postnatale depressie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door twinsmam, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    ik slaap zo slecht nie eens door die kleine of zo ik wordt wel 4000000x wakker op een nacht en zo herstel ik nooit goed iemand nog tips om goed te slapen ik straks om 3 uur naar psigoloog

2. twinsmam

twinsmam Lid

22 aug 2008
    93
    0
    0
    brabant
    @Kari: fijn dat het zo snel weer beter gaat! Ben je nog bij de ha geweest?
    @IVka: ik hoop dat je daagjes bij je familie je goed doen, ik herken je gevoel wel. Als het even goed gegaan is, komt er steeds een moment dat je even niet meer ziet zitten, weggaan is ook voor mij een goede oplossing.
    @Jaimy, ook ik slaap slecht en word heel vaak wakker, maakt het herstellen idd heel lastig. Slik jij al ad?

Hier geveld door een verkoudheid en dat is lastig met twee kleintjes. Ook daardoor slaap ik nog slechter en met een snurkende man naast me ook.

Groetjes,
    twinsmam

3. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    neej die slik ik nog niet. meiden wat mij nu overkomt kan er ook allemaal nog wel bij ******** zoooi mijn wasmachine is kapot en mijn moeder doet zolang die nie gemaakt is de was. me moeder had vrijdag schonen was mee geven in een velnis zak en mijn vriend dacht dat afwal was dus die heb alles in de contener gegooit en gister geleegd heb dus bijna niks meer nu. ik denk ga nu maar eens opruimen ik word GEEEEKKKK HIER

4. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    trouwens had eerst wel oxsasepan van dokter gehad maar werd helemaal niet lekker van die dingen is tog ook soort van ad?

5. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo Jaimy,

Oxazepam is een rustgevend pilletje, voor "een moment" dus als je een beetje gestressed bent of paniekerig bent, dan kun je dit heel goed innemen. Je wordt er rustig van. Het pilletje werkt alleen een uurtje of 8. Het is geen ad.

Liefs Kari

6. flower1975

25 dec 2007
    49
    0
    0
    hoi meiden,
    hier na een hectische tijd een berichtje van mij. er is ontzettend veel gebeurd na mijn laatste berichtje. ik ben inderdaad om rust te zoeken naar mijn ouders vertrokken, maar ipv rust te krijgen, ben ik een enorme heftige strijd beland. eerst ruzie met man, toen met mn vader en die weer met schoonvader... teveel om op te noemen. momenteel verblijf ik in een appartement van iemand die twee maanden weg. een heel gedoe. heb alleen contact met mn man en mn moeder (en vriendinnen). blijkbaar kom ik eindelijk aan mijn rust, want ik ben sinds 2 dagen gestopt met de slaappillen. erg spannend, maar redelijk geslapen. beter als het afgelopen half jaar zonder de pillen. waarschijnlijk is mijn slapeloosheid het gevolg van hormonale veranderingen icm relatiespanningen. mn man en ik gaan nu in relatie therapie om te kijken of we er samen uit kunnen komen. helaas is wel de relatie naar (schoon)ouders zeer moeizaam geworden, met de vraag of dat ooit nog goed komt.
    ieg merk ik dat de rust me goed doet, spanningen op afstand. en lekker met mn kleine mannetje stoeien, en werken. eigenlijk beetje overleven dus.
    ik ben ieg blij dat ik al twee nachten heb kunnen slapen zonder de pillen. niet heel goed, maar wel redelijk.
    hoe vergaat het jullie? twinmam, ik lees wel aanmoedigingen aan anderen, maar hoe is het met jouw, worden je dippen al minder diep?

en ceylon, inderdaad je tip, alle kleine dingen die wel positief zijn, goed onthouden of noteren, dat helpt mij in ieder geval wel. lekker in de zon zitten. kleine fijne dingetjes....het is goed daar op te letten.

veel sterkte allemaal,
    en veel liefs,

7. flower1975

25 dec 2007
    49
    0
    0
    ps twinmam: ik heb mijn oren laten afdrukken, en oordoppen op maat laten maken. misschien een idee als je een snurkende man naast je hebt... is behoorlijk lastig als je al zo slecht slaapt.

8. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hee flower, waar doe je dat, die oordoppen op maat laten maken?

