wanneer voor een 2e gaan?

Discussion in 'Zwanger worden' started by miranda11121974, Apr 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miranda11121974

Aug 10, 2007
    41
    0
    0
    Hoogerheide
    Hoi,

Graag zou ik willen vragen of er meer mensen zijn die voor een 2e kindje willen gaan?
    Hoeveel tijd laten jullie tussen de zwangerschappen?
    En hoeveel uur blijven jullie werken?

Groetjes Miranda

2. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,813
    1
    36

was 15 toen ik onverwacht zwanger raakte van mijn zoon nu 4 jaar, en we proberen al zon 2 jaar zwanger te raken van een tweede

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Hoi hoi!

Wij hebben onlangs besloten het 'onveilig' te doen en vanaf de zomer gaan we er echt voor! Echter, toch bemerk ik dat we (voornamelijk) ik al weer helemaal bezig ben met een eventuele zwangerschap. Onze dochter is nu bijna 1,5 jaar ... Ik werk 32 uur en zal dit met een tweede ook blijven doen.

4. wuppie100

wuppie100 Actief lid

Jul 11, 2008
    454
    0
    0
    Wij zijn nu al aan het klungelen met condooms zodat ik kan ''ontpillen'' vanaf de zomer gaan we er echt voor!! Onze kleine wordt begin mei 1 jaar.

5. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    Wij willen NU weer gaan voor een 2e kindje.
    Wij hebben ervoor gekozen dat ik een thuismama/ thuismanager ben. Gelukkig kan dat ook.
    Als ik iets jonger was geweest had ik er misschien wat meer tijd tussen laten zitten, maar nu is dat gewoon anders. En het moet maar lukken he. Nu heeft dat ook zo'n tien jaar op zich laten wachten.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Ik wil wel nu maar je hebt er 2 voor nodig he :D
    Dus ik wacht 'rustig :rolleyes: ' af tot mijn mannetje het groene licht geeft en ik mijn anticonceptie in de prullenbak kan doen. Tot dan maar even blijven dromen en op dit forum meelezen en schrijven hihi.
    Ik werk nu nog 24 uur, maar na volgende maand nog maar 12, heerlijk! En dit wil ik ook wel volhouden als er een tweede kindje mag komen.

7. wuppie100

wuppie100 Actief lid

Jul 11, 2008
    454
    0
    0
    Ik werk 27 uur in 3 dagen, dat wil ik ook blijven doen met de tweede erbij. Ik voel me er fijn bij zo en het is erg welkom om een 'leuke dingen salaris' te hebben, gezien we erg van leuke dingen houden.
    Wat ik trouwens ook heb is dat het me allemaal zo ontzettend meevalt! Toen ik nog zwanger was waren er zoveel mensen die me vertelde dat mijn leven zo zou veranderen en dat ik echt niet raar moest opkijken van alle onzekere hulpeloze momenten, dit is normaal zeiden ze. Ik heb dat helemaal niet zo ervaren. Misschien helpt het dat ik met kinderen werk want echte onzekerheid had ik niet en ik vind het helemaal niet zo zwaar, ik geniet enorm. Ben lekker druk, doe nog een cursus naast mijn werk. Alle veranderingen zijn alleen maar positief, bij mn man idem. Een tweede spruitje is meer dan welkom!!!

8. jelisa

jelisa Actief lid

Apr 28, 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi,

Ik ben hier nieuw op het forum (nou ja nieuw, het forum is helemaal veranderd!! :) )
    Ons dochtertje is nu een half jaar, in oktober word ze 1.
    Bij mij kriebelde het al wel heel snel hoor voor een tweede.
    Ik wil toch wachten tot ze 1 is, omdat ze dan (hoop ik) kan lopen en omdat het ook best een huilerig kinde is. Maar als ik 'per ongeluk' zwanger raak vind ik dat helemaal niet erg :p

Ik vond de bevalling en alles eromheen zo geweldig dat ik graag weer zwanger wil raken. En nog zo'n klein hummeltje erbij lijkt me geweldig!

Kus Annika

9. ikbenkate

ikbenkate Lid

Jan 19, 2009
    82
    0
    0
    hier ook een mamma van een mannetje van bijna een half jaar.......kan niet wachten!!!
    volgende week testen!!! ben reuze beniewd! dit ook mede omdat we op hem lang hebben moeten wachten!! Misschien duurt het wel weer zo lang!!! ...ik vind het geweldig!!

10. Dolce83

Dolce83 Lid

Sep 28, 2007
    74
    0
    0
    Onze dochter is 6,5 maand het lijkt me heel leuk om een tweede binnen 1,5 a 2 jaar te krijgen, maar ik ben toch wel onzeker.
    Met 1 kind ga je makkelijker op visite en op stap.
    Hoe lastig is het als mijn dochter nog niet zelf kan meelopen naar de supermarkt, de trap op of nog niet zindelijk is...
    Zo leuk, maar ook zo spannend, hoe moet ik dat nou weer gaan doen, haha!

