Hallo Allemaal vorige week donderdag test ik voor het eerst licht positief (mijn nod was tussen donderdag en zaterdag) in de dagen erna is het streepje niet donkerder geworden, maar ook niet lichter?? maandag heb ik bloedgeprikt bij de huisarts en mijn hcg stond op 13, niet zwanger volgende assistente, want ze zei dat je pas van een zwangerschap spreekt als je hcg hoger als 100 is?, nu zie ik overal tabellen dat wanneer je hcg hoger dan 5 is, dit officieel al positief is.. waarschijnelijk wel negatief over hoe de zwangerschap zal eindigen want 13 is nou niet echt hoog, maar goed, zijn er van jullie die ook zoiets hebben meegemaakt? want als hij maandag op 13 stond en er geen zwangerschap (meer) is, dan had de test toch vandaag ook al lichter moeten zijn? er verschijnt nog netjes binnen de 5 minuten een licht streepje ik zal straks even een foto uploaden zijn er nog meer ervaring mbt een laag hcg of testen die het zelfde blijven? niet donkerder maar ook niet lichter?
zo lang dat ze niet lichter worden zou ik toch hoopvol blijven. Misschien moet je binnen een paar dagen nog eens bloed laten nemen? Mijn arts zei dat idd boven 5 men van een (vroege) zwangerschap spreekt...
Geen ervaring mee. Ja wel dat de kruidvat testen reageerden op mijn eisprong. Weet je zeker dat je je ei al hebt gehad? Vervelend die onzekerheid!
ja dat weet ik zeker, kv en zelfs cb digital reageren beide op mijn eisprong hahah raar lichaam hij kan nooit een week lang positief geven ook al zal het een ei zijn geweest en daar gaat het hcg ook niet van omhoog
Hcg van 13 is wel zwanger. Maar aangezien er niet echt schot in de zaak zit denk ik dat je je moet voorbereiden op een vmk. Echter: het hoeft NIET! Het kan ook wel goed gaan, en dat je gewoon te vroeg hebt getest en het even duurt voor je hcg flink gaat opbouwen. Dat je test nog positief uitslaat is niet zo raar, zolang je geen bloeding hebt gehad zit de zwangerschap die het hcg afgeeft nog in je lichaam, en blijft het hcg ook nog dus aanwezig op je test. Maar goed, mijn beste gok is is dat dit een hele prille zwangerschap is, die gezien de stabilisering van hcg waarschijnlijk (maar niet zeker) in een vmk zal eindigen... Maar pin me er niet op vast en ik duim voor een goede zwangerschap!
Ik heb dit afgelopen juni ook gehad. 4 dagen lang vage streepjes op diverse merken testen. Bloed laten prikken en dat was 13 hcg. Een dag na het bloedprikken werd ik toch ongesteld. Er heeft dus wel iets gezeten, maar uiteindelijk toch op niets uitgelopen. De maand erna was ik overigens zwanger en nu al bijna 16 weken.
bedankt voor jullie reacties ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en ben elke ochtend wat misselijk en heb gevoelige borsten ,maarja kan ook psygisch zijn ;P heb gisteren nog een test gedaan, weer zo zelfde streepje, weer niet donkerder of lichter :s dus na het weekend nog eentje doen en anders maar weer terug naar de ha
HCG boven de 5 zei mijn gyn en later ook de fertiliteitsarts van het UMCG is zwanger. Ook volgens internet. Lager dan 5 is niet zwanger. Raar dat jouw gyn anders beweert...... TS: doe eens een CB Digitaal met wekenindicator die aangeeft zwanger/niet zwanger? Ben wel benieuwd wat die nu zegt. En hoeveel dagen ben je nu overtijd?
vreemd .... ik had met 4 weken een hcg van 65 en dit was een prima stijging volgens de dokters assistente. andersnover 2 dagen nog eens testen?
en idd standaard een hcg van 0 tot 5 in je bloed. 13 is toch al hoger ... opnieuw bloed prikken anders over een paar dagen? vervelend die onzekerheid
ik loop niet bij de gyn, dus ik had bloed geprikt bij de ha en de assistente vertelde mij dit ik mocht aankomende week weer n keertje bloed prikken de cb digi staat ook op zwanger 1-2 maar de testen worden niet donkerder de eerste test deed ik 10 dagen geleden (mijn nod) en sindsdien worden ze niet donkerder maar ook niet lichter heb er net dus ook eentje weer gedaan een midstream van zw en die geeft ook weer netjes binnen de tijd een licht streepje aan
ik krijg ze een beetje moeilijk in beeld midstream net gedaan in het echt zijn de streepjes duidelijker maarja je kent het wel ze komen moeilijk op de foto
het probleem is een beetje dat mijn ha mij niet echt serieus neemt aangezien volgens hun een hcg van 13 negatief is.. in eerste instantie wilde ze dat ik 1 maand zou afwachten maar ik gaf direct aan dat ik dat te lang vond nu mocht ik aankomende week (als ik geen menstruatie zou krijgen) een test bij hun komen doen echter maken ze gebruik van die testen die pas postief worden bij 50 hcg dus ik weet nu al dat ik daar negatief ga testen en hun geen reden zullen zien voor veder onderzoek zoals bloedprikken of een echo want zelfs bloedprikken vonden ze niet nodig, maar ik moest bloeprikken voor mijn vitamine d en toen heb ik zelf stiekem hcg aangekruist hahah, vandaar dat ik wist hoe hoog mijn hcg was maar ik zal aankomende week toch aandringen op minimaal een bloedtest met alleen een zwangerschapstest ga ik niet akkoord, ik betaal immers toch zelf de rekeningen van de zorg
Wat kunnen testen soms toch zoveel onzekerheid geven. Maar wat ik hier vaker heb gelezen dat het vaker voorkomt dat testen licht bleven in het begin en bij 5/6 weken wel donkerder werden... Ik zou inderdaad ook geen gewone test bij de h.a laten doen. Testen doe je thuis al genoeg zelf. Wel zou ik om een bloed test vragen zodat je de stijging van de hcg kunt volgen. Succes meid, hopelijk gauw een donkerdere test voor jou.
Ik zie idd ook overal streepjes maar bij kv testen minimaal verschil maargoed ze lijken toch wel ets duidelijker te worden of zie ik dat verkeerd? Xxx joyce
Honeybeeb, ik heb al 2 kindjes en daarbij werden de testen elke dag donkerder en had ik met 4,3 weken al een hcg van 66 ik hoop diep van binnen toch dat de testen ineens volgende week donkerder zullen worden en ik traag hcg aanmaak, maar aan de andere kant denk ik niet dat dit goed zit, ik wil me zelfs geen valse hoop geven, mocht het verkeerd gaan dat vind ik dit jammer, maar dan weet ik wel waar ik aan toe ben, want dit is slopend, me humeur is niet al te best en ik blijf nu constant testen.. Bas1759 ik zie zoveel streepjes nu haha, soms lijkt het alsof ze n tikkie donkerder worden maar dan moet je wel heeel goed staren haha