Varierend van 6 tot 3 dagen voor nod positief getest met de de 2 voor 5 euro zwangerschapstesten van Kruitvat. De ene zwangerschap maakte ik eerder HCG aan dan de ander, vandaar dat het wat wisselde. Hou er wel rekening mee dat je bij een positieve test alsnog ongesteld kan worden (veel bevruchtingen gaan voor je nod mis). Ik zelf vind dat geen probleem (anders zou ik in mijn situatie beter de eerste drie maanden niet kunnen testen ) en weet uit ervaring dat ik niet al te teleurgesteld ben als ik toch wel ongesteld word. In ieder geval niet meer dan anders. Is iets wat je voor jezelf moet afwegen of je dat 'risico' wilt nemen als je te vroeg test.
hoi, mijn advies is om toch pas een test te doen als je overtijd bent, want mijn ervaring, had bij de eerste ronde voor mijn nod ook een posi test, en werd uiteindelijk toch ongesteld, dus is het in de week van mijn nod mis gegaan, en dit advies geef ik om teleurstellingen te voorkomen.ik daarin tegen ben nu 10 dagen overtijd en nog geen posi test grrrrrrr. maar wacht geduldig af zo ver me dat lukt. groetjes
Bedankt voor je reacties. Ik ben er nog niet uit, maar misschien ga ik vanmiddag testen. @Esther: Dit komt mij bekend voor. Ik ben nu inmiddels 7 weken overtijd. Maar heb vorige week een positieve ovutest gehad. Dus heb denk ik een menstruatie overgeslagen..... Succes met wachten!
Het is erg moeilijk om je nieuwschierigheid te bedwingen om niet voor NOD te testen. Heb het vorige maand gedaan. Paar dagen voor NOD getest en hij was positief op NOD was ie ook positief en een dag later werd ik alsnog ongi. Geloof me dan baal je als een stekker. Dus ik ga niet meer voor NOD testen. Pas als ik echt overtijd ben dan waag ik pas een testje deze maand.
@jewe: Ja dat is inderdaad balen zeg. Ik hoop dat je deze maand meer geluk heb. Mijn verstand weet ook wel dat het niet goed is om voor NOD te testen. Maar was eigenlijk wel benieuwd naar meiden die wel eerder de test hadden gedaan en wat dan de uitslag was.....
hoi ik heb het vorige maand ook gehad 3 positieve testen en toch ongi geworden dus ik wacht nu ook wel tot me nod en ik probeer niet te testen maar ja soms heb ik het niet in de hand hahaha
he dames ik teste 3 dagen voor nod positief met sensitest dipstick en 2 dagen voor nod zwaar positief met clear blue digital. Ben nu 12 weken en alles gaat prima! gr mau