Tips welkom tegen rugpijn!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mir1984, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hallo dames,

heb sinds een paar weken zo'n last van rugpijn. (meestal onderin) Ik loop sinds 2 weken bij de fysio en doe ook regelmatig oefeningen thuis, maar vooral s'avonds wordt het zo erg. Weet dan niet waar ik t zoeken moet! Warme kruik achter m'n rug heb ik ook al geprobeerd.

Zijn er dames die goede tips voor me hebben?

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Op je zij liggen met een kussen tussen je knieen geeft misschien wat verlichting?

3. Elisia

Elisia Lid

15 apr 2010
    86
    0
    0
    Dit komt mij heel erg bekend voor!! Bij mij kwam het al vrij vroeg rond 20 weken. Ik ben nu 33 weken en heb af en toe en dan vooral in de avond heel erg last van m'n onderrug wat doortrekt naar m'n billen. Heb fysio gehad dit heeft niet geholpen,
    Het enige wat bij mij helpt is rust!!!!!
    Als ik alles lekker rustig aan doe heb ik een dag zonder rugpijn Heeeerlijk is dat.
    Ook op m'n werk heb ik het aan gegeven en zij hebben er rekening mee gehouden
    Het advies wat ik je dus kan geven is pak je rust en luister naar je lichaam!!!! En denk ook vooruit want als je teveel op een dag doet weet je dat je in de avond weer pijn zal hebben wees dat dus voor!!!

4. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Dit doe ik al, op aanraden van vk en fysio. Geeft idd s'nachts in bed wel wat verlichting. Nu nog iets voor s'avonds als ik op de bank zit. Doe dan ook al een grote kussen achter m'n rug. Het blijft gewoon een lastig probleem!

5. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Ja idd hou ik er overdag wel rekening mee niet te veel te doen. Op m'n werk is het ook bekend en ik til dus geen zware dozen meer! Misschien toch vaker m'n rust pakken en tussendoor misschien tukkie doen. Bedankt voor de tip!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een skippybal-ding.. Zo'n oefenbal heb ik veel gebruikt, gekocht bij een sportwinkel voor 10-15 euro). Als ik daar overdag veel op zat, had ik 's avonds minder last van mijn bekken en rug. Echt, was vergroeid met dat ding, maar het werkte perfect ;)

7. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Zo'n gymbal , bedoel je die?? Nooit gedacht! Thanx voor de tip, ga er mee aan de slag!

8. Chai

Chai Niet meer actief

De dagen dat ik heel erg last van me rug en banden heb masseerd mijn vent me savonds. En het doet echt wonderen, hij is geen expert hoor! :D
    Er is werkelijk niks anders dat helpt, dus misschien helpt het bij jou ook wel, al is het maar een beetje.

9. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Ga m'n mannetje vnvd wel even lief aankijken! Hopelijk doet het bij mij ook wonderen. Thanx Chai!! :)

10. Chai

Chai Niet meer actief

Ja ik hoop het ook voor je, want die rugpijn is echt niks! :(
    Gewoon met een beetje olie insmeren. Op het moment zelf geeft het sowieso wel verlichting tegen de pijn, kom je ff lekker bij.

11. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)

Wordt wel regelmatig door m'n vriend ingesmeerd met zwangerschapsolie, mag ie me nu gelijk masseren. Als ie toch bezig is! Haha..

12. Chai

Chai Niet meer actief

Haha, ja inderdaad, ook ff lekker die rug mee pakken en een beetje druk eropuit oefenen! :D
    Ben benieuwd of het bij jou ook wonderen gaat doen.

13. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Giropractor werkt ook top!!!

14. Chai

Chai Niet meer actief

Hey mir1984,
    Heb jeje vriend nog lief aan kunnen kijken?
    Ben wel benieuwd of dat masseren ook bij jou helpt. ;)

15. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Hoi Chai, ja hij heeft me lekker gemasseerd gisteren. Werd wel weer gelijk meer als alleen n massage haha :) hij vond t ook zeer aangenaam om te doen! Bedankt Chai! Hopelijk wil ie me vanavond weer masseren. (alleen masseren dan he?) Xx

16. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    een warm bad

Deel Deze Pagina