Postnatale depressie?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Soumayyaah, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    @ wendy 339; bedankt voor je lieve reactie!

@ninosz; jeetje wat ververlend voor je zeg. achteraf denk je misschien ook, waarom heb ik het zo lang door laten gaan. ik had zelf zoiets van. ik wil niet zeuren, het valt wel mee. maar het viel niet mee.. mag ik vragen hoe jij je voelt onder de antidepressiva? buiten het feit dat je je minder depri of misschien wel minder angstig voelt? ik ben zo bang dat je je zo lethargisch gaat voelen en je emoties echt een beetje afstompen.. heb in het verleden ook ooit eens iets voorgeschreven gekregen en voelde me daar helemaal niet lekker bij.

@ vaddie; zoals ik hier boven al zei.. ik ben bang dat ik me echt naar erdoor ga voelen. ik heb wel eens iets geslikt, en dat was nieteens zo zwaar. toen ik op een gegeven moment daarmee wilde stoppen kreeg ik gewoon afkick verschijnselen. voelde me ook zo afhankelijk. ik dacht, ik kan niet zonder. en als ik dan stopte begon ik helemaal te trillen en werd ik duizelig. ik wil dus niet zomaar beginnen met slikken als het echt niet nodig is.

Heb vandaag een tweede gesprek gehad. waar ik het 1e gepsrek haast alleen maar kon huilen, zat ik daar nu heel droog. misschien kwam het omdat ze echt een beetje hautain over kwam de vorige keer, afstandelijk ook, dat ik me nu niet zo goed open durfde te stellen. ze stelde me allerlei vragen, en heeft slaapmedicatie voorgesteld. ik twijfel daar echter nog over aangezien ik bv geef. de 1 zegt dat het wel samen kan, de ander niet. ze heeft ook een afspraak gemaakt met iemnd van de pop poli.. ik hoop dat ik daar wat meer begrip krijg, kreeg bij haar echt het gevoel alsof ze alleen even een diagnose wilde stellen. voelde me zo voor schut toen ik daar laatst zo had zitten huilen..

2. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Hoi meiden,

Warm hè???
    Gister hele dag op t strand gelegen!
    Echt genieten lukte niet, maar de angst en paniek was er ook bijna niet!!
    Heerlijk!!

Even over je vraag mbt de antidepressiva:
    Ik wil er zo snel mogelijk vanaf!
    Voel me dr niet goed bij!!
    Mis de positieve emoties heel erg!
    De negatieve komen helaas nog wel om de hoek kijken!
    Ben nu van 100mg Sertraline aan t afbouwen!
    Zit nu ong op 62,5mg!
    Doe t zo langzaam mogelijk, want afbouwen is echt geen pretje!
    Voor mijn gevoel helpt t bij mij niet voldoende!

Heb nu contact opgenomen met Eileen Engels!
    Ze is alleen nu op vakantie !!
    Vind haar benadering van de PND heel goed overkomen!!
    Iemand ervaring??

Fijn weekend allemaal!!

Liefs

3. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Niemand meer?

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hey meiden

ik lees al een tijdje alle vragen en verhalen over pnd.
    ik dacht dat heb ik niet, dat gebeurd mij niet maarrrrr.
    ik twijfel nu toch wel ik merk al 2 weken dat ik mijn zoon niet rustig krijg, hij is thuis huilerig en onrustig, als we ergens anders op visite zin gaat het goed, en op het kdv is het een vrolijk manneke en dat was hij hier ook tot 3 weken terug.

ik merk nu dat vooral ik last heb van zijn huilbuien en zijn onrust niemand herkent dit. ik begon me zorgen te maken of er wat anders aan de hand is met hem maar als alleen ik er last van heb dan denk ik dat het iets bij mij is.... mijn moeder zegt ook je moet minder overbezorgd zijn, mijn zus zegt ook je moet zelf je rust vinden maar tot vandaag vond ik het onzin, maar vandaag zit ik sinds 13.00 al heel veel in tranen mijn zoon naar de opvang gebracht vanmiddag( ik ben wel gewoon vrij) maar voor zijn en mijn structuur heb ik hem weg gebracht en sinds hij weg is zit ik om de haver klap in tranen.

ik heb mijn vriend net gsmst dat als hij thuis komt dat we echt even moeten praten en denk dat ik morgen toch maar even de huisarts inschakel, tijdens het typen breken de tranen weer door en ik heb gewoon pijn in mijn hoofd en keel van het al het huilen.....

ik heb van mijn 13de tot mijn 20ste geregeld depressies gehad en heb mezelf onbewust afgelopen maanden denk ik groot gehouden maar sinds ik begonnen ben met werken 3 weken geleden lukt me dat niet meer, ik breek gewoon op. ik ben prikkelbaar, schiet om niets in tranen, moet me overal voor overeind schoppen, ben ontiegelijk moe, veel hoofdpijn, vreetbuien(ben ook emotie eter) en geen interesse meer in gemeenschap met mijn vriend en sluit mezelf vaak op in huis overdag ga alleen naar buiten voor de boodschappen.

ik ben bang dat ik een pnd heb en ga denk ik morgen maar de ha. inschakelen want dit vind ik beangstigend en dit had ik totaal niet verwacht want het ging de laatste jaren juist goed ik had zelf s geen terugvallen meer met kerst sinds 2 jaar.

dus ik blijf maar mee lezen misschien haal ik inspiratie en tips uit jullie verhalen, die herkenning die ik soms lees vind ik wel erg confronterend en geen verlichting als ik die herkenning heb schiet ik juist in tranen.

Deel Deze Pagina