Mn dochter is over een paar dagen 5 maanden. Ze zou 5 flessen mogen drinken van 150cc maar krijgt dat bij lange na nooit op! Ze weegt bijna 7kg denk ik. Morgen wordt ze gewogen bij cb. Ze vind fruit en groente al erg lekker en eet dat goed. Momenteel geven/bieden we haar dit: 7u: fles 150cc 10u: fruit 13u: fles 150 cc 16u: fles 150 cc 18u groente 20u: fles 150 cc 23u: 150 cc Ze krijgt die flessen nooit op! Meestal blijft er 30 of 40 cc over. Ze is verder wel helder, vrolijk, plast en poept goed.
Zolang ze goed groeit, is het prima. Niet druk om maken, elk kind is anders en heeft een andere voedingsbehoefte.
Kan ze al niet een fles minder als ze al zoveel bijvoeding krijgt? Je zou kunnen proberen van de fles van 7 uur een papfles te maken en die van 23 uur overslaan. Volgens mij ging die van mij ook rond de 5/6 maanden naar een fles minder.
tussen 2130 en 2230 is ze vaak wat mopperig, een soort van huiluurtje. Eerst proberen we haar te troosten in bed. Als dat na n uur niet werkt, geven we haar een fles van 150 cc. Meestal drinkt ze dan 100cc. Daarna slaapt ze door tot volgende ochtend.
O ik zie dat ze zelfs nog twee flessen krijgt savonds! Kun je niet lekker die van 20 uur overslaan? Om de vier uur flessen gaan geven?
Oke, dat is wel lastig dan idd. Moet weer even graven hoe wij dat ook alweer deden. Volgens mij gaf ik om 7, 11, 15, 7, 23 uur. En dan 180 + 6 schepjes. En dan om 10 uur een fruitje en om 6 uur een groente hapje. Maar ik had ook wel een alles eter haha. Zo'n mopper uurtje is dan wel weer lastig. Maar of het echt van de honger is? Hier was het vaak verwerking van de dag. Lekker knuffelen en baby tv hielp altijd goed haha! En dan idd na een lekkere fles naar bed rond 23 uur. Al heel snel had hij zijn mopper uurtje van 6-7 uur en gaf ik hem om 7 uur een papfles en sliep hij zo het klokje rond! Maar als ik het zo lees krijgt ze nu volgens mij gewoon te veel als ze het gaat laten staan!
Als we haar meenemen naar beneden dan is het krijssen en duurt het nog langer voor ze gaat slapen. Daarom doen we dat op deze manier. Tuurlijk pakken we haar beet om te troosten als het troosten in bed niet lukt, maar we blijven bij haar kamer. Daar is het prikkelarm en zitten we op een stoel. K denk dat ik de voedingen kleiner ga doen zodat ze toch nog vocht binnen krijgt. Morgen moeten we naar cb toe voor prikjes en zal ik het bespreken met hen. Blijft een soort van puzzel met een kleine
We gaan as vrijdag voor eerste keer naar osteopaat. Misschien dat er iets knel zit oid. Misschien dat ze dan wat beter in haar vel gaat zitten.
Lastig he. Elk kindje is ook weer zo anders. Wij hebben de eerste vier maanden veel gedoe gehad. Heel erg veel huilen, maar niet alleen in de avond een moment maar zodra hij wakker was. Bleek een lkesbreuk te zijn. Na de operatie zagen we ineens duidelijk verschil in een mopperuurtje in de avond en overdag gewoon gezellig. Dus als ze echt ergens pijn heeft lijkt het mij juist dat ze daar de hele dag last van heeft. Maar goed, dat hoeft natuurlijk niet! Het uitsluiten is altijd goed! Hopelijk geeft het cb nog goeie tips morgen. Succes ermee hoor!! En zo'n mopperuurtje gaat vanzelf weer over is hier de ervaring hahaha!
Heeft ze naast het huiluurtje nog andere klachten dan? Want dat drinken lijkt me toch echt geen probleem.
Dan lijkt me osteopaat echt niet nodig? Huiluurtje is normaal, (prikkels kwijtraken eind van de dag) en drinken: zolang ze groeit, is het prima. Geen problemen maken waar ze niet zijn Ik zou om 21.30 gewoon gelijk een fles gaan geven: kan goed zijn dat het heel simpelweg honger is.
Ik zou nog wel 5 flessen aan blijven bieden, anders kom je in totaal maar aan 600cc per dag, als ze al alles dan op zou drinken. En als ze 's avonds zelf toch nog wakker wordt is dat een mooie kans om nog wat extra's te geven. Hier ging hij op die leeftijd ook wel over op 4 flessen, maar dronk dan wel 200cc per keer, als jouw meisje dat niet op kan gewoon wat vaker kleine flesjes geven. Wel zou ik inderdaad als ze wakker wordt rond 22.00 haar dan gelijk een flesje geven, wie weet slaapt ze dan wel gelijk verder? Misschien dat het nog een beetje 'clustergedrag' is?! Dat ze 's avonds gewoon wat vaker wil drinken om de nacht lekker door te kunnen slapen.