Nou het zou er dan eigenlijk al langer moeten zijn. Ik kamp al langere tijd met enorme vermoeidheid , veel slapen op de bank in de avonden en soms zelfs waar zoonlief bij is, en laatste tijd ook onzekerheden. Ik pieker wel eens over mjn zoontje of man lief. Maar heb zelf niet het gevoel dat ik depressief ben op dat vlak. Maar voel me vaak wel zo. Geen zin in dingen, kom altijd moe mijn bed uit, tis dat zoonlief er dan staat anders kwam ik er niet uit denk ik soms. Nou was ik voor het vele slapen naar de huisarts gegaan. Ik kan als ik maar rust neem in slaap vallen. Bloed geprikt en was allemaal in orde. Nu gaf ze me vandaag een psychische test mee die ik moet invullen en weer terug brengen. Maar ze liet wel wat dingen los. Opmerkingen over zoonlief die erbij was van hij is wel druk he en aanwezig. Dat soort dingen had wel gevoel dat ze het op de komst van hem wilde leggen. Maar hij is er al 2.5 jaar! Zit ik mezelf nou al zolang voor te liegen of kan het zich later ontwikkelen? Pfff moet zeggen vind wel moeilijk erover te praten. Ik ben de vrolijke en drukke zelver. Ik ken mezelf zo niet.
Tja, voel je je dan ook echt anders sinds hij er is? Misschien ben je wat overspannen. In ieder geval goed dat je naar de huisarts bent geweest, nu kun je er iets aan doen. Sterkte!
Ik denk dan eerder aan een overspannenheid dan wel burnout. Zeker wanneer je er pas de laatste maanden last van hebt. Je kunt het dan in mijn ogen niet meer op de postnatale hormonen gooien... maar ja ik ben geen medicus... maar wel bekend met een burnout.
Men zegt dat een postnatale depressie een depressie is die in het eerste jaar na de bevalling komt. Dit heeft met de hormoonwisselingen te maken die je rondom je bevalling mee maakt. Omdat je zoonte 2,5 jaar is kan je ervan uit gaan dat het geen postnatale depressie is. Het kan wel een 'gewone' depressie zijn. Echter, klachten als enorme vermoeidheid, veel willen slapen en te moe zijn voor dingen te ondernemen kunnen ook wijzen op tekorten aan vitamines. Vitamine b12 en d zijn bijvoorbeeld echt vitamines waarbij als je een tekort hebt je extreem moe kunt zijn. Als je moe bent heb je gewoon geen energie voor dingen. Waar ben je op geprikt en weet je de waardes? Lees anders dit topic ook eens door; http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/569925-vit-d-vit-b12.html Hier staat een hoop over vit d, b12 en magnesium. Daarnaast weet ik 1 ding. Kinderen zijn best vermoeiend, en zeker de actieve kindjes. De eerste 4 jaar worden niet voor niets de tropenjaren genoemd. Onze kinderen worden ook als 'actief' bestempeld en tja... Waarom lopen al je kan rennen is hier wel eens het motto. Ik wil absoluut niet je klachten wegvegen. Maar wel je er over laten nadenken. Ondanks het geen pnd is wil het niet zeggen dat er niets is, maar dat is aan jou om uit te (laten) zoeken. Heel veel succes! Vermoeidheid is een lastig iets. Iedereen is wel eens moe, maar als je veel moe bent heeft dit impact op je hele leven....