postcrossing

Discussion in 'De lounge' started by nienke70, Feb 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja hoor dit zijn redelijk "bekende" teksten hoor. Je hebt toch behoorlijk wat om uit te kiezen lijkt mij! :p

2. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Drukte me een beetje ongelukkig uit. Ik bedoelde niet stom maar moeilijk.

Nou met een vuurtoren maak je haar heel blij in ieder geval:p

3. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Wat leuk dit! Ik heb me eergisteren ook aangemeld en gisteren 5 kaarten op de bus gedaan (naar Amsterdam (hihi), Duitsland, Polen, Finland en USA (Miami)). Ben benieuwd waar mijn 1e kaart vandaan komt!

4. Jsvlinder

HopMarjanneke, ik heb een vraag aan je maar weet niet hoe ik een pb moet sturen, dus doe ik het even zo. Ik las dat je ook postzegels verzameld, heb je interesse in deze?:

Het zijn Amerikaanse zegels. Ruilen voor een kaartje?:D

5. Jsvlinder

Heel veel plezier met postcrossen!:)

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

#46 chantal1984, Feb 26, 2010
    Last edited by a moderator: Feb 26, 2010
    ff een vraagie, ik heb nu dus naar 5 mensen een kaart gestuurd maar moet ik dat nog ergens melden ?

ik zie wel dat je kan melden als je er eentje hebt ontvangen maar voor de rest niet ...

Heb net trouwens via Hallmark leuke kaartjes gestuurd ..

Heb er twee met een foto van ons dorp gemaakt ( die mensen wilden iets vanuit het stadje waarin je woonde ) en die andere gewoon normale kaarten ..

was 12 euro kwijt totaal voor 5 kaarten en alle postzegels, vond dat niet eens zo duur ... En ik had echt leuke kaarten niet van die gratis kaartjes ( waarvan ik niet snap dat je die stuurt maar goed )

7. chantal1984

Niemand die me even kan antwoorden ?

8. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    nee dat hoef je niet te melden. In jou account staat dat je er 5 verstuurd hebt. Ze gaan er vanuit dat als je t adres opvraagt ze daadwerkelijk ook verstuurd.

Pas als 1 van je kaartjes aankomt en zij registreren die kaart kun je weer een nieuw kaartje sturen en staat jou aantal dus op 1 send en als de volgende kaart aankomt en zij registreren dan heb je er 2 op send staan.

Verder hoef je dus niks te doen. Tis nu afwachten.

9. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Nou was zo benieuwd, dat ik ook even ben gaan snuffelen en mezelf heb aangemeld!

Nog even wachten , want ben er een paar dagen niet en dan gaan we ze maar eens opvragen die adressen!

10. chantal1984

En stel in het ergste geval komen of je 5 kaarten niet aan of ze registreren ze niet ?

Zal wel niet gebeuren maar goed you never know ;)

11. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    uhm,,,:D geen idee

12. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    dat mogen toch gewone wenskaarten zijn (hallmark) dubbele kaart in een envelop? Of is het verplicht een gewone enkele kaart te sturen zonder envelop? anders heb ik een probleem:)

13. chantal1984

zal toch wel, er zijn ook mensen die om brieven vragen ipv een kaartje ..

Ik heb ze trouwens ook via hallmark gestuurd ...;)

14. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    jawel dat mag dat staat in de FAQ
    het is begonnen met postkaarten maar je mag gewoon ook andere kaarten sturen. Gewoon even kijken wat mensen vragen. Ik had er gisteren nl 1 die echt vroeg om ansichtkaarten en dat zijn gewoon de enkele

15. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36
    Ik had de FAQ's even doorgelezen en daar stond jou vraag ook tussen.
    Hier het antwoord:

What if the postcards do not arrive or are not registered?
    Generally, 60 days is enough time for a member to send a postcard and it be registered by the recipient after reaching its destination.
    If your postcard is not registered after 60 days of traveling, it is set to expired in our system. But do not worry; the postcard can still be registered by the receiver within a year of the date it was sent. Every time one of your postcards expires, you can request a new address.

16. chantal1984

Oke dan, was dan toch niet zo'n hele domme gedachten van me ;)

Kan niet wachten tot ze worden geregistreerd en tot ik ook kaartjes krijg .. Vind het echt leuk :D

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je een kaartje kreeg ?

17. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36
    Kan ook niet wachten tot ik een kaartje terug krijg. Kijk nu al elke dag of er 1 geregistreerd is. Die naar USA, China en Rusland kan nog wel even duren maar naar Duitsland en Finland moet toch wel binnen een week afgeleverd zijn dacht ik zo.

Was trouwens een handige tip om via hallmark te versturen, ga ik zeker ook gebruik van maken, zeker omdat je ook foto's kan uploaden van je eigen stad en van leuke afbeeldingen die je kan bewerken met een passende tekst. Weer een nieuwe hobby erbij;) zelf ansichtkaarten maken.

18. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    je hoeft niet te kijken of er 1 geregistreerd is want daar krijg je een mail van.
    Ik had tussen de 5 adressen toevallig 1 van nederland dus die had ik de dag erna al op geregistreerd staan, dus meteen nieuw adres gekregen. Daar ben ik vol verwachting op aant wachten. Zal nog wel ff duren
    Ik had thailand, usa, duitsland, finland en polen

19. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Ik had toevallig ook 1 adres in Nederland gekregen en die was dus de volgende dag al binnen.
    Gisteren kreeg ik mijn eerste kaartje uit Engeland, heeft er 4 dagen over gedaan.
    De rest van mijn kaarten zijn naar: Australie, Taiwan, Duitsland, Griekenland en Japan, ben benieuwd welke er als eerste geregistreerd gaat worden.:)

20. chantal1984

Ja goeie he :D ..

Scheelt je weer een wandeling naar de winkel en brievenbus en je kan er je eigen draai nog aan geven :D

Share This Page