dank je wel ivka, je hebt helemaal gelijk. ik wil niet als een zeikerd overkomen met zo`n lang verhaal. het lucht trouwens wel lekker op. liefs doris
Pffffffffff, ik trek het echt niet meer, ik neem medicijnen maar ze slaan nog niet aan. Daar komt bij dat Jelle echt een ongelooflijk lastig kind is, niets is goed, altijd maar huilen en lastig doen, overdag niet slapen, snachts niet, meneertje huilt liever dan dat hij slaapt, het is erg wat ik nu ga zeggen, maar ik had liever geen kind dan zo 1. maarja, ik hoor het al komen, het zal wel weer aan mij liggen dat hij zo doet!
Christy! Dikke knuffel! Kan je geen hulp thuis krijgen? Een beetje de zorg uit handen geven, helpt soms wel een beetje. Ik hoop voor je dat de medicijnen snel aanslaan.
hey supermummy, nee hoor, kan helemaal niets uit handen geven, hier komt nooit iemand langs op bezoek ofzo, ik sta er van smorgens tot savonds alleen voor en ook snachts. mijn vriend komt gewoon zijn bed niet uit en als hij savonds thuis komt is hij "te moe"
Lieve Christy, goed dat je hier even je hart lucht, hoewel dat je probleem natuurlijk niet oplost. Hoe lang slik je je medicijnen al en welke heb je? Ad hebben eenmaal inwerktijd nodig, misschien kun je ter overbrugging iets ter kalmering krijgen? Vraag anders hulp via het consultatiebureau, wie weet kunnen zij jou helpen. En je mag hier alles zeggen, wij schrikken niet zo snel van vreemde gedachten.... Sterkte!
Hoi Christy, Ik wil je ook een hart onder de riem steken. Wat vervelend voor je dat het zo gaat en dat je je zo vervelend voelt. Maar ook ik kan alleen maar zeggen, zoek hulp! Als het niet via familie oid kan, doe het dan via de officiele kanalen, zoals de huisarts of het consultatiebureau. Dit hou je niet vol op deze manier. Je hebt recht op hulp en die is er ook. Heel veel sterkte.. Liefs, Ivka
En hoe is het hier met iedereen? Hier nog steeds een beetje hetzelfde... de medicijnen werken nog niet, ik ben ook pas 12 dagen bezig, dus ik moet nog even geduld hebben. Ik hoop echt dat ik me snel wat beter ga voelen. Kunnen jullie ook zo slecht eten en slapen of hebben jullie daar geen last van? Ik word heel vaak wakker en kom dan weer slecht in slaap. Ook mijn eetlust is heel slecht en ik ben al zo mager... weer iets om me druk om te maken.... Zijn die twee meiden al naar een bijeenkomst van mamakits ofzo iets geweest? Ik ben benieuwd hoe dat was? liefs!
Hallo allemaal, Ik heb even behoefte om mijn hart te luchten, want de laatste dagen gaat het allemaal niet zo best. Ik slaap behoorlijk slecht. Mijn probleem is dat ik niet in slaap kan komen en uren wakker lig in bed. Ik merk dat ik weinig geduld heb met mn dochter. Ik word heel kriegelig als ze te lang doet over haar fles en kan het vaak niet opbrengen om met haar te knuffelen of spelen en leg haar dan maar in de box of in bed. Ik ben bang dat zij het merkt dat ik niet lekker in mijn vel zit en dat dat invloed heeft op haar ontwikkeling. Daar voel ik me zo schuldig over. Ik wil zo graag een lieve en leuke mama voor haar zijn, maar soms lukt dat niet. Dan doe ik niet meer dan haar verzorgen en de fles geven. Ik dacht even dat het wel de goede kant opging, maar blijkbaar is het een weg met veel hobbels en af en toe een terugval. Groetjes, Ivka
Hee Ivka, moeilijk te verkropppen als het na een goede dag of zelfs een aantal goede dagen, toch weer opeens slecht gaat. Daar kan ik ook helemaal niet tegen. Jij slikt toch al een tijdje medicatie, zorgt die er niet voor dat het beter gaat en dat de terugvallen minder heftig worden, want dat hoop ik wel. Heb jij ook nog overleg met de ha over je medicatie en hoe je je erbij voelt. Misschien moet de dosering nog omhoog. Ik moet elke week bellen om te vertellen hoe het gaat. Sterkte en hou vol he!
