Iemand van jullie weleens meegedaan aan een wandeltocht?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 10 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    En dan bedoel ik zoiets als de Amsterdam Light Walk, Nijmeegse Vierdaagse of de Duinenmars, om maar een paar voorbeelden te noemen.

Het lijkt me onwijs leuk om eens aan mee te doen. Ook een leuke ‘krachtmeting’ om te kijken of ik zo’n langere tocht aankan.

Ik vraag me met name af wat, behalve bovenstaande opties, nog meer leuke tochten zijn. En hoe jullie hiervoor trainen/je voorbereiden?

2. louan

louan Niet meer actief

Ik heb de Dam tot Dam wandeltocht gedaan, zonder te trainen 27km:eek:.

Ik kreeg na 10 km de slappe lach, echt continu:roflmao::roflmao::roflmao: en na die 27 kon ik niet meer lopen:roflmao::roflmao::roflmao:. Maar vond het fantastisch toen we de finish over kwamen. Gedaan met zus en schoonzus ook hun niet getraind. We waren echt trots:D:D.

3. Elmo89

Elmo89 Actief lid

5 mrt 2012
    214
    649
    93
    Beverwijk
    Ik heb laatst de Amsterdam city walk gedaan..:D 21 km heb ik gedaan.
    En ik moet zeggen..ik vond het zo leuk! Volgend jaar ga ik voor de 33 km!

Heb eigenlijk amper getraind..paar keer gewandeld buiten en ervoor gezorgd dat als ik ging lopen dat ik mijn wandelschoenen aanhad zodat ik die wel in had gelopen. Had maar 1 blaar aan het einde:D (wel was het een gigantische bloedblaar..:roflmao:)

4. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik deed regelmatig wandeltochten vAn 15 a 20 km. Straks weer oppakken.

In 2020 wil ik de Slachte marathon lopen/wandelen, 43 km!

5. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik heb de Nijmeegse vierdaagse gelopen. 4x40km. Super gaaf maar wat een helse beproeving.

Ik had ruim getraind. Ongeveer 650km. Waaronder tochten van twee dagen (2x 30) en ook 2x 1 dag 40. Nergens last van gehad, geen centje pijn. Op dezelfde wandelschoenen begonnen aan de vierdaagse en aan het eind van dag 1 had ik ontvelde hakken :cry:.

Toch heb ik hem uitgelopen! Op pure wilskracht. Dag 3 laatste 10 km op slippers en dag 4 laatste 15 km op slippers. Daarna vier weken op slippers want kon niks anders aan :roflmao:

Ik zou hem ooit nog een keer willen lopen maar zou niet meer zo ver gaan. Het moet wel leuk blijven haha. Voorlopig houd ik het bij de vierdaagse feesten ;).

snoes79 en Marchella vinden dit leuk.
  6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Vierdaagse en in de voorbereiding stuk Pieterpad, Airbornemars en een dag van de Apeldoornse vierdaagse. Was altijd erg leuk.

7. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Oh en op www.wandel.nl kun je alle wandelevenmenten in Nederland vinden. Je kunt bv. seleteren op afstand, maar ook regio of periode.

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Oh wat veel van jullie eigenlijk, leuk!

Ook leuke ideeën voor volgend jaar.
    Moet eerst op zoek naar goede wandelschoenen. Loop nu gewoon op mijn sneakers.

9. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.081
    1.579
    113
    Ik heb wel eens de Kennedymars gelopen in Sittard. Dit is 80 km. Niet veel getraind vantevoren.

10. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Dit jaar met de kinderen de vierdaagse van Apeldoorn, maar 12 km per dag. Vorig jaar vierdaagse van Nijmegen, ingetaped en met pijnstillers vanwege blessure.
    Pittige eendaagse tocht is de kustmarathon in Zeeland.

11. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    O ja , ik heb een app op mijn telefoon met daarin de wandeltochten in Nederland en België

12. Lilium

Lilium Niet meer actief

Ik heb 3 keer de Airborne mars gelopen, super leuke tocht.
    Ook als kind vaak de Duinenmars gelopen met de scouting en de laatste twee jaar als volwassene.
    Daarnaast regelmatig Paastochten (Gouda).
    Altijd erg leuk!

13. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Een deel van de kennedy mars in haaksbergen. Die kan je lopen van 10, 21, 40 en 80 km. Ik heb de 21 gedaan en die was snachts. Geloof van 22 tot 01.30 ofzo. Liep snachts door de bossen en heide. Heel bijzonder sfeervol en gezellig. Allemaal kleine lampjes onderweg. En halverwege een kraam met eten en drinken.

Ik wilde daarna de Nijmeegse vierdaagse lopen maar werd niet ingeloot. Daarna zwanger enz enz. Mijn man en ik willen in september samen weer die kennedy tocht lopen en toch eens samen de nijmeegse doen.
    Wij wandelen sowieso veel. Bijna elke avond deden wij 7 a 10 km met de kleine in de wagen. Die is nu te groot om daar rustig in mee te gaan ;)

In het weekend deden we dan 15 a 20 km per dag. Gezellig met elkaar kletsen. Geen telefoons maar een rugtas mee met water en broodjes.

Ik ben er zelfs voordat ik zwanger raakte 42 kg mee afgevallen.

Het is goed voor je lichaam en geest :)

Spoetnik, Manque en Lilium vinden dit leuk.
  14. Dani77

Dani77 Lid

13 okt 2018
    12
    3
    3
    Vrouw
    Ik heb 12x de nijmeegse vierdaagse gelopen. Vanaf het voorjaar begon ik te trainen. Soms georganiseerde wandeltochten zoals bijv. de rode kruis bloesemtocht maar vaak een eigen route via het fietsknooppunten netwerk (www.falk.nl). Je loopt dan op verharde wegen wat een goede training is voor de nijmeegse.
    Het eerste jaar is het zwaarst, ook omdat je niet weet wat je te wachten staat. De nijmeegse vierdaagse (en de bloesemtocht) is heel druk maar tijdens de trainingen kon ik me heerlijk ontspannen en genieten van de natuur.

15. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Wij (man en ik) lopen het Pieterpad en zijn nu halverwege. In de kerstvakantie hopen we met de kinderen weer een stuk te lopen.

16. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wat een leuke ideeën. Ik ga ze allemaal Google-en!

Hebben jullie ms nog tips voor goede wandelschoenen? Een bepaald merk bijvoorbeeld

17. Lilium

Lilium Niet meer actief

De routes die starten en eindigen bij een treinstation, zijn ook leuk. Ben even kwijt hoe ze heten.

Ik heb ooit Lowa's gekocht. Vrij duur, maar wel goede schoenen. Let even goed op welke categorie je koopt. Het gaat van A tot D waarbij D bijv echt voor klimmen is.
    Op de Bever site staat veel info.

18. Janna

Janna Fanatiek lid

O, wat leuk dat je de Duinenmars noemt! Die is niet heel bekend, maar ik heb hem als kind altijd gelopen. Echt super goede herinneringen aan! Eerst liep ik altijd met school, maar later ook gewoon zelf, of met familie of vrienden. Ik heb alleen nooit de echt grote afstanden gelopen. Vond de 10 km altijd mooi zat. :D

19. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Die doen wij ook elk jaar. Maar dan de minimarsjes met de kinderen. Heel gezellig altijd.
    80 km is me echt te ver!
    De 40 wil ik wel nog eens doen.

20. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Ja, wij lopen al een aantal jaren de Nijmeegse Vierdaagse.
    Erg leuk, maar toch ook ieder jaar wel weer afzien. Wij trainen nooit heel veel van tevoren dus daar zal het ook wel aan liggen, haha. Als we trainen zoeken we wat tochtjes uit op wandel.nl.

Ik loop sinds een aantal jaar altijd met de mannen mee, 50 km. Vind dit rustiger lopen dan de 40 km. Die is vaak zoooo druk. En wij hebben nooit geen haast. Vijf minuten voor tijd is op tijd :).

Toen we eenmalig de 55 km konden lopen met de 100ste Vierdaagse hebben we dat ook gedaan. Dat was wel echt heel ver, vier dagen achter elkaar... Maar dat jaar hadden we wel wat meer getraind. Aanrader met het trainen dat je in ieder geval een keer over je afstand gelopen hebt. Als we 50 km lopen met de Vierdaagse trainen we ook 1 of 2 keer een afstand van 55 of 60 km.

Super leuk! Ik zeg; DOEN!

Deel Deze Pagina