Welke dames hebben er nog meer postnatale depressie gehad? En wat voor invloed had dit op jullie relatie? Bij mij is twee maand geleden postnatale depressie vastgesteld. Ik heb een hele moeilijke start gehad met onze dochter en mijn vriend is veel weg voor zijn werk. Ik leef momenteel in een soort roes, nu is mijn vriend op vakantie " voor zijn werk" echter kom ik er achter dat het wel een congres is maar niet zo zakelijk van aard als ik dacht. Hij is gewoon lekker elke dag feest aan het vieren. Normaliter ben ik niet het persoon wat hier moeilijk overdoet. Maar begin nu enorm te twijfelen. Mijn moeder zit nu bij mij in huis om mij te ondersteunen omdat ik het anders gewoon niet red en mijn vriend zit lekker feest te vieren omdat meneer daar nieuwe energie van krijg. Ik zou ook graag nieuwe energie willen opdoen en vraag mij heel erg af wat ik voor hem waard ben & onze kleine meid voor hem betekend. Zouden jullie het waarderen ? En zouden jullie je wellicht afvragen hoe belangrijk wij voor hem zijn. Ik weet het niet meer en voel me erg verdrietig en nog eenzamer dan ik me al voelde. Gelukkig heb ik dus een lieve moeder die voor mij en de kleine zorgt. Maar diep in mijn hart had ik heel graag gewild dat mijn man wat meer verantwoordelijkheid zou nemen. Ja hier is al over gesproken en Nee ik wist niet dat het zo'n stap karakter had. Liever had ik gehad dat hij uit zich zelf zou zeggen dat door mijn zware tijd hij het zou afzeggen. Maar ik ben van mening dat je mensen dingen zelf in moet laten zien. Helaas....En ben ik heel bang voor wat komen gaat.... ik voel me namelijk behoorlijk alleenstaand.
Als eerste wil ik je een hele dikke knuffel geven. Ik heb geen officiƫle diagnose met postnatale depressie maar wel depressieve klachten, begon al licht tijdens de zwangerschap en na de bevalling binnen snelle tijd bergafwaarts gegaan. Toen mijn kleine meisje 6 weken was zou mijn man eigenlijk een weekend gaan stappen met zijn vrienden. Mijn hele hart schreeuwde dat ik dat eigenlijk niet wilde. Maar ik was te trots om dit uit te spreken. Achteraf heb ik geleerd dit voortaan uit te spreken.
Pff, daar zou ik ook niet blij mee zijn. Ik had een pnd en mijn man ging zo min mogelijk weg. Hij moest wel regelmatig naar het buitenland voor zijn werk, maar zorgde dat hij dan op 1 dag heen en terugvloog of in 2 dagen (binnen europa uiteraard).
Ik denk dat door je PND je het wat negatiever inziet. Als je man thuis is zou ik het er gewoon eens met hem over hebben, zonder verwijten. Hij is zich wellicht van geen kwaad bewust.