Hoi Twinsmam, Ik ga iedere drie tot vier weken bij de ha langs om te vertellen hoe het gaat. Volgende week moet ik weer, dus misschien een goed idee om de dosering te verhogen. Ik baal hier zo van. Ik dacht echt dat het beter ging, maar voor mijn gevoel heb ik nu weer een aantal stappen terug gezet. Ik probeer maar te accepteren dat het erbij hoort, hoe moeilijk dat ook is. Ik wil zo graag dat alles weer normaal is en alles goed gaat. Bij anderen lijkt het soms wel als vanzelf te gaan, dat wil ik ook. Al weet je natuurlijk nooit wat er werkelijk aan de hand kan zijn. Ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die denken dat het bij mij allemaal prima gaat, gewoon omdat ik niet de behoefte heb dit aan iedereen te vertellen. Liefs, Ivka
Het zouden zo mijn woorden kunnen zijn, ik kan me echt helemaal voorstellen hoe je je voelt..... wat is dat accepteren toch moeilijk, he, maar je hebt helaas geen andere keus. Ik wil ook vanalles en het lukt mij ook niet, terwijl ik er normaal mijn hand niet voor zou omdraaien. Laat je even weten, wat de ha gezegd heeft. Liefs
Hallo allemaal! Ik ben zo benieuwd hoe het met jullie allemaal is. Laten jullie even iets horen? Hier gaat het redelijk, de bijwerkingen van de medicatie zijn al iets minder, maar dat het al echt werkt kan ik nog niet zeggen. Ik ben ook met een hele lage dosering begonnen, dus het duurt ook even, heeft de huisarts ook gezegd.. Liefs
bij mij gaat het op en neer. afgelopen zondag nog weer helemaal door het lint gegaan omdat ik me zo machteloos voelde. nadat ik ff heb lopen tieren was het wel weer goed, maar ik baal er wel van want dat had ik al 2weken niet meer gehad. morgen moet ik weer naar de arbo en ik zie er heel erg tegenop. ik merk gelukkig wel dat ik minder moe ben en dat ik mezelf niet altijd meer hoef te dwingen om iets te gaan doen. tis idd 1stapje naar voren en weer een halve stap terug. liefs doris
Hoi damens, Daar ben ik weer naar een lange tijd. Ik was de laatste tijd niet lekker in mijn fel. Ik ga helemaal achteruit. Ik ben vorige week donderdag naar pscoloog geweest. Dat was een opluchting maarr... Hun weten ook nog niet precies hoe ze mij kunnen helpen.. Ze heeft duidelijk aangegeven dat ik deze depressie heb. Ze heeft gezegt je moet STEUN krijgen van familie en PARTNER. Maar de steun die hun willen krijg ik duss niet.. Ze heeft mij direct doorgestuurt naar de arts maarr,, de arts heeft mij helemaal niet kunnen helpen ze wou slaappillen voor mij schrijven, maar omdat ik geen steun heb. Vond ze het gevaarlijk voor mijn dochter.. Hierdoor geen medicijnen geschreven en ik ga maar achteruit ik weet gewoon niet wat er gebeuren moet. We hebben wel besloten dat ik naar groepsgesprekken ga.(vrouwen met de zelfde depressi) daar begin ik maandag mee. Morgen heb ik weer een indiviueele gesprek. Hoop dat alles goed kom. weer een lang verhaal maar,, phuff was effe opluchten.. Liefs Hilal
Hallo Hilal, Je krijgt nu hulp in de vorm van gesprekken, geef daar aan wat je dwarszit en waar je last van hebt, daar zijn die mensen voor en zij kunnen jou misschien weer verder helpen richting andere zorg (medicijnen of iets anders). Laat je even weten hoe de gesprekken gegaan zijn, Groetjes, twinsmam
Goedemorgen allemaal, Vanmorgen heb ik mijn dochter naar het kdv gebracht voor de hele dag. Ik was/ ben vreselijk zenuwachtig, had buikpijn vanmorgen en kon mijn tranen niet tegenhouden. Mijn dochter zat alleen maar te lachen en te kraaien in het wipstoeltje op het kdv. Voor mij is dit veel moeilijker dan voor haar. Ik ben nog niet aan het werk, maar breng haar toch, zodat zij en ik aan het idee kunnen wennen. Aanstaande donderdag ga ik even langs op het werk om mijn collega's weer eens te zien, maar echt aan het werk zal nog even duren. Ieder stapje kost zoveel energie en wat Doris ook al schrijft, het gaat even goed en dan kan het opeens weer helemaal mis gaan. Eerst maar eens kijken hoe ik deze dag doorkom. Lieve groetjes, Ivka
Hoi Ivka, een hele dag zonder je meisje, zal inderdaad spannend zijn. Heb je al een soort plannen gemaakt wat je wil gaan doen vandaag? Bij mij is de dosering van de medicijnen weer wat opgehoogd omdat het nog geen effect heeft. Ik hoop dat het nu een beetje gaat werken, want het duurt al zo lang..... liefs
Hoi Twinsmam, Het is de bedoeling dat ik haar maandag en dinsdag naar het kdv breng. Ik probeer om 's ochtends iets te gaan doen en 's middags vrij te houden. Vanmorgen ben ik wat boodschappen gaan doen en morgenochtend heb ik een afspraak bij de psycholoog. Totnutoe gaat het redelijk. Het is erg raar om thuis te zijn zonder haar. Ik heb pas 1 x gebeld om te vragen hoe het gaat en het ging prima met haar. Nu met mij nog.. Ik ben erg gespannen en hou de telefoon goed in de gaten. Het valt niet mee. Liefs, Ivka
ik ben vrijdag weer bij de arbo arts geweest en ik moet vanaf 8dec. weer beginnen met werken. eerst 2uurtjes per dag en zo steeds langer tot ik in januari weer volledig werk. ik zie er heel erg tegen op en ben zo bang dat het niet gaat lukken. straks moet ik mn werk nog bellen om af te spreken wanneer ik kom praten. met de medicijnen gaat het goed, mn lontje wordt langzaam wat langer. liefs doris
Hoi Doris, Ik kan me voorstellen dat je er heel erg tegenop ziet om weer te gaan werken. Ik had eigenlijk afgelopen week weer moeten beginnen, maar dat is niet gelukt. Je moet wel weer snel volledig aan het werk zijn, als ik dat zo lees. Het is zo januari. Heb je wel de ruimte om aan te geven als het teveel wordt? Maar wel goed om te lezen dat het langzaam iets beter met je gaat. Liefs, Ivka