Postitief testen na curretage/gebruik provera

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hees87, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hees87

Hees87 Lid

21 feb 2016
    55
    8
    8
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb op 3 februari een curretage ondergaan. Twee weken daarna een provera kuur gehad om zo een menstruatie op te wekken. Mijn menstruatie is begonnen op 10 maart en heeft ongeveer 3/4 dagen geduurd. Op 22 maart bleek tijdens de echo dat mijn baarmoeder weer schoon was en we weer mochten proberen zwanger te worden. Volgens mij heb ik op/omstreeks 22/23 maart ook mijn vruchtbaar slijm gehad (weet de datum niet helemaal meer zeker). Die week wel geklust.

Ik heb een paar dagen helemaal nergens last van gehad. En nu al sinds 2,5 week op en af hevige menstruatiekrampen (echt dat ik ff krom loop van de pijn). Vanochtend toch een zwangerschapstestje gewaagd: een licht streepje (kruidvat 2v5). Geen knaller, maar wel een licht streepje.

Nou vraag ik me af, kan het zijn dat ik nog hcg in mijn lichaam heb van de miskraam (na curretage en provera)?

Of zou ik weer zwanger zijn? Zou het streepje dan niet donkerder moeten zijn?

Menstruatie lijkt er ook nog niet aan te komen, al betekent dat in mijn geval natuurlijk ook niet zoveel omdat dit pas de eerste cyclus na de miskraam is.

Pff.....mijn verstandige ik weet heus wel dat ik moet afwachten, maar toch. Het blijft de hele tijd in mijn hoofd malen: zou het zo zijn en zo niet wat zou het dan zijn? Ik ga proberen pas zondag weer te testen.

In de tussentijd zou ik graag willen weten of iemand hier wat meer over weet.

Deel Deze Pagina