postnatale depressie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door elsie22, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    idd herkenbaar dat donkere weer is voor mij ook echt heel lastig en ook ik heb dan snel mindere dagen en zon dag als gisteren en vandaag doen mij ook goed dan voel ik me echt happy!doe mij ook maar de lente en zomer hoor... kan niet wachten...

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

idd die donkere dagen hebben vast ook invloed gehad, met de sneeuw ga je ook niet zo makkelijk naar buiten. die terugvallen zijn echt niet leuk!

ik had ergens gelezen dat sintjanskruid invloed kan hebben op je anticonceptie, dus dat houd me een beetje tegen om dat te gaan gebruiken.

3. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    oh dat durf ik niet te zeggen over sint janskruid zou best kunnen.. ik heb er niks van gemerkt eigenlijk ik slikte toen ook gewoon de pil .. en valeriaan heb je ook nog, die 2 zat ik tussen te twijfelen toen ik in winkel stond te kijken maar heb toen voor st janskruid gekozen, en ik voelde me echt al snel happier, stond er eigenlijk verbaasd van hoe snel dat ging! want had gelezen dat je wel een aantal weken verder moet zijn..
    maar na een maandje ofzo vergat ikze gewoon in te nemen omdat k me dus goed voelde en toen ben ik gestopt...

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

kreeg je dan ook meer energie? want dat is dus waar ik het meeste last van heb..

5. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ja ik voelde me echt fitter.. ik was ook echt down en kon me nergens toe verzetten kwam echt niks uit mijn handen... was heerlijk om me daarna steeds beter te gaan voelen..
    maar anders moet je misschien even aan je HA ofzo vragen hoe dat zit met anticonceptie en st janskruid misschien is dat alleen bij sommige anticonceptie?
    kunt het altijd even navragen natuurlijk...

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ga het denk ik idd even na vragen! wil me heel graag wat fitter voelen en weer gewoon dingen durven te doen.

7. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    snap ik, daarom gewoon even informeren en als je niet veel wijzer word en het niet aandurft met anticonceptie misschien valeriaan proberen... is ook zo verkrijgbaar in de drogist...
    ik slikte zelf microgynon 30 en heb er niks van gemerkt dat het beinvloed werd maar goed dat is natuurlijk ook niet altijd en bij iedereen zo..

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

denk dat ik morgen even de huisarts bel om te vragen hoe en wat.

9. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    idd kijk er staat zoveel op internet maar wie weet is het niet overal bij van toepassing, ik moet zeggen ik wist het niet destijds maar misschien kan het met jouw anticonceptie geen kwaad... snap wel dat als er een risico is dat het dat kan beinvloeden dat je dan liever het risico niet neemt hoor.. maar wellicht kan je huisarts je dan iets anders adviseren..
    succes ben benieuwd dat je HA zegt...

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik zal het wel even laten weten wat de huisarts gezegt heeft.

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ben nog vergeten de huisarts te bellen, maar moet wel zeggen dat ik wat meer energie heb!! heel fijn:)

12. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    das idd super! hopelijk blijft dat zo en heb je de HA niet nodig haha

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

idd:) maar mocht het weer minder gaan kan ik altijd even bellen natuurlijk.

14. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ja ook zeker doen als het minder gaat!
    maar als je verder zo wat fitter voelt zonder hulpmiddeltjes is natuurlijk nog beter!

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik gebruik wel magenisumpillen vitamine b en vitamine c bruistabletten dus dat is niet niks, maar ik had goede verhalen gehoord over sintjanskruid dus wou het proberen, maar niet als de pil dan niet meer goed werkt.

16. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Hier de diagnose PND en begin vandaag met citalopram (anti depressiva) vind het moeilijk om dit traject in te gaan. Als het goed is krijg ik vandaag een telefoontje van de pshychiater, pffff. Ik zou toch de gelukkigste vrouw op de werled moeten zijn, heb een pracht kind op de wereld gezet en een ontzettende lieve man. In jullie verhalen herken ik heel veel gelukkig hou ik wel heel veel van mijn kleine mannetje en zou ik hem niks aan willen doen.

Nu ik ga beginnen met de medicatie, verblijf ik wel tijdelijk bij mijn moeder want je weet maar nooit wat er versterkt gaat worden door de medicatie.

Ik zie dat er al een tijdje niet meer gereageerd is in dit topic.
    Hoe is het met jullie?

Liefs Roos

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@roosviceetje heel veel sterkte voor jou de komende tijd! ik hoop dat het wat beter gaat met de medicijnen. ik wilde dat niet, maar het gaat nu ook alweer een stuk beter met mij gelukkig! het komt allemaal goed:)

18. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    knap van je dat je die beslissing genomen hebt om ook even bij je moeder te verblijven.. kun je ook even wennen aan de medicatie wel erg prettig als je die mogelijkheid heb!
    hopelijk knap je snel op!

19. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reactie.

Elsie, wat fijn dat jij je nu beter voelt.

Liefs Roos

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@roosviceetje ik hoop dat jij je ook snel beter voelt! hopen dat de medicijnen goed gaan werken, en fijn dat je even bij je moeder in huis kan zijn in het begin.

Deel Deze Pagina