Kleding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Superblijemama, 21 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Superblijemama

26 okt 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben momenteel 14 weken zwanger en sinds 2 weken draag ik een zwangerschapsbroek. Ik heb deze in mijn normale confectiemaat gekocht, want bij de benen zit ie prima en ook bij de broekband/knoop zit ie prima (maat groter slobberde bij benen en broekband). Kan de broek die ik nu draag zelfs met die elastieken nog ietsje minder ruim maken. Echter, als ik deze broek draag, heb ik toch buikpijn/drukkend gevoel op de buik bij het zitten achter mijn bureau en in de auto, met name over de gehele breedte van mijn onderbuik (onder navel). Bij lopen overigens niet. Kan het zijn dat die stretch band over de buik te strak zit (heb broek al op laatste standje qua elastiek gezet, maar helpt niet). Als ik een jurkje draag heb ik dit nl niet.
    Belangrijkste vraag is of dit kwaad kan voor de baby??? Verstoor ik hiermee de verhoogde bloedtoevoer naar de baarmoeder?? En omdat baby waarschijnlijk niet meer achter schaambot zit. Wellicht krijgt de baby hierdoor minder zuurstof of ruimte om zich te bewegen en te groeien?

Bedankt alvast voor het antwoord, fijn dat jullie er zijn.

Groetjes

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

het kan echt geen kwaad voor de baby. De baby merkt hier niets van bij 14 weken. Wel vervelend dat het niet lekker zit. Soms helpt het inderdaad om jurkjes te dragen of lage zwangerschapsbroeken. Wel meer vrouwen hebben hier last van. Soms gaat het beter als je zwangere buik wat groter is. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina