Na een onderbreking van een paar maanden ivm wat vervelende omstandigheden we de draad weer op. Deze maand wilden we voor het eerst weer een IUI gaan doen. De vorige (en eerste) was in februari. Ik doe keurig mijn Zwanger & Kids Ovulatietestjes thuis, en dit werkt altijd als een zonnetje. Ik had nu mijn knalroze streep afgelopen zondag verwacht en had een afspraak ingepland voor afgelopen maandag. Die heb ik afgezegd; geen streep te zien. Nu ben ik vorige week op vakantie geweest. Lekker naar de zon met het vliegtuig. Testjes mee om de streep in ieder geval niet te missen. Maar... tot op heden geen streep. Hier en daar wat lichte verkleuringen zoals ik ze iedere maand heb, maar geen knalroze streep, zoals ik die van elke maand weer gewend ben. Dat betekent dat ik nu al 4 dagen te laat ben met mijn ovulatie. Ik ben behoorlijk regelmatig, als in 15 dagen na de eerste dag van mijn menstruatie komt de piek. De periode na de ovulatie wisselt nog weleens. Kan het zijn dat ik de piek nou gemist heb, doordat de testjes niet meer betrouwbaar waren? Bijvoorbeeld door temperatuurschommelingen (koud in het bagageruim in het vliegtuig, of warm onderweg in de auto naar het hotel?) Of ben ik nou gewoon zo van de leg door de vakantie? Uitstellen door stress ken ik wel, maar door vakantie niet! Ik moet volgende week weer werken en ik hoop toch zo dat het nog voor die tijd lukt en ik geen smoes voor mijn werk moet verzinnen...