postnatale depressie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door twinsmam, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo Ceylon en Ivka,

Ik herken dit ook hoor, jezelf naar beneden halen. Zo heb ik van die periode bijna geen foto's van mijzelf. Jammer want met die kleine is dit juist zo leuk. Als ik eerlijk ben, zijn de foto's die er wel zijn, ook best nog wel leuk, zo vreselijk zie ik er nou ook weer niet uit maar op dat moment voelde het wel zo.

Liefs Kari

2. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo Ceylon en Ivka,

Ik herken dit ook hoor, jezelf naar beneden halen. Zo heb ik van die periode bijna geen foto's van mijzelf. Jammer want met die kleine is dit juist zo leuk. Als ik eerlijk ben, zijn de foto's die er wel zijn, ook best nog wel leuk, zo vreselijk zie ik er nou ook weer niet uit maar op dat moment voelde het wel zo.

Liefs Kari

3. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    haj meiden ^^
    Ik ben nar psigologen geweest in het ziekenhuis en die wil me door sturen Naar andere dokter psigologen ze willen me waarscheinlijk AD geven zit je niet echt op te wachten. Ook ben ik gister naar de KNO arts geweest me oren zien er prima uit dus waar alles vandaan kom maar toen moest ik mijn verhaal bij haar vertellen hoe allemaal is gelopen zwangerschap blabla veel mee gemaakt En toen zij die arts ik weet wel 100% dat je 24 uur per dag hieperventilatiej heb. ALs je een aanval heb merk je het maar als je heledag door heb niet meer dus als dat over is moeten waarscheinlijk de klachten redelijk over gaan. Super dus. Maarja hoe ga ik het over laten gaan. Veel last van spierpijn ben blij niks aan de hand is heb heel erg groot op mijn woonkamer spiegel met lipenstrift geschreven IK WED DAT HET ME LUKT ! dus vandaag heel stuk met mijn vader gewandeld en super goed gegaan. Wilde julliej even laten weten dikke kus

4. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Lieve sterke Jaimy,

Ik zit met een big smile je laatste zinnetjes te lezen. SUPER! Dat doe je goed! En dat doet mij goed en ik weet zeker de andere meiden op dit topic ook. Het geeft hoop, je komt er wel!

Dikke knuffel aan iedereen

5. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Dankje wel voor je lieve reactiej meisiej. Ik ben maandag jarig en ga leuke dag van maken. Vandaag ook weer een hoop gedaan voel me naaturlijk niet helemaal 100 maar dat kom wel. Van de week nog even naar de psioglogen dus. Kom allemaal wel goed:)dikke kus

6. twinsmam

twinsmam Lid

22 aug 2008
    93
    0
    0
    brabant
    Hallo allemaal,

Al een tijdje is het hier wat stiller, ik hoop dat dat betekent dat het langzaamaan weer wat beter met iedereen gaat en dat iedereen druk is met andere dingen.

Hier is dat igg wel zo. Het gaat hier best goed, al vind ik dat altijd eng om te zeggen. Ik slaap al een aantal nachten redelijk en heb daardoor ook wat meer energie om dingen te ondernemen. Zo ben ik alweer een aantal keren op mijn werk geweest en dat bevalt wel goed. We hebben inmiddels een gastouder gevonden waar we onze meiden naar toe gaan brengen als ik echt weer aan de slag ga.

@Flower: hoe is het met jouw slapen? Gebruik je nog slaapmedicatie?
    @Ivka: hoe is het op jouw werk?
    @Jaimy: goed dat je probeert om de positieve dingen te zien en daarvan te genieten!
    @Wendy: hoe is het bij jou?

En alle anderen die ik vergeten ben, laat ook even iets weten!

Groetjes,
    twinsmam

7. Ivka76

Ivka76 Actief lid

10 mrt 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    Hallo Twinsmam (en anderen),

Fijn om te lezen dat het beter met je gaat.
    Op mijn werk gaat het goed. Ik werk nu drie uur per dag, voor drie dagen en doe ook alweer een deel mijn eigen werk. En daarbij heb ik heel veel geluk met mijn leidinggevende en collega's. Ik krijg nog steeds alle begrip en steun.
    Met mij gaat het nog steeds met ups en downs. De laatste dagen gaat het weer iets minder. Ik begin weer het gevoel te krijgen dat ik het allemaal niet aankan en dat ik het liefste weg wil van alles. Met Robin gaat het prima, nog steeds een voorbeeldig meisje, maar af en toe wordt het me weer teveel. Ik heb daarom met mijn vriend afgesproken dat ik binnenkort een paar dagen wegga, ergens anders slapen. Bij mijn familie o.i.d.

Ik baal ervan dat ik me nu zo voel, maar ergens weet ik ook wel dat dit erbij hoort. We maken zoveel stapjes vooruit en dit is even een stapje terug.

Jaimy, ik vind het heel knap hoe je hiermee omgaat. Je bent echt goed bezig. Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt maandag.

Liefs

8. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    haj lieverdjes. Ik heb gister mijn verjaardag gevierd bij mijn ouders omdat ik nog al klein woon. Het gaat al heel stukje beter met me buiten dat ik verstopping in me darmen en zo heb en heel misselijk ben. He gister ondanks dat leuke dag gehad. en helemaal verwend. Ik vind soms allemaal nog erg moeilijk gelijk als ik weer wat nieuws markeer ben ik al snel genijgt om weer die put in te vallen 13 feb naar psigologen ik wil tog beetje hulp om alles beetje recht te zetten. Heb deze week druk met julliej ook alles goed meiden? ben nog steeds erg kwakkelig en wil nog nie allemaal maarja soms denk ik nah nah wat voor tijd ik heb gehad en vind ik eignelijk nog nie eens zo gek. Meiden nog fijn wekend en we spreken elkaar dikk ekus

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    hallo allemaal,

tis alweer ff geleden dat ik wat van me heb laten horen.
    op zich is dat positief, maar soms ook negatief.
    ik heb dan een dipje maar wil een ander er dan niet mee lastig vallen omdat ik toch steeds in herhalingen val.

op mn werk gaat het goed sinds ik een nieuwe leidinggevende heb, al vind ik het nog wel zwaar.
    thuis gaat het ook steeds beter al heb ik nog regelmatig mn momenten.
    zolang alles gaat zoals ik het in mn hoofd heb gaat het goed, maar owee als het anders gaat.

16februari moet ik weer naar de ha om te kijken hoe het gaat en misschien mn medicijnen af te gaan bouwen. (al lijkt me dat wel eng)

gaat hier dus de goede kant op.

meiden allemaal veel succes!

liefs doris

10. twinsmam

twinsmam Lid

22 aug 2008
    93
    0
    0
    brabant
    Oja Doris, sorry ik was jou vergeten in mijn vorige bericht!

Werk jij alweer hele dagen?
    Fijn dat het steeds een klein beetje beter gaat en idd die vervelende momenten/dagen blijven erbij horen, helaas!

Laat je even weten wat de ha gezegd heeft.

Liefs

11. Ivka76

Ivka76 Actief lid

10 mrt 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    O jee, dat herken ik zo Doris, als alles gaat zoals ik vantevoren heb bedacht en gepland, is er niks aan de hand, maar er moet ook niks afwijken, dan kan ik behoorlijk van de kaart zijn, al is het maar onverwacht bezoek dat langskomt. Ik moet dan echt mijn best doen om rustig te blijven en niet in de stress te raken.

Net als Robin heb ik nu echt behoefte aan rust en regelmaat in mijn leven...

12. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    haj meiden ik ben echt op een super idee gekomen. heb nu helaas weer de griep te pakken en houd weer in weer ziek, ben beetje zat. maja ach vrijdag 13 feb naar psigo. krijg waarscheinlijk ook urgentie dat is dan weer goed. Maar mijn super idee is om eigenlijk te zeggen ik wil een boek gaan schrijven over mijn ervaring met zwanger zijn en bevalling natuurlijk heel veel mee gemaakt daar in en ten tweede ook goed om dus van me af te schrijven wat vinden julliej

13. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Top idee! We moeten eens van het idee af dat het altijd maar een roze wolk is. Dat geldt blijkbaar voor maar weinig vrouwen. Ik loop ook met dat idee te spelen. Het taboe moet er maar eens af vind ik.

Even voor alle meiden, ik lees steeds meer positiviteit in jullie posts! Ik lees namelijk al een tijdje mee stiekem...hihi...Dat vind ik echt een enorme overwinning van jullie. Zo zie je maar, ook al is de weg moeilijk en soms lang, het gaat ooit over.

dikke kus

14. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo dames,

Hier ook even een minder "goed" bericht. Alhoewel, zo dramatisch is het nu ook weer niet....

1.5 week geleden kreeg ik opeens buikgriep, heftige koorts enzo. Ben weer helemaal opgeknapt, maar sinds vorige week kreeg ik opeens weer dat onbestendige gevoel. Heel gejaagd, gespannen, onzeker. Weer niet/moeilijk kunnen slapen, kaken op elkaar geklemd de hele tijd.... Ik werd er weer een beetje bang van. Afgelopen zaterdag ben ik dus weer begonnen met ad. (Had ik gelukkig nog in huis) Ik was er sinds sept mee gestopt en het ging ook een tijd heel goed, maar toch te vroeg gejuichd denk ik. Ik ben verder niet deprie ofzo, maar zover wil ik het niet meer laten komen. Ik weet hoe kl..... ik me vorig jaar om deze tijd voelde en ik wil voor geen goud meer terugzakken. Ik heb geen zin meer in die slapeloze nachten. Op zich gaat het wel met me hoor, en ik denk dat de ad nu alweer zijn werk doet omdat het eigenlijk nog maar kort geleden is dat ik gestopt ben en hoef ik er niet 6 weken aan te wennen. Volgende week ga ik ook even naar mijn huisarts om het te melden. Tja, ik had gehoopt zonder ad het weer zelf op te kunnen pakken. Het lijkt wel of er gewoon iets definitiefs is veranderd na mijn bevalling.....

Volgens mij gaat het met de meeste dames wel ok, goed om te lezen in ieder geval!

Liefs Kari

15. Ivka76

Ivka76 Actief lid

10 mrt 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    Hallo allemaal,

Jaimy, ik vind het een super idee om een boek te gaan schrijven. Ik zou het meteen lezen.. Ik heb trouwens het boek van Brooke Shields 'De schaduw van mijn geluk' ook gelezen. Was wel erg confronterend om te lezen, heel herkenbaar. Ze weet goed te verwoorden wat er op zo'n moment door je heengaat.

Kari, vervelend dat je weer een dip hebt. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt dat er gewoon definitef iets is veranderd na de bevalling, waardoor je sowieso al eerder of meer last hebt van emotionele schommelingen. Een bepaalde gevoeligheid zal toch blijven, waarbij het volgens mij helemaal niet zo gek is als dat meer is dan eerst.

Liefs,
    Ivka

16. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    haj sgaten, ik heb gister voor mijn verjaardag het boek SHopaholic &baby gekregen ben benieuwd, ja lekker van me af schrijven ben er mee begonnen. maar is allemaal zo moeilijk te beschrijven als je dislectie heb. maja ach kom net van CB af en kleine gaat super mee twee grote prikken gehad bleh. hij weegt nu 6250gram en 63,5 cm lang gaat dus goed. hij was bij geboorte 3055 gram en 49cm dus hartstike goed allemaal. Maandag afspraak gemaakt bij wooningbouw voor urgentie spanbed dus allemaal. voel me allen nie echt lekker als of ik ongesteld be. mja zeg eerlijk meiden van dit weer wordt je ook nie vrolijk. bleh echt toe aan de zomer. dikke kus voor iedereen

17. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    hoe is het bij julliej meiden? gaat allemaal beetje? Ik weer ziek zo`n pijn me buik en rug nu al weer een week. wordt beetje gek van. mijn beste vriendin is gister avond bevallen en ga vanaf op kraambezoek in ziekenhuis was heel klein babytje is tog geboren met 39 weken. ze woog 2390 gram en 46 cm lang. Je leefd altijd helemaalmet iedereen mee die zwanger is of gaat bevallen. Meiden sinds ik bevallen ben heb ik nooit meer zin in sex en vind zielig voor me vriend. Gister wilde die met me naar bed maar ik vind niet echt boeiend meer. Is dit raar

18. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Hey meiden,

Hier ook een mama die een pnd heeft gehad, heb heel vluchtig gelezen maar ik zag dat het bij sommige weer beetje bij beetje de goede kant op gaat top!

Hier heeft de depressie ruim 2 jaar geduurt helaas, het duurde zolang ook door de vele tegenslagen die ik heb gehad(papa van mn meisje is op een dag zo ineens weggegaan met de mededeling dat hij wou scheiden.Zo uit niets dus ben toen enorm diep weggezakt) Ik heb 2 jaar antidepresivia geslikt en tot vorig jaar november hulp bij het ggz gehad.
    Ben zelfs bijna opgenomen geweest omdat ik het leven niet meer zag zitten en alleen maar dood wou. Ik durfde op het laatst gewoon de keuken niet meer in omdat ik wist dat daar de koksmessen van mn ex lagen was doods benauwd dat ik mezelf wat wou aandoen. Was echt enorm heftig en veranderde van een vrolijke meid in een angstig persoon.
    Kan nu eindelijk zeggen dat ik me goed voel, heb nu sinds november vorig jaar geen negatieve gedachte's gehad, of als iets tegen zat gelijk depri werd dus dat is top!
    Maar jah nu ben ik weer zwanger waar ik enorm blij mee ben, maar toch knaagt het al aan me dat ik dus weer in een pnd kan terecht komen. Godzijdank heb ik nu een hele lieve vriend die me de afgelopen jaar enorm gesteunt heeft en het nog steeds doet maar ben zo bang dat het terug komt.
    Wil dan ook later in mn zwangerschap na de huisarts om te vragen of ik na de bevalling gelijk medicatie kan krijgen en ook wat in combinatie met bv kan. Heeft er iemand hier misschien ervaring mee ?

Sterkte meiden

19. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo mamaan Yeline,

Goh, Dat is bij jou nogal heftig geweest zeg!

Ik weet niet of er middelen zijn, maar ik zou het toch even aankijken als ik jou was. Ik ken 2 vrouwen die allebei een zware pnd na hun eerste hadden maar bij de 2e niks aan de hand.... Dat zou mooi zijn!

Kari

20. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Dames,

Met mijn gaat het gelukkig ook weer de goede kant op, dankzij de anti depressiva. Ik slik maar een halve per dag maar ik slaap weer heerlijk rustig en mijn lijf is weer ontspannen en ben niet meer onzeker.

Hoe is het met jullie?

Deel Deze Pagina