Ervaring Lexapro

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lumiere, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb eindelijk de stap gezet om naar de huisarts te gaan. Na 6mnd tobben, doormodderen, zelfverwijt en gechagrijn. Ik heb een geweldig gezond zoontje, lieve vriend, vaste baan, mogelijkheid om een huis te kopen en toch lig ik nachtenlang wakker, pieker me suf, zoek ruzie thuis en zie alles pikzwart. Ik wil dit chagrijnige vermoeide mens niet meer zijn.
    Zojuist bij de huisarts een kwartier lang zitten janken. Hij heeft me een recept antidepressiva gegeven en een bloedprikformulier. Ik was al 2x eerder geweest voor slaapproblemen en slik inmiddels stapels melatonine. Nu dus Lexapro. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die het kennen, gebruiken of gebruikt hebben.
    Ik ben helemaal niet van de medicatie, maar ik zal toch zelf aan een oplossing moeten werken...

2. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Goed dat je naar de huisarts bent gegaan. Ik ken het medicijn niet, maar ben helaas wel bekend met de klachten die je omschrijft. Ben sinds de bevalling ook sterk uit balans en dat is nog zachtjes uitgedrukt. Heel veel sterkte iig. Krijg je ook therapie?

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben bij een psycholoog voor emdr ivm de bevalling.
    Ik blijf op advies van de huisarts ook naar de psych gaan, al is het wel praktisch moeilijk, omdat mijn vriend en ik allebei fulltime werken. Maar de huisarts vond het wel beter. En ik ook eerlijk gezegd.
    Voelt wel rot. Vanwege mijn adhd ben ik vroeger ook al in de hulpverlening geweest, ik had gehoopt dat het afgelopen was :)

4. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Kan me voorstellen dat je niet weer 'de hulpverlening in wil', maar wel goed dat je de stap hebt gezet. Hoe bevalt EMDR en hoe gaat het met de medicijnen? Ik heb ook een topic geopend over PND en hier zijn ook wel wat meiden die het gebruiken.

5. Jaime

Jaime Niet meer actief

Bij mij deed het niet zoveel.
    Ik had voor mijn slapeloosheid en piekeren meer aan zyprexa. Dit is een heel ander medicijn, namelijk een antipsychoticum maar dit gaf mij rust in mijn hoofd. Het stopte de gedachtenstroom waardoor ik niet kon slapen.

Deel Deze Pagina