Postieve ovutest en geen tempstijging

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door prinses, 9 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    vanaf donderdag duidelijk cervixslijm. Nog nooit zoveel gehad.
    Vrijdag en zaterdag waren mijn ovutesten positief. Ga er dus vanuit dat mijn eitje gesprongen zou zijn, ik heb echter geen tempverhoging.
    Zou er nu iets misgegaan zijn of kan ik mijn tempstijging nog verwachten?

Ik moet er wel bij vermelden dat ik vorige week woensdag pas begonnen ben met tempen (wel al eerdere maanden gedaan), dus middenin mijn cyclus. Verder heb ik nog nooit zo laat een positieve ovutest gehad. Normaal op dag 16,17 of 18 en nu pas op dag 20.
    Ook heb ik last van buikpijn (zowel links als rechts). Maak me een klein beetje druk. Ik denk eigenlijk dat deze maand geen kansen meer biedt.

Mijn gyn heeft ooit wel eens gezegd, dat de temperatuur pas een paar dagen later kan reageren op een eisprong. En hoop dus ook dat de stijging nog komt. Ik had bij bloedprikken (aantal maanden geleden), ook een progesteronwaarde die wat aan de lage kant zat, dus ben nu bang dat het met mijn eisprong niet helemaal goed is.
    Aan de andere kant heb ik een vrij regalmatige cyclus varierend van 28 tot 30 dagen. Heb ik altijd duidelijke ovutesten, en zagen alle onderzoeken er prima uit.

Kan het zo zijn dat je lichaamstemp in de winter lager ligt dan in de zomer? Ik heb namelijk al 3 maanden niet meer getempt, en had zelfs op donderdag een temp van 36,2 (terwijl het voorgaande maanden, nooit onder 36,5 is geweest).

Wie o wie, heeft een idee?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow meid..geen idee hoe dat precies werkt.
    Ik heb 1 of 2 maanden getempt (moest van het zh) maar dat was puur om te zien of er een "regelmaat" inzat. Stijgende lijn en zakkende lijn. Het is nooit betrouwbaar als je er middenin mee begint volgens mij. Je weet het pas "zeker" ons je ongesteld wordt.
    Misschien klopt het verhaal van je gyn ook wel (zou het ;)) en komt de stijging nog!
    Bel anders even met het ziekenhuis? Misschien hebben ze hier wel een hele logische medische verklaring voor.....
    Succes meid!
    Elmo

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Prinses,

Een temperaruurcurve heeft alleen maar zin vanaf je 1e cyclus tot de laaste. Midden in een cyclus beginnen het geen zin, dus misschien maak je je zorgen om niets en heb je gewoon een eisprong gehad. Hoop het voor :)

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb nog even het tempkaartje bekeken. Zie nu dus, dat ik in het weekend op andere tijden getempt heb. Als ik die weg haal, dan zie ik wel een stijgende lijn. Ik ga er nu dus maar vanuit dat dat de reden is.

volgende week donderdag moet ik naar de gyn om het vervolgtraject te bespreken ivm zwakke zwemmers van vriend. Dan leg ik hem dit wel even voor en wil ik toch ook vragen hoe dat dan zit met mijn progesteronwaarde en of dat nog eens gecontroleerd kan worden.

Bedankt voor jullie antwoorden! ik ga het proberen naast me neer te leggen, want ben er (te) druk mee deze maand. Kan het moeilijk van me afzetten.

Ik ben nog wel benieuwd of je temperatuur in de winter lager kan zijn dan in de zomer, maar dat zal ik nog wel even op het tempforum vragen.

Deel Deze Pagina