Postcrossing groepje!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Feddar34, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    meiden help me eff.
    ik heb me ook ingeschreven op postcrossing maar begrijp het niet helemaal geloof ik.
    je moet gewoon een kaartje kopen in de winkel of zelf maken en dan opsturen naar het adres dat je op krijgt via je email?

en waar koop je postzegels die voor Europa goed zijn ?

het lijkt me eg heel leuk jaren geleden ook zoiets gedaan was een soort van kettingbrief en kreeg toen heel wat binnen alleen geen flauw idee wat dat ook al weer was.

hop jullie me kunnen helpen

2. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je stuurt idd gewoon een kaartje naar het adres dat je per e-mail krijgt. Je moet er wel goed om denken dat je het nummer dat begint met NL-... er ook bijzet! Die code heeft de ontvanger nodig om je kaartje als ontvangen te kunnen registreren.

Je kunt een leuk tekstje op de kaart schrijven, bijv. naar aanleiding van diegene zijn/haar profiel. Of je bedenkt zelf wat leuks.

Postzegels kun je halen bij het postkantoor. Europazegels voor binnen europa en wereldzegels voor buiten europa.

Succes met het sturen van je eerste kaartje! :)

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Iemand gister nog een leuk kaartje ontvangen ?

4. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ha meiden,

Ook ik ben aangestoken door jullie enthousiasme en heb gisteren mijn eerste 5 kaartjes de deur uit gedaan naar Duitsland, Wit Rusland, Rusland (Moskou), China (Shanghai) en USA (New York). Ik ben helemaal niet zo'n schrijver, maar vond het heel leuk om de kaartjes vol te pennen.

Tipje om gratis aan ansichtkaarten te komen: www.gratisansichtkaarten.nl
    Iedere dag geven ze 250 keer een pakketje van 20 kaarten weg die je zelf uit kunt kiezen. De actie begint steeds op een ander tijdstip, dus je moet een beetje geluk hebben. Na 2 dagen pech had ik vandaag geluk en heb ik een setje gratis kaarten aan kunnen vragen. Hele leuke met 'groetjes uit Holland'. Ik hoef niet eens verzendkosten te betalen en je mag 1 keer per 30 dagen een nieuw setje bestellen. Ik heb er goede verhalen over gelezen, dus ik ben benieuwd :).

De postzegeltip met oudhollandse postzegels vind ik top! Maar ik wacht inderdaad wel even tot het nieuwe jaar met bestellen i.v.m. de tariefswijzigingen.

Ik vind het superspannend en het lijkt me heel leuk om het straks samen met mijn dochter te doen (ze is nu nog iets te jong); leren van andere culturen, alles opzoeken in de atlas...

Mijn man vind het overigens hartstikke leuk (maar hij heeft geografie gestudeerd, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft ;))

5. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    heb gister ook m,n eerste 2 kaarten op de bus gedaan.....naar Germany en USA ben benieuwd.....

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    :D Wat leuk :D Krijg net in mijn mailbox: One of your cards is favourite :D

Jammer dat het nu herfstvakantie is en ik het de kids pas volgende week kan vertellen hihi

Goeie tip van de gratis kaarten, ik ga eens op de site kijken ;)

7. Sylvia1982

Sylvia1982 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik mocht inmiddels alweer 2 kaarten versturen... 1 was aangekomen,ook als favoriet aangemerkt.. waardoor ik op 100 verstuurde kaarten zit.
    Mag ik dus 1 extra sturen..nu dus in totaal 10 kaarten onderweg hebben.
    1 naar Amsterdam en 1 naar Taiwan.
    Die van Amsterdam zal dinsdag wel aankomen..die van Taiwan zal wel lang duren helaas.. of zelfs helemaal niet aankomen..we gaan het wel zien.
    Heb in elk geval weer een voorraadje toeristenkaartjes gekocht.

Mocht iemand nou gewoon ff een kaartje willen ontvangen,zo maar.. geef me je adres maar in een pb,stuur ik je morgen een kaartje.. zomaar...

Ik hoor het wel,

Liefs Sylvia

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je kan ze NU gratis krijgen !

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    jammer, ik ben net te laat :(

wanneer komt het morgen dan? is dat telkens op hetzelfde tijdstip?

10. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Nee, het is steeds op een ander tijdstip, dus je moet een beetje geluk hebben en een paar keer per dag kijken.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gister had ik pech. vanochtend ook. en net dus geluk :) heb 20 "groeten uit holland" kaartjes besteld

12. Sylvia1982

Kijk,heb jij ff geluk! :)
    Nu wachten tot ze binnen zijn en je ze kan versturen!

13. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ik heb diezelfde kaartjes besteld :). Hollandser kan bijna niet haha :D

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee he :D
    zodra ik ze binnen heb vraag ik gelijk weer een adres aan

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik heb gisteren 20 greetings from holland anno 2020 besteld voor €4.50. gratis is natuurlijk nóg leuker, maar €4.50 is ook nog goed qua prijs, toch? is €0.23 per kaartje.

16. Sylvia1982

Hey,dat klinkt leuk :)
    Waar heb je die besteld als ik vragen mag?? :(

17. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Nice!
    Ik heb daar 3 dagen geleden 20 kaarten "Keep your coins, I want change "besteld, gratis! Woepie!

18. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
  19. Sylvia1982

Dank je,ga zo gelijk even kijken of er wat leuks tussen zit

20. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    maar gratis is het niet helemaal toch je moet gewoon 4,50 verzendkosten betalen toch ?
    of zit ik nou verkeerd te kijken ?

Deel Deze Pagina