Verloskundige zegt: Kleine Baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door linaatje05, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linaatje05

29 sep 2007
    41
    0
    0
    Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en die zegt dat ik een kleine baby krijg,ik kom niet zoveel aan en de baby maakt het wel goed maar ze zei dat hij/zij wel wat kleiner zal zijn.Ik vraag me af bij wie ze dat ook zeiden en of het werkelijk een klein kindje was.

Alvast bedankt,Kus

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hoi,

Misschien kan je deze beter vragen bij Zwanger.
    Want onze kindjes zijn allemaal te vroeg geboren... dus sowieso kleiner dan normaal.
    Suc6!

3. linaatje05

29 sep 2007
    41
    0
    0
    Ik zat al te twijfelen waar ik deze topic moest plaatsen.Veel sterkte met de kleintje,voor jullie allemaal..

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Verplaatst ;)!

5. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Bij mij bij alle 2 ze waren inderdaad ook klein en zelfs overtijd .

groetjes

6. joyce

joyce Bekend lid

weet niet of je hier wat aan heb,
    maar ik kwam intotaal maar 1 kilo aan en mijn zoontje was niet te klein.
    hij woog 3665 kg bij 40,3 weken zwangerschap.

7. linaatje05

29 sep 2007
    41
    0
    0
    Okeej ThanX.Soms zeggen ze maar wat en schatten ze een bepaald gewicht,maar maak me ook zorgen.Als het maar gezond is dat wel,maar tcoh wil je dat je kindje een goed gewicht heeft.Ze voelde aan me buik en zei dat.weet nou niet of dat te maken heeft met het feit dat ik weinig aankomen? :(

8. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Maak je maar geen zorgen hoor, ze zitten er af en toe gewoon ook naast. Ik zou een dikkerdje krijgen. Ze schatte hem op een pond of 9 (!) en ons worstje ( zo noemden we hem nadat we hadden gehoord dat het een dikkerdje zou zijn) bleek bij de geboorte ''slechts'' 5.5 pond...

Flientje

9. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Mijn verloskundige dacht aan de buitenkant te voelen dat de baby/baarmoeder voor liep op schema, maar eenmaal in het ziekenhuis op de echo bleek de baby slechts 3 pond te wegen, bij een zwangerschapsduur van 35 weken. Ze kwam 2,5 weken later ter wereld als 4 ponder, dus de echo klopte.
    Een ander verhaal: een vriendin met zwangerschapssuiker werd een heel groot kind (in elk geval zwaar) voorspeld, want volgens de echo liep het buikje op het eind wel 4 weken voor op de groei. Het kindje werd geboren, en woog nog geen 7 pond, gewoon gemiddeld dus, zeker voor een 2e kindje (haar 1e was 6 pond). De echo klopte dus niet echt in dit geval...

Het is aan de buitenkant zo moeilijk te schatten hoe groot/zwaar een kindje is, niet alleen met voelen, maar ook met de echo. Iemand van mijn zwangerschapsgyn werd een baby van net 6 pond voorspeld (voelen aan de buitenkant) en hij bleek ruim 10 pond te zijn...
    Ik denk dat het belangrijkste is, dat het kindje gewoon goed in zijn/haar eigen 'lijn' groeit, en dat daar geen afbuigingen in ontstaan (zoals bij onze dochter wel het geval was, door pre eclampsie). het ene kindje is nu eenmaal groter/kleiner dan het andere.

10. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Nou ik kwam genoeg aan maar toch waren ze te klein .

11. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Bij de 1e werd gezegd dat ik moest rekenen op een beer, een echt grote baby, ik heb hem 40+4 bij me gedragen en hij woog maar 2510 gram.

Nu zei de VK dat het een kleintje is/wordt.
    Volgens de berekeningen van de gyn is hij nu al groter dan zijn broer was bij de geboorte.

Dus mijn persoonlijke ervaring is dat je daar niet zo zwaar aan moet tillen, en het maar beter op je af laat komen.
    En daarbij zolang de baby het goed maakt, wat maakt het dan uit he. ;)

12. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Bij mij dachten ze ook dat ze te klein was.
    Groeiecho gehad, en ze liep gewoon op schema. :)

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Of je aankomt of niet, hoeft inderdaad niet uit te maken.

