Kan dit een miskraam zijn geweest?

Discussion in 'Miskraam' started by Lumiere, Apr 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik denk zelf dat het vrijwel onmogelijk is, maar ik ben vanmiddag "iets" verloren wat heel sterk leek op een prille miskraam.
    Ik heb bij gynaecologie gewerkt een paar jaar terug, vandaar dat ik weet hoe het eruit kan zien.

Mijn verhaal:
    Na mijn bevalling heb ik een mirena laten zetten. Ik had geen menstruatie daar tussenin, wel vrij lang gevloeid na de bevalling (12wk). Omdat ik zwaar Pcos heb heb ik in overleg met de huisarts niet gewacht tot de menstruatie, omdat ik vaak maar 3x per jaar menstrueerde. Alles ging prima met de mirena, geen bloedverlies, geen pijn. Maar omdat ik na de plaatsing 17kg ben aangekomen, is hij 30 maart verwijderd. Sinds begin maart had ik klachten van drukkende buikpijn en heftige pijn bij gemeenschap. Daarvoor is er 17 maart een inwendige echo gemaakt, waarop niks bijzonders te zien was, alleen pcos. Mirena zat goed op zijn plek.

30 maart ging de mirena eruit en 3 april begon ik behoorlijk fors te vloeien. 2 dagen, toen was het over. Alleen na het vrijen (met nog steeds pijn) nog een keer een flinke "golf". Vandaag tijdens een cursus kreeg ik weer lichte krampen en toen dus een stolsel-achtig iets met daarin wat vastere streepvormige lichtroze delen. De rest van het stolsel was donkerrood. Het was in totaal ong 1cm lang en breed.
    Nu is het vloeien en de kramp weg.

Zou het kunnen dat ik na de echo toch, ondanks de goedgeplaatste mirena, zwanger ben geraakt en dat het met de mirenaverwijdering "kapotgemaakt" is?
    We hebben vrij vaak gemeenschap...ahum ;) 3-4x per week.
    We hadden op dit moment geen kinderwens, hoewel het wel welkom zou zijn, en na de verwijdering meteen condooms gebruikt.

Share This Page