Liefs Kari

9. Ivka76

Ivka76 Actief lid

10 mrt 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    Hallo allemaal,

Flower, wat vervelend dat het zo uit de hand is gelopen met je man en schoonfamilie. Ik denk dat je dan idd niks anders kan doen dan ergens heen gaan waar je wegbent van alle negativiteit. Ik duim voor je dat de relatietherapie jullie goed helpt.

Goed idee van die oordoppen, mijn vriend kan er soms ook wat van.

Nog even 2 leuke berichtjes van mijn kant:
    Mijn meisje heeft net haar eerste fruithapje gehad en we hebben erg gelachen. Ze vond het zo lekker dat ze de lepel met haar handjes beetpakte (en dan niet bij de steel natuurlijk) en alles tegelijk in haar mondje wilde stoppen. Ze zat helemaal onder de bananensmurrie en ondertussen maar lachen.
    Het was lang geleden dat ik nog eens echt goed heb kunnen lachen, deed me erg goed.

En verder heb ik nog een weekendje weg geboekt voor mezelf. Vriend blijft bij Robin en mama gaat een paar daagjes weg, even alleen maar aan mezelf denken en leuke dingen doen.

Jaimy, gaat het weer een beetje?

Twinsmam, hoe gaat het nu met je? Zakt de verkoudheid al een beetje? Als ik me nu niet lekker voel, vind ik dat veel erger dan eerst. Je kan niet gewoon lekker de hele dag uitzieken, de kindjes moeten toch verzorgd worden. Dan pas merk ik hoe kwetsbaar je bent, zeker als je je niet lekker voelt. Ik kan me dus goed voorstellen hoe je je voelt. Sterkte!

Liefs,
    Ivka

10. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    haj meiden nou ik heb de oplossing gevonden waarom ik zo ziek ben.
    Ik had vrijdag weer de huisarts gebeld over buik en maag klachten. en hij zij al weer dat ik aan moest kijken tenzij ik al 1,5 week heb. was 1,5 week geleden ook al dokter geweest blijkbaar een vrius/griep. Vanmorgen stond ik weer dood en dood ziek op spugen en kon nie meer lopen van de pijn hadden net wekend arts gebeld en werd ik onderzocht en wat blij he een nierbackonsteking en urine weg invectie nou lekker dan gelukkig wel wat gevonden en nu antiebiotica gehad mijn huisarts neemt me gewoon nie meer seruis. Maar gelukkig gaat het dan waarscheilijk snel voor bij.

Wat leuk twins dat je zo heb gelachen. Fijn voor je.
    Dikke kus jaimy

11. CA08

CA08 Lid

9 jan 2009
    6
    0
    0
    Ik heb last van precies hetzelfde...
    (ben al tijdje niet meer geweest op forum in de hoop dat ik het niet meer nodig zou hebben.. maar helaas)

ik ga ook naar een psycholoog en die geeft me wel tips.
    Zo moet ik proberen wat te gaan sporten of bewegen, zodat ik vermoeider ben 's avonds, of minstens 1 goed ding per dag opschrijven, iets dat je goed hebt gedaan zonder 'maar....' er achter te zetten. Dan voel je je 's avonds ook meer voldaan en dus wat beter.
    verder heb ik melatonine, een hormoon in de vorm van een pil. Dit is een hormoon dat je lichaam ook zelf aanmaakt, wanneer je moe bent. Dit helpt in te slapen en is niet verslavend.

Ik weet het ook niet eigenlijk verder. Overdag je gepieker van je afpraten tegen iemand en open zijn over je depresse/problemen. bij mij helpt dat ook wel.

pff
    en nu maar hopen dat ik vannacht slaap

12. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    haj meiden.... Maandag naar woning bouw geweest urgentie aan gevraaggt binnen 2 en 8 weken hoor ik als ik hem krijg. Spanned. Maar nou het volgende. Ben nu nog ziek. en omdat ik zo slecht herstel gaat lorenzo 1 x per week naar mijn ouders toe dat ik even tot meself kan kome maar nu voel ik me ineens onwijs schuldig tegen over hem. en gevoel alsof ik zelf nie voor hem kan zorgen. Echt kut of stel ik me gewoon weer eens aan

13. twinsmam

twinsmam Lid

22 aug 2008
    93
    0
    0
    brabant
    @Jaimy, niet schuldig voelen als je de zorg even uit handen geeft, is juist goed voor je!