Toch willen we er in 2010 weer voor gaan.

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    heb gisteren mijn laatste pil genomen! ;) komende 3 maanden ofzo nog even ontpillen en daarna gaan we er weer voor! Onze zoon is nu ruim 16 maanden (gecorr. ruim 14 mnd). We hebben bewust even gewcht omdat alles rondom de vroeggeboorte van onze zoon heel heftig was en hij het tweede half jaar veel ziek was. Nu zijn we een beetje aan het bijkomen en kriebelthet bij mij al weer hevig. Mijn vriend wil liever ietsje langer wachten om een echte mannen-reden: financien.... ;)

12. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Hallo ladies,

Ik ben op dit moment bijna 12 weken in verwachting van ons 2e kindje, onze dochter is 19 april 3 jaar geworden.
    Ik werk 28 uur per week verdeeld over 3 1/2 dag en dat blijf ik ook doen na de geboorte van ons 2e smurfje.

Liefs Veer

13. wuppie100

wuppie100 Actief lid

Jul 11, 2008
    454
    0
    0
    Ik denk dat je met die tweede erbij ook wel weer een weg vindt hoor Dolce83, weer even wennen en dan is het weer alsof het nooit anders was!
    Als het bij ons redelijk snel mag lukken is onze uk 2 wanneer hij een broertje of zusje krijgt. Vanaf z'n tweede jaar bouw ik de kinderwagen/buggy af. Tweede spruitje zal in het begin lekker aan me hangen in de draagzak, als hij/zij dat net zo leuk vindt als zoonlief natuurlijk!
    Ik kan echt niet wachten tot we echt weer gaan 'beginnen' zegmaar!! Spannend!

14. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Wij hebben vorige week mijn pil de prullenbak ingegooid, onze dochter is in juni 1,5.
    Ik vraag me af en toe wel af of het niet te snel is, maar lijkt me zo leuk voor haar en wil niet teveel leeftijdsverschil tussen haar en dr brusje.
    Nu maar hopen dat het snel gaat lukken..

Succes allemaal!
    Debby

15. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Wij zijn begonnen voor de tweede toen ons zoontje 1 jaar werd. Ik werk nog steeds fulltime, en er zit niet veel anders aan op om na de tweede ook weer fulltime te gaan werken... er zijn geen andere mogelijkheden in mijn functie... jammer maar helaas.

16. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    Hé grappig, onze zoon is op de zelfde dag geboren als jouw dochter! ;) En wij hebben dus ook ne de laatste pilstrip afgemaakt. Alleen wij gaan er pas voor in de zomer! Spannend he?

17. inge75

inge75 Actief lid

Jun 12, 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    Volgende week kunnen we voor de 2e gaan. Dan wordt de spiraal verwijderd. Suzanne is dan 21 maand.

Nu werk ik 24 uur en ik denk dat ik dat ook blijf doen.

Groetjes Inge

18. MamaJet

MamaJet Lid

May 17, 2008
    21
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Harderwijk
    Mijn dochter is nu 3,5 maand en we zijn sinds gister weer begonnen, toevallig ook mn meest vruchtbare dag las ik net :D Wij willen graag 2 dicht op elkaar, en op de eerste hebben we 3,5 jaar moeten wachten. Hoop alleen niet dat mensen gaan denken dat het een foutje zou zijn omdat het zo snel is als het vlot lukt, maar ja laat maar denken toch!!

Ik heb er helemaal zin in, vond het ook zo geweldig de zwangerschap, bevalling en alles eromheen. En een broertje of zusje voor mijn dochter lijkt me ook top!

Wie weet is het gister gelukt, ben erg stipt ineens met de cyslus, dus over 2 weken testen!

19. MamaJet

MamaJet Lid

May 17, 2008
    21
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Harderwijk
    Mijn dochter is nu 3,5 maand en we zijn sinds gister weer begonnen, toevallig ook mn meest vruchtbare dag las ik net :D Wij willen graag 2 dicht op elkaar, en op de eerste hebben we 3,5 jaar moeten wachten. Hoop alleen niet dat mensen gaan denken dat het een foutje zou zijn omdat het zo snel is als het vlot lukt, maar ja laat maar denken toch!!

Ik heb er helemaal zin in, vond het ook zo geweldig de zwangerschap, bevalling en alles eromheen. En een broertje of zusje voor mijn dochter lijkt me ook top!

Wie weet is het gister gelukt, ben erg stipt ineens met de cyslus, dus over 2 weken testen!

20. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16

Dat is zeker grappig ja.
    Ik blijf het weer spannend vinden, ben zo benieuwd of het gaat lukken en wanneer..
    Succes!

Share This Page