Zoals de titel zal verraad, ik ben op zoek naar wat regelmaat in de dag van mijn kleine meid. Ik weet dat babytjes natuurlijk niet met de klok gelijk te zetten zijn maar wil toch een bepaalde dagstructuur proberen invoeren. Mijn dochter had de laatste weken erg veel last van wat uiteindelijk koemelk-, soja- en kippenei allergie bleek te zijn. Nu gaat het een stuk beter maar door alle gewieg, getroost en gehuil is de regelmaat ver te zoeken. Ik geef bv op verzoek dus qua voedingstijd geen probleem. Wel over de tijd erna. Nu knuffel ik meestal eventjes met haar en valt ze dan in mijn armen in slaap waarna ik haar in haar bedje leg en ze slaapt tot de volgende voeding. Op zich oké maar ik merk dat ze na haar badje bvb wel langer wakker kan zijn dus mss moet ik ook een 'speelmomentje' inbouwen. Wat is volgens jullie en mooie structuur/schema?
Ik zou gewoon het ritme van de baby volgen. Een vast ritme komt wel, hier was dat rond de 3 maanden dat hij alles op de klok deed.
Verschonen( of tussen het voeden door), voeden, knuffelen, in de box en bij het eerste vermoeidheidssignaal naar bed! Werkt hier als een tiet!
Wij deden dit; verschonen en knuffelen tegelijk, flesje, boeren met een knuffeltje, even spelen (lees liggen en staren naar iets moois) en weer naar bed zodra je ziet dat ze moe is. Probeer vooral een vaste volgorde aan te houden en haar op een vaste plek te laten slapen. Dit kan overdag een andere plek zijn als 's nachts, dat is net waar jouw voorkeur ligt. Onze dochters hebben we altijd in hun bedje laten slapen, uitzonderingen daar gelaten.
Hier was er geen enkel ritme te bekennen totdat hij een maand of 6 was. Wilde veel aan de borst en sliep slecht door krampjes. Slaapsignalen gaf hij toen nog niet af.
Zo jong was hier ook geen ritme te bekennen, die kwam rond de 3 maanden. Meestal is een mooi ritme; Slapen - luier - voeden - knuffelen - 'spelen' - moe = naar bed - slapen etc. Juist door alle pijn bij je kindje heb je kans dat er nu extra behoefte is aan geborgenheid, daar aan toe geven is niet erg (juist goed).