radeloos...regeldag?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jalou, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Pfff, ons zoontje is nu ruim 3 weken oud en hier zit ik dan om half 3 's nachts achter de computer met hem op schoot. Sinds 2 dagen slaapt hij 's nachts erg slecht. Het begon dat hij steeds later in sliep en gisteren kregen we hem pas om 5 uur op zijn bed. Vannacht is niet veel anders. Zodra hij door een van ons wordt weggelegd begint hij te schreeuwen. Voorheem was hij makkelijk te troosten, maar nu is hij met vlagen ontroostbaar.

Ik heb net 3 uur mogen slapen en nu is het de beurt aan mijn vriend. Zoontje lief ligt nu op mijn schoot te slapen, maar ik durf hem niet boven in zijn bedje te leggen, anders kan ik weer opnieuw beginnen.

Zijn dit nu regeldagen. Ik heb de regeldag rond de 10e dag gemist, dus misschien komt het nu. Zijn er meer radeloze ouders die hun nachtrust missen? Gaat het ooit over, want zo voelt het op dit moment niet:(

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Geen idee of je hier iets aan hebt maar oke...

Mijn dochter sliep in de box en op de arm erg goed maar zodra ze in bed werd gelegd was het hopeloos. Ze sloeg zichzelf meteen wakker wat zich dus weer uitte in een huilbui. Ze viel pas weer in slaap bij één van ons.

We wisten niet meer wat we moesten doen en uiteindelijk zijn we maar begonnen met inbakeren. Nou vanaf dag 1 was het een heel ander kindje. Na 4 weken geprobeerd zonder doek en dat gaat perfect.

Misschien is inbakeren voor hem ook wel de oplossing?

Heb je nog een beetje kunnen slapen?

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Het zou een regeldag kunnen zijn...of een sprongetje (Oei ik groei)? Dan zou het over een paar dagen weer beter moeten gaan.

Het zou ook kunnen dat hij zich niet lekker voelt. Imee heeft bijvoorbeeld verborgen reflux...die begon steeds harder en langer te huilen, op een gegeven moment wisten we echt niet meer waar we het zoeken moesten want voordat je daar achter bent! Heb je het idee dat Stian pijn heeft? Als moeder heb je daar vaak wel een intuitieve antenne voor.

Wat je zou kunnen doen is even bellen met de zorgcentrale van het consultatiebureau, dat kan 24/7. Als je uitlegt wat er aan de hand is kunnen ze je advies geven, ik heb daar wel wat aan gehad toen!

Succes, en sterkte!

4. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik hou het ook op een regeldag. Donderdag ga ik naar het inloopspreekuur van de
    CB om te wegen en als hij dan nog zo "humeurig" is dan vragen we het gelijk.
    Ik denk niet dat hij pijn heeft, want hij huilt niet lang. Het is heftig, maar daarna is het goed. Ik denk dat krampjes ook een rol spelen.

Ik dacht dat regeldagen niet rond de 3 weken kwamen, maarja ieder kind is anders. En als first time mother ben je toch wat meer onzekerder:)

Bedankt voor jullie reacties!!

Deel Deze Pagina