postnatale depressie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door elsie22, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag dan echt specifiek om je ijzer,want dat testen ze niet altijd,dan doen ze alleen je HB...En vraag eventueel gelijk of ze je vitamines willen testen,ook dat gebeurt niet standaard, maar daar wil ook nog wel eens iets uitkomen...

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat zal ik ook eens vragen idd.
    ik gebruik wel magnesiumpillen en vitamine b.

3. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik gelijk eens aan jullie vragen, wat is jullie ervaring met de kennis van PND bij de artsen? Mijn ervaring is dat de artsen er te weinig mee doen,te weinig van weten, en al snel de Anti-Depressiva willen voorschrijven. Als je zelf een beetje Googled zie je dat het 9 van de 10 keer een hormonenkwestie is die de paniekaanvallen en depressies ed veroorzaakt, en dat die met bepaalde hormonen heel goed te behandelen is ( heb via kraamtranen daar veel info over gevonden)...
    Bovendien vind ik eigenlijk de "nabehandeling" na een bevalling minimaal. Een keer terugkomen voor een nacontrole en klaar, terwijl er bij een vrouw zoveel verandert, zowel lichamelijk als geestelijk, en daar nauwelijks begeleiding in is...Je moet het maar zelf uitzoeken...En als je dan eens om je heen navraagt aan andere moeders,blijkt die hele "Roze Wolk" niet te bestaan...

4. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een goeie combi schijnt te zijn, is daarbij ook nog eens visolie omega 3 en 9...Gebruik het zelf ook, en geen idee of het helpt, maar ben er ook niet slechter van geworden...

5. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik krijg geen paniekaanval, maar merk wel dat ik moeite heb met drukte vooral ook in de supermarkt, erg claustrofobisch.
    Vandaag telefoon van de pschychiater gehad morgen middag kan ik al terecht.

Mijn bloed is wel getest op ijzer, schildklier, etc.

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn huisarts schreef ook gelijk medicijnen voor! en hij was een beetje beledigd eigenlijk dat ik die niet wilde nemen. maarja mijn keus! je hoort het eigenlijk nooit dat iemand een pnd heeft, je hoort alleen de goeie verhalen alleen volgens mij hebben best heel veel vrouwen het, het is ook niet niks om zo'n kleintje te krijgen.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

wat fijn dat je morgen al terecht kan! hoe is het nu met de medicijnen?

8. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Het valt mij tot nu toe nog mee, ben wel heel erg moe, en heb last van een droge mond. Ben niet extreem somberder, nou moet ik wel zeggen dat ik niet graag alleen ben omdat ik mij dan kl*te voel, maar denk dat nu ik bij mijn moeder ben wel onbewust mijn gevoelens onderdruk.

9. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat niet alleen kunnen zijn heb ik er ook aan over gehouden...Ik ga me dan heel ongemakkelijk voelen, bijna angstig, terwijl ik dat vroeger nooit had...Het lijkt wel of alle emoties en gevoelens sinds de pnd versterkt zijn, en dan vooral de negatieve:(

10. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    ...

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik denk idd dat het door de hormonen komt! als ik ongesteld ben heb ik namelijk ook meer last.

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb de huisarts gebeld over sintjanskruid en volgens hem heeft dat geen nadelig effect op de pil. dus ik denk dat ik dat ga gebruiken.

13. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    @Roos
    beetje late reactie, maar ik merk dat k door de citalopram wat meer hoofdpijn heb. En de 1e 2 dgn was mijn stoelgang even van de mik. verder ben k ook erg moe, maar ja dat was k voor de pillen ook, dus dat kan ook gewoon horen bij het herstel na een ks. Ook merk k idd, zoals meer hier schrijven, dat k slecht tegen drukte kan. Of dat nu pnd is of bijwerking pillen? bezoek limiteren we echt, laten we ook niet te lang blijven. Vandaag voor t eerst weer een supermarkt in geweest met mn 2 kids en mn moeder. Dit ging best wel ok, maar was blij weer buiten te staan. Mn schoonzusje stelde voor om morgenmiddag even met 2 nichtjes langs te komen, k ben dan alleen thuis met mijn 2 kids. Dit heb ik afgehouden. die kids bij elkaar zijn namelijk super druk en daar zie k giga tegen op. Voel me wel een muts dat k even zo weinig aankan qua drukte.

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik vind het ook niet leuk dat ik zo slecht tegen drukte kan, voorheen was het geen punt om uit eten te gaan bijv. of dat er mensen langs kwamen nu moet ik het echt doseren. ik hoop dat het wel overgaat.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@stampvamp waar had jij de sintjanskruid vandaan?

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Let wel op meiden: Sint Jans kruid mag nooit samen worden gebruikt met anti depressiva (dat lees ik vaak) weet niet of het ook echt zo is

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@daantje dat klopt wel idd, ik gebruik geen AD dus kan het wel proberen.

18. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb juist gelezen dat die combi niet aan te raden is,omdat het de werking van de pil te niet kan doen...

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat dacht ik ook dus daarom had ik de huisarts gebeld maar de assistent ging het even vragen en de huisarts had gezegd van niet.

20. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het toch nog even opgezocht, want ik twijfel een beetje :

Anticonceptiepil. Sint-Janskruid vermindert de betrouwbaarheid van de pil, hierdoor stijgt de kans op een zwangerschap. Bij kortdurend gebruik: gebruik condooms tijdens en tot en met vier weken na het stoppen van sint-janskruid om er zeker van te zijn dat betrouwbare anticonceptie wordt toegepast. Bij langdurig gebruik: u kunt sint-janskruid alleen gebruiken in combinatie met een anticonceptiepil met een hoge dosering hormonen, een zogenaamde 50-pil. Als u in de eerste drie maanden van gebruik doorbraakbloedingen krijgt, moet u ervan uit gaan dat sint-janskruid ook de betrouwbaarheid van deze zwaardere 50-pil beïnvloedt. De arts kan u aanbevelen om meerdere strips achtereen te gebruiken zonder stopweek, of om de stopweek te verkorten tot vier dagen om de kans op een te lage hoeveelheid hormoon te verkleinen. Gebruik in ieder geval condooms zolang er doorbraakbloedingen blijven optreden.

Apotheek.nl - Sint-janskruid

Deel Deze Pagina