Met de eerste kwam ik 6 kg aan, baby woog ruim 6 pond.
    Met de tweede kwam ik 3 kg aan, baby woog ruim 7 pond.
    Nu ben ik nog maar een paar onsjes aangekomen, en baby ligt tot nog toe precies op schema.

En een kleintje is toch ook leuk, als tenminste alles maar goed is.
    Beter vijf pond dan vijf kilo (als ik mocht kiezen) :oops:

Oja, met onze eerste (die van ruim 6 pond dus) schatten ze hem in het ziekenhuis op de dag voor de geboorte op zeker een 8-ponder... 8)

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    niets van aantrekken meid, en je zeker geen zorgen maken...

ik ben bij de 1e bijna 6 kilo aangekomen, en die was bijna 7 pond...
    ik ben bij de 2e bijna 2,5 kilo aangekomen, en ook die was bijna 7 pond..

nu bij deze 3e ben ik krap 1 kilo aangekomen, en tijdens de echo afgelopen vrijdag werd het gewicht (rompje) gemeten op 37, 4 wkn...

de vk kan hier bijna niets over zeggen en zitten er heel heel vaak naast...ze schatten maar wat, enkel tijdens een echo kan er een "duidelijker" schatting worden gegeven maar ook daar moet je nooit echt voor de zekerheid van uit gaan...

succes

15. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Mijn schoonzusje haar eerste hadden ze op 5-6 pond geschat, dus ze is nog speciaal een maatje kleinere babykleertjes gaan kopen.
    Die heeft ze niet kunnen gebruiken omdat haar zoon toch ruim 8 pond was bij de geboorte.

Groet van Kiki

16. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Mij 1e zou een 5-6 ponder zijn, wat klopte want hij woog 2730 gram.
    Deze word ook niet zwaarder als 6 pond zei de vk.
    Ik heb dus maar maatje 44 ingepakt, een maatje dat ik met de geboorte van mijn zoontje niet eens in huis had. Die heeft vriendlief later op de dag nog gekocht!

17. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ik was in totaal 10 kilo aangekomen. Had ook maar een klein buikje. Toch dacht de VK bij mij zo'n 3 weken vóór de bevalling dat ik op dat moment al minimaal een 7-ponder bij me droeg.. :confused: .. Isabelle was echter bij de geboorte 2840g en 49cm .. Klein inschattingsfoutje, maar dat hoor je heel vaak..

18. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb diabetes, al 20 jaar dus geen zwangerschapsdiabetes. Anderhalve week geleden werd mij verteld door de gyn dat ze vond dat de kleine te weinig was gegroeit, 40 gram in 2 weken. Nu moet ik 2 x per week naar het ziekenhuis voor een CTG en moet s'middags 2 uur rusten. De CTG's zien er tot dusver goed uit. De gyn heeft het vanaf het begin al over een kleine baby gehad. Eigenlijk verwchten ze bij mij een wat groeter e baby omdat ik diabeet ben. Zolang de CTG's goed zijn en ik de kleine goed voel bewegen maak ik me er niet te druk om. Ik moet dinsdag weer heen voor controle, ben erg benieuwd of de kleine nu meer is gegroeit. Toch blijft zo'n echo wel een schatting denk ik.

19. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ben met 36 weken zelf 3 dagen opgenomen geweest oimdat het kindje maar 2500 gram zou zijn...Effin bij de geboorte was ze 3985 :D

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Myrna was 3 weken te vroeg geboren, maar blijkbaar 7 pond, zit in de familie! Haar broertje van afgelopen juli die al 6 weken vroeg is geboren (vrouw van haar vader) en 6 pond! maar blijkbaar moest hij nog even in het ziekenhuis blijven ivm ademhaling problemen!

Nichtje van Myrna was bij de geboorte 10 pond, bij kant van haar vader!

Deel Deze Pagina