Amper kraambezoek gekregen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Purified, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Onze jongen is nu 3 weken oud, een mooie leeftijd. Alleen ik zit er een beetje mee dat echt niemand is langsgekomen voor kraambezoek.

Toen ik bevallen ben van mijn dochter woonde ik 2 uur rijden, dus daar had ik begrip voor dat niemand was langsgekomen. Alleen nu woon ik in de stad waar heel mijn familie teminste woont, en niemand is langsgekomen behalve mijn vader, moeder, partners vader en vrouw, een oma en opa van mijn en de broer en vrouw van mijn oma. Mijn broers ook.

Al mijn eigen ooms en tantes zijn nergens te bekennen, mijn neefjes en nichtjes niet. Mijn peettante is niet langsgeweest.

We hebben wel expliciet ervoor gekozen om de geboortekaartjes wat later te versturen (pas met twee weken gedaan), omdat we een moeilijke kraamperiode hadden. Pas na iets meer dan ander halve week was de catheter uit mij en echt pas na 2 weken had ik het gevoel iets weer op mijn benen te kunnen staan.

Ik voel me gekwetst en verdrietig. Ik weet dat ik zelf geen super geweldige band met ze heb.. maar het zou toch wel fijn zijn geweest.

Van mijn partner's kant van de familie is niemand langsgeweest behalve zijn vader. Ik mis de trots.. Ik mis dat mensen langs komen en dat ik ze beschuitjes kan smeren en in vol trots kan vertellen over hoe goed ons mannentje het doet.

Ik weet eigenlijk niet wat ik hier mee moet.. Ik voel me gewoon enorm verdrietig.

Verder heeft ook niemand gebeld.. ja op facebook hebben sommige mensen wat achter gelaten maar dat betekend toch niks..

2. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Allereerst nog van harte!

Vervelend is dat, je bent enorm trots natuurlijk en je wilt het graag delen. Heel begrijpelijk.

Misschien willen ze jullie juist nog even wat rust gunnen? Ik hoor het in ieder geval vaker van vriendinnen, dat in de eerste weken bijna niemand komt omdat ze de ouders nog rust gunnen en daarna iedereen tegelijk wil.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Maar schat je zegt zelf dat je de geboortekaartje vorige week pas verstuurd hebt. Had je dan verwacht dat iedereen onmiddellijk na ontvangst van dat kaartje zou bellen voor een afspraak?
    Die snappen zelf ook wel dat je de kaartjes later verstuurd hebt voor de rust dus waarschijnlijk willen ze je dat gunnen.

4. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd met je kleine mannetje!
    Ik hoop dat ze nog even langskomen, is erg vervelend dit. Misschien dat ze je inderdaad gewoon nog even rust willen geven. Maar het tegenovergestelde wil je ook niet hoor, ik kwam uit het ziekenhuis en heel het huis zat bomvol pff. Dat gaat nu dus niet meer gebeuren.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze willen jullie gewoon rust gunnen! Wees blij, dat heb je echt nodig. Wij hebben de geboortekaartjes ook pas later verstuurd en de eerste 2 maanden geen kraambezoek gehad, behalve de (groot)ouders en mijn broertje.

Pas met 2 maanden kwam het bezoek op gang en door de afstand hadden we met 7 maanden soms nog een kraambezoek, gezellig hoor.

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ach gos...ik voel met je mee :(. Ik weet nog dat wij bij de 2e ook zo teleurgesteld waren over het weinige kraambezoek. Alsof een 2e kindje er minder toe doet. Dikke knuffel! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2e wondertje!

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Als je kindje nu drie weken is, en je hebt de kaartjes met twee weken verstuurd.. dan heb je ze pas een weekje geleden verstuurd. Weekend ertussen.. ik vind het (nog) niet zo zorgwekkend hoor, de meeste mensen wachten even een paar dagen met bellen toch? Ik bel tenminste niet meteen de eerste dag dat ik een geboortekaartje krijg. Denk dat je nog even geduld moet hebben.
    En nog gefeliciteerd!

8. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ik zou het gewoon nog even afwachten hoor!
    Hier kwamen de meesten ook pas na een week of 5-6 langs, maar ging wel door tot bijna 8 maanden. Veel mensen wachten even na ze het geboortekaartje gehad hebben om te bellen, is niet gek hoor!

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    In jouw geval is het wel erg vroeg voor die conclusie denk ik.

Maar ik merk wel dat het bij de 2e veel minder is. Hier is ook nog amper bezoek geweest. Minder dan bij de eerste. Maar goed, dat zegt helemaal niets over hoe gewenst dit kindje hier is!

10. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Het voelt gewoon dubbel na de eerste had iedereen wel iets van ja als je dichterbij woonde waren we langs gekomen.. en de tweede is zo goed als niemand gekomen.

Een telefoontje plegen om te kijken wanneer we tijd hebben om langs te komen is niet zo veel.. Het is nu ja anderhalve week sinds ze de kaartjes hebben.. het lijkt mij niet echt weinig om minstens even te bellen..

Ze wisten ook dat ik bevallen was voor de tijd, en daarvoor heeft ook niemand even gevraagd als ze langs konden komen of niet.. terwijl bij ons in de familie het eigenlijk zo is dat iedereen welkom is.. bij feestjes worden er geen uitnodigingen gestuurd.. mensen komen gewoon.. alleen met dit lijkt dit gewoon niet.

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier kwam het kraambezoek na een week op 5 op gang, bij beide kinderen dus misschien komt het nog.

12. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier ook niet veel kraambezoek gehad. Ik moet zeggen dat ik het bij een tweede anders zou doen. Misschien zelf een kraamborrel organiseren, dat je ze allemaal in 1 x uitnodigd? Bij ons gaat er geen 2e meer komen dus daarom vind ik het wel jammer achteraf gezien. Op het moment zelf vond ik het niet zo erg. We hebben hier min of meer ook samen voor gekozen om het rustig te houden.

13. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anderhalf week is vrij kort om te reageren, ligt anders wanneer je een hele goeie bsnd hebt met iemand. Als ik naar mezelf kijk dat duurt het gemiddeld 2 weken voordat er een kaart de deur uit gaag, en dat komt gewoon omdat je druk bent en het vergeet. Natuurlijk niet als het om een persoon gaat met wie je veel contact hebt.
    Maaar ook ik vind dat je kunt merken dat de 2de minder belangrijk is. Als ik de kaarten vergelijk meg de kaarten van de eerste, dan is deze stapel best magertjes en inderdaad minder visite.

14. senta

senta Niet meer actief

Hier is ons meisje inmiddels een maand oud wij hebben 50 kaartjes verstuurd en van 9 van hun een reactie gehad in de zin van bezoek. Verder niets, het kan mij op zich gestolen worden al heb ik er moeite mee dat mijn man zijn zus ook niets laat horen en of zien.

Hier is het de tweede en heel duidelijk dat het veel minder is, wel lekker ik ben al weer lekker mijn ding aan het doen, al is het gevoel dat je kindje er niet toe doet natuurlijk niet leuk.

Deel Deze Pagina