Even een update van mij:
    Ik ga na de carnaval weer beginnen met werken. Eerst 3x2 uur en zo proberen we het per week met een uurtje op te bouwen. Ik heb er wel zin in. Onze meiden gaan dan naar de gastouder en ik vind het wel lekker even tijd voor mezelf. Wie van jullie werkt er nog meer en hoe bevalt dat?

Het slapen gaat op zich redelijk nu, alleen worden de kids s nachts vaker wakker omdat ze het speentje kwijt zijn en dat is wel vermoeiend.

Veel groetjes,
    twinsmam

14. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    wat fijn meisiej dat je weer gaat proberen te werken is al heel wat knap hoor. Ik ga waarscheinlijk het ziekenhuis in vandaag of morgen vanwegen die nierbackonsteking. wordt gek. kan allemaal nie meer aan. Julliej horen

15. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    hey meiden ik heb van de huisarts Paroxetine gekregen (AD) Maar toen las ik de bijsleuter en wilde ze gelijk nier meer innemen. Herkend iemand dit of heeft iemand ervaring met deze AD? Ik krijg ze meer voor angst die ik heb dan voor een depresie? WIe?

16. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo Jaimy en Remco,

Ja dat herken ik wel. Je wordt depressief als je de bijsluiter leest. Ik heb het maar met een korreltje zout genomen, mijn huisarts was er zo van overtuigd dat ik er van op zou knappen... En dat is ook gebeurd gelukkig. De enige bijwerking die ik van allemaal uiteindelijk heb gekregen zijn zweetaanvallen. Met name 's nachts. Dit is wel vervelend, maar dit heb ik liever dan dat ik me angstig en niet lekker in mijn vel voel. Succes, die bijsluiter gewoon negeren hoor!

Liefs Kari

17. vogue

vogue Lid

21 sep 2007
    93
    0
    0
    Belgiƫ
    zeg, hebben jullie er al eens aan gedacht dat het wel eens jullie schildklier zou kunnen zijn die ontregeld is. Heel veel pnd's zijn gewoon schildklierafwijkingen en geen depressies en deze zijn gemakkelijk te helpen met pilletjes. Na een bevalling komt een tijdrlijkr slechte werking van de schildklier veel voor met allerlei nare gevolgen die dan worden aanzien als post natale depressie: vermoeidheid, depressie, onverschilligheid... Ik had dit ook en heb direct aan huisarts gevraagd om schildklier te onderzoeken en idd slechte werking, medicijnen gekregen en al veel beter. DIT KOMT ECHT VEEL VOOR dus aub laat jullie bloed eens testen, ik durf wedden dat de helft van de mensen die denken een pnd te hebben gewoon iets hebben aan hun schildklier. Het zou jammer zijn dat jullie twijfelen aan jezelf terwijl het gewoon een ziekte is! die bovendien makkelijk te verhelpen is. Ik hoop dat ik jullie hiermee kan helpen.

18. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Wat een goede tip Vogue! Kan geen kwaad er eens naar te laten kijken. Ik zit zelf te denken om mijn hormonen eens te laten prikken. Want met mij gaat het op zich heel goed sinds de bevalling alleen als ik menstrueer zak ik ineens diep in de put. Heb nu twee menstrauties gehad en beide keren was het weer raak. Nu is het bijna weer weg en mijn gemoedstoestand wordt ook weer zonniger.

Maar je schildklier regelt natuurlijk je hormoonhuishouding, wat dus een heel logisch iets is om naar te laten kijken. Stom eigenlijk, dat daar niet meteen naar gekeken wordt.

Hebben meer meiden dit? Tijdens de menstruatie?

19. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo dames,

Uiteraard was de schildklier het eerste wat geprikt werd toen de ellende begon. Bij mij was dit het niet, vandaar de medicatie en EMDR.
    Liefs Kari

20. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    mijne is ook al geprikt en werk prima gelukkig. Ik heb nu 3 van die ad pillen op en heb veel last van me senuwen trille handen en benen maja duurt maar even kus

Deel Deze Pagina