Cytotec wel of niet gelukt

Discussion in 'Miskraam' started by J86, Apr 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. J86

J86 Lid

Mar 7, 2015
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik wil even mijn ervaring met cytotec voorleggen. Vooral omdat het me wat onrust geeft.
    Wel eens waar niet zo smakelijk maar heb er zelf een erg onzeker gevoel van gekregen.

Ik droeg nog een vruchtzakje. Het vruchtje was inmiddels zelf opgelost. Heeft tot 6,5 week gegroeid.

Ik heb maandagmiddag 4 tabletten cytotec vaginaal ingebracht.
    Met veel buikkramp, duizeligheid en overgeven tot gevolg.
    S'savonds heb ik een verwaarloosbaar klein beetje roze bloed verloren.
    24 uur later nog maar een keer 4 tabletten cytotec ingebracht.
    Nu minder pijn wel veel last van m'n maag maar de minderen krampen hebben wel meer dan 12 uur aangehouden.
    Nu heb ik in de loop van deze ochtend een aardige hoeveelheid oud bloed verloren toen ik naar het toilet ging. (Heel onsmakelijk) t zag erg meer uit als drap en smurrie dan als bloed.
    Hierna eigenlijk niks meer. Hee af en toe wat en druppeltje oud bloed of een heel klein stolseltje.

Nou hadden de verloskundige en de gynocoloog aangegeven dat je rekening moet houden met een hevige menstruatie qua hoeveelheid en klachten. Nou heb ik dat van nature nooit maar volgens mij is dat nu niet het geval. Ik verwachte eigenlijk nog wel meer (ook vers) bloed.

Heeft iemand gelijke ervaringen en was de miskraam toen wel compleet?
    Ik heb ps volgende week donderdag een nieuwe afspraak bij de gynaecoloog. Tot die Tijd dus vooral afwachten.

2. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

Jul 3, 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Lastig te zeggen, want dat is echt alleen te zien met een echo. Hier twee miskramen cytotec gehad. De ene keer weinig last gehad en een paar uur wat bloed (ook veel bruin) maar alles was weg. Bij de tweede keer ook veel krampen en niet ontzettend veel bloed (was toen wel veel verder in de zwangerschap) en toen was ook alles weg. Ik Mocht binnen twee dagen na de cytotec terug komen voor controle. Ik hoop voor je dat alles gewoon weg is.

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Bij mijn 1ste mk ook cytotec gehad omdat ik wel bloedde maar het vruchtje bleef zitten.
    Dosis van 4 gehad door gyn ingebracht werkte dit niet of niet genoeg zou ik 2 dagen later een curretage krijgen.
    1ste uren gebeurde er weinig maar na een uur of 5 a 6 kreeg ik nare wee achtige pijn en verloor ik behoorlijke stolsels ( grootste leek op een ei) .
    2 dagen later met echo zag de gyn heel veel bloed maar geen rest weefsel meer gelukkig.
    Zeker nog 10 dagen behoorlijk bloed verlies gehad.( was 8 weken zwanger geweest).

2de mk was ik minder ver ong 5 weken en heeft mijn lichaam het zelf opgelost.

4. J86

J86 Lid

Mar 7, 2015
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties. Als ik het zo lees is ieders reactie dus erg wisselend. Ik vind het vooral zo vreemd dat ik daarna helemaal geen bloed verlies meer heb. Moet denk ik maar hopen dat alles er gewoon in een keer uit was. Ben best bang voor complicaties bij een curretage.
    Dat maakt de druk voor mezelf nog groter. Terwijl je er eigenlijk zelf weinig invloed op hebt...

In nov met 5 weken een miskraam gehad die zelf op gang kwam.
    Dit "gedoe" maakt het allemaal nog heftiger.

Share This Page