar uiteindelijk bepaal je natuurlijk helemaal zelf wat je erop zet. Aangezien ik nu zwanger ben van ons eerste kindje, worden al mijn Postcrossing-ontvangers natuurlijk doodgegooid met schrijfsels over hoe blij we wel niet zijn en hoe bijzonder de echo's waren . Maar daar krijg ik ook hele leuke reacties op, want ik heb mijn zwangerschap ook op mijn profiel vermeld. Ik zou het zeker eens proberen; vind je het niks, kun je er elk moment mee stoppen.
Meer kan ik er niet aan toevoegen wat Kabouter heeft geschreven! Mijn man vindt het alleen maar grappig dat er weer een kaartje van een land binnenkomt! Hij zegt wel... ga je ook de recepten maken die je binnen krijgt Vreetzak
Wat leuk dat je een recept hebt gekregen! had je dat op je profiel gezet? dat is idd wel een heel leuk idee!
nou, ik heb een account aangemaakt in naam van mijn dochter. Lijkt me hartstikke leuk voor haar om voor later een internationale kaartencollectie te hebben, plus dat er geen kans op gesjans is met een 1-jarige . Ik heb er al zin in!
Tord succes met kaartjes versturen! Mouschy ja dat heb ik op mijn profiel gezet als ze echt niets weten wat te schrijven
wat een leuk iets is dat zeg heb ook al een aantal kaarten verstuurd 2 zijn er al aangekomen maar heb een vraag een meisje heeft een mail gestuurd maar kan ik die ook op de site lezen?/
Mijn kaartje naar de USA is aangekomen, maar diegene heeft helemaal niets terug gemailt.... beetje jammer... En ik heb net een kaartje uit de USA gehad. DUs ik ga weer ff pennen nu haha!
ja die kreeg ik idd maar kreeg het idee dat dat niet het hele bericht was maar zou ook zo maar kunnen van wel hoor maar op de postcrossing site zelf heb je dus geen mailbox?
Hey gezellig, mag ik meekletsen ? Ik heb 2 adressen, Rusland en Usa ga morgen op pad voor een kaartje. Een typisch nederlands kaartje en een kaart met jaargetijden winter/herfst en lente omdat het daar altijd zomer is haha..
ik heb vandaag 2 kaarten binnen gehad, rusland (met een mooie traditionele familie erop) en een stoere haaienkaart uit Australië !
Ooh leuk! Je adres wordt uitgegeven als er 1 kaartje is geregistreerd toch? Ik heb er een in NL, die zal morgen wel aankomen. Dus dan kan ik ook gaan afwachten