Griep/verkoudheid voor NOD, test negatief en tóch zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Toufaylah, Sep 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toufaylah

Toufaylah Lid

Mar 17, 2016
    43
    1
    8
    NULL
    NULL
    Goedenavond lieve dames,

Ik ben opzoek naar ervaringen (niet om mijn eigen situatie op te bouwen, maar puur uit nieuwsgierigheid). Wie van jullie kreeg voor NOD een flinke verkoudheid incl. misselijkheid, testte een dag voor NOD nog steeds negatief en bleek uiteindelijk tóch zwanger?

Bij voorbaat dank voor het delen van jullie ervaringen!

Ps. Ik heb af en toe steken, links in mijn onderbuik (dit kan natuurlijk ook een opkomende menstruatie zijn) morgen is mijn NOD.

2. sharon1993

sharon1993 Actief lid

Sep 12, 2016
    162
    171
    43
    Female
    Hoi! hier precies hetzelfde.. ben net een beetje van de griep af en ook dezelfde klachten als jou alleen weet ik niet wanneer mijn nod is aangezien ik vorige maand gestopt ben met de pil. Bij mij blijven tot nu toe de testen ook negatief.. ik heb morgen een afspraak bij de dokter.

3. Toufaylah

Toufaylah Lid

Mar 17, 2016
    43
    1
    8
    NULL
    NULL
    Zenuwslopend hé! Voor ik de griep kreeg was ik een aantal dagen ontzettend moe en ik weinig puf om iets te doen, uiteindelijk had ik dus de griep (keelpijn, misselijkheid en alles wat erbij hoort). Morgen zou ik in principe ongesteld moeten worden. Zo niet, dan was ik ook van plan om even een bloedtest bij de huisarts te doen. Spannend hoor..

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Negatief is niet zwanger. Zwangerschapssymptomen ontstaan door HCG. HCG wordt gemeten door Zwangerschapstesten. Jouw testen gaven aan dat er geen HCG te vinden is.

Daar komt nog eens bij dat je net een maand met de pil gestopt bent? Weet je dat de meeste vrouwen na pilstop niet gelijk weer een keurige cyclus hebben? Je lichaam moet het nu weer zelf doen, zonder pil en dat kan dus even duren.
    Mijn cyclus kwam na 126 dagen pas weer op gang. Nee, ik was echt niet zwanger! Je wilt niet weten hoeveel testen ik had versleten. Mijn huisarts zei ook dat het helaas wel een half jaar kon duren na pilstop voordat je natuurlijke cyclus weer komt.

Verder hoef je niks te voelen als je pril zwanger bent. De meeste vrouwen voelen elke ronde van alles wat achteraf dus niks met een zwangerschap van doen had. In de ronde dat ze zwanger bleken, voelden ze niks bijzonders.
    Ben benieuwd wat jouw huisarts gaat zeggen.

5. sharon1993

sharon1993 Actief lid

Sep 12, 2016
    162
    171
    43
    Female
    De reden dat ik naar de huisarts heen moet is niet om er even achter te komen of ik zwanger ben omdat ik geen geduld heb.. Ik heb een medische achtergrond waarbij ik heel vroeg al MOET weten of ik zwanger ben ja of nee dat in verband met een erfelijke chromosoomafwijking wat voor het kindje veel schade aan kan richten. ik heb een kans van 10% dat dat bij mij het geval is dus daarom moet ik zo vroeg weten of ik zwanger ben.. ik ga er niet van uit dat het gelijk raak is, het is ook niet gepland mijn vriend en ik hebben gezegd we zien wel of het gebeurd zo ja is het heel mooi maar zo niet is het ook niet erg. Ben overigens gestopt omdat ik veel last had van de pil.

6. Toufaylah

Toufaylah Lid

Mar 17, 2016
    43
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik had een test gedaan van een Apotheek huismerk, die ik in een eerdere topic heb geplaatst. Ik zie net een heel licht streepje (pennenstreep). De ervaringen hierover zijn verdeeld op het net. Sommigen vrouwen zeggen dat ze uiteindelijk toch zwanger bleken te zijn (ondanks dat de pennenstreep echt pas na een uur kwam) en anderen bleken niet zwanger te zijn.

Ik heb dus echt géén idee wat ik hier nu mee moet, waarschijnlijk gewoon afwachten!

7. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,839
    113
    Een pennenstreep is altijd negatief ongeacht welk type test je hebt. De teststreep hoort altijd even breed en dik als de controlestreep te zijn, qua kleur kan hij inderdaad verschillen. Ik ben bang dat het een indroogstreep is. Als je zeker bent van je eisprong en je test(en) zijn negatief 1 dag voor NOD dan denk ik dat je er vanuit kunt gaan dat het deze ronde niet raak is. Probeer het voor deze maand een beetje los te laten, anders kan dat ook zorgen dat je menstruatie uitblijft.

Hopelijk is het snel raak!

8. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,839
    113
    Maar als je al 6 dagen overtijd bent (volgens je banner) en je testen zijn nog steeds negatief dan kun je er wel vanuit gaan dat je nu niet zwanger bent. Ik vraag mij dan af wat je dan graag wilt dat de huisarts doet? En wat deze in de toekomst zou moeten doen als je inderdaad zwanger bent. Als het iets erfelijks is, dan kan daar toch niet veel aan gedaan worden als je gewoon via de natuurlijke weg zwanger probeert te worden?

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Een pennenstreep is negatief. Over een pasr dagen nog eens testen.

Een verkoudheid staat los van zwanger zijn en heeft ook geen effect op je zwangerschapstesten. Je bent nu dus niet zwanger. ( of nog te weinig hcg voor een positieve test)

Sls je testen negatief zijn, je eigenlijk nog niet bezig bent met zwanger worden, recent gestopt bent met de pil om andere redenen wat verwacht je dan van een huisarts?
    En wat verwacht je van de toekomst? Dat je iedere cyclus je bloed moet laten controleren of je zwanger bent terwijl dit eigenlijk nog niet bewust is?
    Beetje raar verhaal.. Benieuwd wat je huisarts hiermee doet. Mijne zou heel duidelijk zijn. Testen vanaf nod en dan indien twijfel een bloedtest.
    Besef jezelf ook dat deze bloedtesten voor eigen risico komen..

Share This Page