Hoi meiden, Onze dochter is echt toe aan een nieuwe autostoel, maar er zijn er zoooooveeelll dat wij door de bomen het bos niet kunnen zien Ik kreeg van iemand de tip om voor een maxi cosi tobi te gaan, aangezien die op dit moment het veiligst zijn? Maar ook de tobi heeft weer verschillende modellen! Om gek van te worden Wie kan mij wat wijzer maken? Voor ons is veiligheid en een slaappositie/stand (zodat ze lekker kan slapen onderweg) een must.
Wij hebben een achterwaartse vervolg stoel, dit is vele malen veiliger dan een voorwaartse. We hebben de joie i-anchor. Die zou eventueel ook voorwaarts kunnen (vond ik zelf wel fijn dat die mogelijkheid er is voor als hij wat ouder is)
De Tobi is 1 model van het merk Maxi Cosi. Dit is een groep 1 autostoel. Ik heb de Tobi, prima stoel, super makkelijk installeren en die openstaande gordela vind ik zo fijn! Ook zir ze er echt heel goed in, volgens mij zit die stoel zo comfortabel. Ik zou ook kijken naar achterwaarts. Is toch wel echt een stukje veiliger dan voorwaarts. Helaas vond ml het hier echt geen optie qua ruimte in de auto en prijs van de achterwaartse autostoelen.
Wij hebben de mc axissfix deze stoel kan tot ca. 2 jaar achteruit daarna vooruit. Groot voordeel vind ik dat deze kan draaien. Ja kan de stoel dus naar de zijkant draaien om je kindje makkelijk in de stoel te zetten. En omdat hij ook achteruit kan is hij veel veiliger dan voorwaartse stoelen. Ik wilde zoals ook hierboven al gemeld ook een stoel die ik straks vooruit kan zetten aangezien achter onze bestuurdersstoel geen achterwaartse stoel past. O en kijk op de site van de anwb voorde autostoeltjes test. En maak voor jezelf een lijstje waar je wilt dat de stoel aan voldoet.
Bedankt voor de reacties meiden. Wij willen graag eentje die ook achterwaarts kan, maar moeten kijken of het wel in onze auto past... Kunnen die van jullie ook in een slaaphouding in achterwaarts?
Mijn dochter zit sinds 6,5 mnd in de achterwaartse autostoel. Ze kwam al met haar koppie boven de rand van de maxicosi uit. Nou is ze ook erg groot. Nu 9 mnd oud 12 kilo en 83 cm. En zit super in haar achterwaartse autostoel
Ik heb de 2-way Pearl van Maxi-Cosi. Heel fijn ding! Er moet alleen wel een Familyfix bij. Sowieso raad ik die aan.
Is dit hem? Prenatal - Autostoelen en accessoires van alle merken online kopen! | PRENATAL.NL - Autostoelgroep 0 (0-13 kg) online kopen! | PRENATAL.NL - Joie - Joie I-Anchor autostoel Met deze prijs kan ik nog leven namelijk, want de isofix is er bij inbegrepen en hoef hem dus niet nog eens apart bij te kopen kan het ook in een lig/slaaphouding?
Wij hebben de MaxiCosi Axiss. Is niet achterwaarts (mag dan wel veiliger zijn, maar gezellig is anders). Heeft ongeveer 5 standen van gewoon zitten tot slaapstand en nog wat er tussenin. Goede stoel en het grote voordeel vind ik dat je deze kan draaien naar de deur opening toe. Scheelt een hoop gedoe met om een hoekje je kindje in de stoel te moeten wurmen .
Wij hebben de Joie Stages gekocht. Fijne, niet zo dure stoel. Tot 18 kilo (4 jaar) achterwaarts te gebruiken, maar ook voorwaarts (tot 25 kilo) We hebben hem in Engeland gekocht omdat hij in Nederland niet te koop is. Wel een Nederlands-sprekende verkoopster die veel in Nederland verkoopt.
Ik lees even mee. We hebben de 2wayfix met 2way Pearl van Maxi Cosi, maar mijn schoonouders passen op en onze dochter gaat dan mee met boodschappen doen. We zoeken dus nog een betaalbare oplossing voor het vervolgzitje bij hun in de auto. Ik kwam Nania Cosmo SP Isofix Agora Framboise (9-18kg) Autostoel | MamaLoes Babysjop tegen. Iemand ervaring hiermee? Het moet natuurlijk ook veilig zijn (we accepteren dat ze bij hun niet achterwaarts zal zitten, dat wordt echt te duur)
Ja dat is hem, wij waren ook opzoek naar een enigszins betaalbare achterwaartse. Hier zitten verschillende standen op qua lig/zit. We hebben hem met isofix vast gezet maar kan ook met de riem.
Hier de maxicosi Axiss. Superhandig dat je die kunt draaien met inzetten en uithalen. Wel niet achterwaarts, maar toen we die stoel kochten (3 jaar geleden) was dat ook nog niet zo'n hot item. Daarnaast een ouder model Romer voor in de 2e auto. Daar gaat de oudste (3,5 jaar) straks in als de jongste (nu 11 mnd) uit de maxicosi is gegroeid, die gaat dan in de maxicosi Axiss. Moesten we nu kiezen dan was ik denk ik ook voor een achterwaartse stoel gegaan, maar we gaan nu niet zo'n dure stoel kopen terwijl we twee prima autostoelen hebben.