Hallo allemaal, Ik heb woensdag 19 september mijn laatste pil genomen. Ik weet dat je het natuurlijk eerst rustig aan gaat proberen, maar omdat ik niet kon wachten, ben ik gelijk met de ovulatietesten gaan beginnen. Dit komt ook omdat ik bijna 36 ben en mijn man verminderd vruchtbaar. we willen dus ook niet eerst een jaar wachten alvorens naar de dokter te gaan mocht het niet lukken, gezien de leeftijd en verminderde vruchtbaarheid. Zondag 23 september werd ik ongesteld (ontrekkingsbloeding van de pil) en vanaf maandag 1 oktober ben ik gaan testen. Mocht ik gelijk mijn regelmatige cyculs weer terughebben die ik voor de pil had, dan zou ik volgens mij rond 7 oktober een eisprong hebben. De test werd wel wat donkerder, maar knalde niet eraf. Wel was hij rond 7 oktober aardig zichtbaar, maar volgens plaatje moest ik dat als negatief interpretern. Ik dacht toen het zal misschien toch eisprong zijn, maar LG is nog niet zo hoog omdat het misschien nog door aanwezige hormonen van de pil is afgevlakt. Ik ben afgelopen maandag ook gestopt dus met de testjes omdat hij niet meer donkerder werd. Nu heb ik zojuist weer een ovulatietestje gedaan omdat ik weer meer heldere afscheiding kreeg en mijn temperatuur sinds gisteren was gestegen. Nu weet ik dat dit na de eisprong gebeurd, maar toch, uit nieuwsgierigheid een testje gedaan. Nu knalt het tweede streepje wel echt ervan af. Hij is nu echt duidelijk zo donker als de controlestreep. Kan het dat mijn eisprong nu pas komt? kan het ook dat hij gisteren is geweest ivm oplopende temperatuur maar dat LG toch nog zichtbaar is in mijn urine? Ik weet dat ik er eigenlijk niet zoveel mee bezig moet zijn, maar als ineens op je 36e de knop omgaat gaat je klok best tikken en is het moeilijk het los te laten..
Na het stoppen met de pil kan je lichaam behoorlijk van slag zijn volgens mij. Ik ben zelf 23 sep gestopt met de pil, kreeg de 25ste mijn ontrekkingasbloeding en 3 okt mijn ei. Beetje vroeg dus.. kortom lekker gaan klussen nu! Zo'n testje liegt niet! Succes!!