Hoelang hadden jullie nog last van de knip? Tijdens het dagelijks leven heb ik er geen last meer van, maar tijdens de seks en nu met m'n ongesteldheid het inbrengen van een tampon voel ik het nog erg goed. Ik ben 10 weken geleden bevallen, dus nog niet zo lang geleden.
Ik heb er wel aardig lang last van gehad, maar dat kwam ook omdat de wond weer open was gegaan toen de hechtingen eruit waren gehaald (was gaan ontsteken). Met 6 weken heeft de gyn het aangestipt en met ongeveer 8 weken was het helemaal dicht. Met seks en tampons was het inderdaad weer even wennen, maar dat was met een maand of 2 helemaal over. Gewoon een kwestie van vaak doen, dan went het snel genoeg Vergeet niet dat de boel ook helemaal uitgerekt is geweest, waardoor ook alles (ook van binnen) ineens weer wat onwennig voelt.
Hallo Ennas86, Ik ben 13 weken geleden bevallen en heb er in het dagelijks leven ook geen last van. Ik ben nog niet ongesteld geweest dus qua tampons weet ik het niet. Ik weet wel dat het met seks niet fijn is. Met glijmiddel ging het iets beter, alles word daarmee een stuk soepeler, ook het stukje waar je bent ingeknipt en nu waarschijnlijk littekenweefsel groeit (wat stugger is). Ik had helemaal geen last van mn knip aan het begin, alleen toen t ging genezen trok het een beetje, dat was alles. Ik ben er mee naar mijn huis arts gegaan, ik wil gewoon zonder pijn kunnen vrijen. Hij heeft gekeken en kon niks zien maar ik ben nu doorgestuurd naar de gyn, daar ga ik vrijdag heen dus ik kan dan zeggen wat ze gezien heeft. Blijf er in ieder geval niet te lang mee doorlopen, ga gewoon naar je ha, hij kan altijd ff kijken en anders ga je gewoon naar de gyn. Ik heb wel eens gehoord dat er iets van 'wild vlees' kan gaan groeien omdat je gehecht bent. Succes, ik hoop dat het snel over is!
Hier heeft het helaas wel een half jaar geduurd voordat ik helemaal geen last meer had en ook de seks weer pijnvrij was. Kan helaas nog wel even duren dus, al hoop ik dat het sneller gaat bij jou.
Geen leuk verhaal maar m'n kindje is 16 maanden en heb er nog steeds last van.. tis wel te doen hoor overigens! Het duurde wel een maand of 9 voordat het geen pijn meer deed bij m'n dagelijkse dingen. Krijg nu lasertherapie omdat het litteken te strak is. Maar m'n gyn zei dat het 'zes weken verhaal' de grootste bullshit is die er bestaat en dat je heel wat geduld moet hebben. Ze had gelijk!
Dochter is nu drie maanden. Bij seks is het nog gevoelig, glijmiddel helpt wel ja. In het dagelijks leven heb ik er geen last van, behalve als ik verstopt zit en wat moet persen zeg maar . Dan voel ik die knip wel een beetje. Tampons heb ik nog niet nodig gehad, ik ben gelukkig nog niet ongesteld geweest na de bevalling.
Mn zoon is bijna 4 en ik heb bij zijn geboorte een flinke knip gekregen. Die voel ik nogsteeds tijdens het scheren maar soms ook in een bepaalde houding tijdens het vrijen. Als ik ongesteld ben doet hij ook nog weleens pijn. Overigens gaf mn schoonzus laatst aan ( Haar kinderen zijn tussen de 16 en 10 jaar ) dat zij haar knip ook nog voelt.
Hier dochtertje van bijna 13 weken. In het dagelijks leven geen last van de knip. Met vrijen heel soms. Maar als ik mijn bekken kantel niet.. Dus dat ligt eraan. Bij mij zit er veel littekenweefsel, dat is de grootste boosdoener. Moet ik nog perineum olie voor halen (advies vk) maar nog steeds niet gedaan. Als ik ongesteld ben, voel ik hem ook. Al gaat het inbrengen ook wat moeizaam.
Je kan ook met baby olie masseren, was hier de tip van kraamzorg. Ik mag het al doen, 2 weken na bevalling maar ik wacht nog even. Ben veels te bang dat het open gaat ofzo 😳
Twee kinderen hier, van 6 en 4, en ik heb nog steeds last van de knip. Kan ook komen doordat ik bij de oudste ben geknipt, en bij de jongste moest het ineens allemaal zo snel gaan gebeuren (vanwege ademhaling baby door navelstreng 2 keer om de nek) dat ik erg ben ingescheurd...
ik heb ook een knip gehad en de eerste 4 weken deed het echt heeeel erg pijn, maar met 5 weken was het al veel minder, met 6 weken weer voor het eerst seks gehad en deed geen pijn gelukkig, nu is me zoontje bijna 5 maanden en heb nergens last meer van, voel het helemaal niet meer gelukkig