Ww na zwangerschapsuitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Sarah82x, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Hallo,

ik had voor mijn zwangerschapsuitkering een werkeloosheidsuitkering (ww). Mijn zwangerschapsverlofperiode loopt bijna af dus ik heb via de website van werk.nl opnieuw ww aangevraagd en daarbij aangegeven dat ik in de afgelopen 6 maanden ww had en vanwege het aflopen van de zwangerschapsuitkering de ww weer hervat.
    Nou zei iemand dat mijn ww dan opnieuw berekend wordt en dat ik dan 70% krijg over de ww die ik had (dus 70% over de 70%). Dit vind ik erg vreemd. Klopt dit?

Vriendelijke groeten

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sarah82x,

Je wilt weten of je WW-uitkering opnieuw berekend gaat worden nu je opnieuw een WW-uitkering hebt aangevraagd vanwege het aflopen van je zwangerschapsuitkering. Ook heb je dan een vraag over de hoogte van de WW.

De antwoorden die je gekregen hebt van de persoon die jou dit vertelt heeft kloppen niet. Je krijgt je ‘oude’ WW-uitkering weer terug (voor de resterende duur) met hetzelfde dagloon. Dit heet ‘herleving’ van je WW-uitkering.

Actuele informatie over eerder een WW-uitkering ontvangen en weer werkloos worden vind je hier.

Ik wens je veel succes met solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina