Het is idd te gek voor worden!! Ze kunnen gewoon na gaan wie het heeft bezorgt etc, dus kunnen ze bij hem de verdere informatie aanvragen! Het maakt opzich weinig uit hoor of het pakketje aangetekend is of niet Ik heb namelijk 3 weken zitten wachten op een pakket van school... Er kwam maar niks en uiteindelijk stond er ook afgeleverd op adres. Zelfde verhaal als jou bellen en gedoe.. uiteindelijk iemand aan de lijn die vertelde ja mevrouw het pakketje is bij u bezorgt dus die moet u hebben, en u heeft ook getekekend. Nagegaan maar hier in huis was op die dag van bezorging niemand thuis... Ik vroeg of ze na kon gaan wie er had getekend.. Moest ze ook eerst kijken of dat mog vanwege de privecie.. Belangelijk want gaat om je eigen pakketje! Maar dus zelfs als aangetekend is moet je nog moeite doen om er achter te komen waar het pakketje is!
Ik heb niet alle antwoorden gelezen maar heb je toevallig al bij je buren getjekt of het pakketje daar niet bezorgt is, misschien dat de bezorger vergeten is een briefje in je bus te doen met de mededeling dat het bij nr ??? is bezorgt (gebeurd hier namelijk heel erg veel en dan mag je zelf dus uit gaan zoeken waar het ligt)
Ik heb ook niet zulke goede ervaringen met postnl. Vanavond kwam m`n buurvrouw aan de deur. Er was vandaag bij haar aangebeld. Toen ze opendeed lag er een pakketje op de stoep wat voor ons bedoeld was! Rare gang van zaken
Hier in de buurt is het ook raak de laatste tijd. Ik had het er met mijn man nog over dat het eigenlijk raar is dat ze het zomaar ergens anders kunnen zetten. Bij een kennis hebben ze al twee keer iets in de papiercontainer gestopt! En één keer over de schuur gezet. Die jongen krijgt allemaal muziekdingen binnen, microfoons e.d. lekker als dat in je tuin ligt. of in je container! 1 keer had de postbode het dan nog wel netjes op het briefje geschreven. 'Afgegeven in de papiercontainer' stond er serieus!
ik werk zelf (jammergenoeg) samen met Post nl (werk op een postagentschap) en het regent klachten niet normaaaaaal mensen komen bij mij aan de balie met stoom uit hun oren hahaha mijn hoofd wordt er soms nog net niet afgebeten! en ik geef ze geen ongelijk! hahaha sinds ze idd werken met subcontracters is het helemaaaaal drama....ze worden inderdaad betaald per afgeleverd pakket en hoe dat afgeleverd wordt daar wordt niet naar gevraagd ik ben blij dat ik in mijn regio een direct contact heb met het vc waardoor mijn pakketjes gelukkig altijd goed aankomen maar dat het waardeloos is is een ding wat zeker is! en de service is zoooo slecht!! zo zonde .... ik hoop dat je pakketje nog terecht komt maar heb weinig hoop!
ik vind het wel een beetje raar. Bij mij is een keer gewone brievenbuspost kwijt geraakt. En daar kon ik gewoon een onderzoek naar starten...
hoi, ik heb ook de ervaring met kwijt geraakte pakketjes. hier was het tnt. ze zouden het afgegeven hebben bij de buurvrouw en die zei dat ze niks had. dus wij weer bellen met tnt en die zeiden doodleuk nou je had het maar moeten verzekeren :xGrrr... was zo kwaad hebben van alles geprobeerd maar je kan niks. maar sindsdien hebben we een vaste bezorgen en die is heel trouw met zijn pakketen afleveren. we hebben het ook een paar keer gehad met post en daar kunnen ze je dan wel mee helpen hier maakte de postbode onze post open en verdwenen er soms dingen uit een tijdschrift. daar hebben we melding van gemaakt en en die psotbode komt hier nu niet meer. we kregen laatst zels post van oktober in de bus hahaha..
Ik vnd het echt belachelijk dat een bedrijf dat betaalt wordt om jouw eigendom (post is je eigendom) te bezorgen zo'n slechte service levert. Bij ons loopt er zo'n druif rond. De brieven en magazines vouwt hij dubbel of als accordion... letterlijk alle brieven komen gekreukt of stuk binnen. Boeken van bol.com propt hij zo hard door de brievenbus dat de kaft soms kapot is. Pakketjes levert hij op onduidelijke plaatsen af als hij het niet gewoon in het zicht bij de voordeur legt. Er raakt regelmatig post kwijt (nu ook weer, een kerstkaart van mijn ouders) Onze pakketbezorger is prima, maar de postbode is echt te dom om te poepen. Ik heb al een aantal keer geklaagd, maar ze doen er niks aan. Ik denk er over om de ombudsman oid in te schakelen (weet iemand waar ik dan moet zijn? is het de ombudsman?). Volgens mij zijn ze nml. strafbaar voor vernieling of diefstal als ze je post niet goed bezorgen.
waarom verkopen ze die dingen dan? ik vind ze altijd leuk en stuur ze altijd weg. Ik heb eigenlijk nooit gehoor dat ze niet aangekomen zijn, dus ik hoop dat ze dit jaar gewoon ook weer aankomen.
Oke nu ik . Het is alweer een tijdje geleden maar ik zat op een pakketje te wachten, ben er dus echt voor thuis gebleven en de raam in de gaten gehouden om te zien of de bus voorreed van tnt. Net op het moment dat de bus voorrijd was ik mijn zoontje aan het verschonen (kon hem moeilijk in de blote billen laten liggen) dus ik hem maar even snel de pamper weer omgedaan, wil ik naar de deur lopen rijd de bus weer weg. Geen bel niets. Kijk ik in de brievenbus ligt er een briefje dat ik niet thuis was en dat ze de dag erna het af kwamen leveren en idd via internet zou ik een afspraak kunnen maken.. Hoe asociaal is dat dan?! Ik was gewoon thuis! Ik had gewoon 2 tellen eerder moeten zijn dan had ik die bezorger toch even wat anders verteld. Of dat je doorgeeft dat het pakket ook bij de buren afgegeven mag worden, zit er weer zo'n briefje in de brievenbus dat ze de dag erna komen grrr... Echt waar, kan ik weer een dag thuis blijven voor dat pakketje! Zo belachelijk! Denk dat ik ook maar een klacht ga indienen
Na mijn volgende email aan PostNL; Geachte heer, mevrouw, Ruim een week geleden is er een pakket naar mij verzonden met de pakketservice van PostNL. Wanneer ik de barcode via internet probeer te traceren, geeft jullie website aan dat het pakket bij mij op 12 december bezorgd zou moeten zijn. Dit is echter NIET het geval, er is op 12 december geen postbode bij mij aan de deur geweest, en ik heb dus ook geen pakket ontvangen. Ik heb hierover gebeld met PostNL, maar de jongen die ik aan de telefoon kreeg gaf aan dat ik gewoon pech heb, gezien het niet om een aangetekende zending gaat. Jullie willen géén onderzoek starten, omdat het geen aangetekende zending betreft. Te belachelijk voor woorden natuurlijk, want dit betekent letterlijk dat een pakket gewoon door een bezorger mee naar huis kan worden genomen, zonder dat er ooit iets aan gedaan wordt bij PostNL. Een volgnummer is volgens mij bedoeld om te traceren waar een pakket op welk moment is. Het volgnummer is aanwezig, dus moet te achterhalen zijn waar het betreffende pakket is. Gezien jullie niets met mijn klacht wilden doen, behalve een registratie maken van het feit dat het pakket 'verdwenen' is, heb ik contact opgenomenn met Rijksoverheid en hen hetzelfde verhaal verteld als hierboven omschreven staat. Ik dacht dat PostNL door de overheid was aangesteld als bezorgingsbedrijf, Rijksoverheid gaf echter aan dat dit sinds 2009 niet meer het geval is. Wel vertelden ze mij dat volgens de nieuwe PostWet elk postbedrijf verplicht is een klacht in behandeling te nemen, en daar iets mee te doen. Ook raadden ze me aan om bij ConsuWijzer om advies te vragen. Ik heb ConsuWijzer uiteraard ook gemaild, zij vertellen mij precies hetzelfde. Jullie zijn wel degelijk verplicht iets met mijn klacht te doen, en mij de gewenste service te leveren (namelijk het bezorgen van mij pakket). Bij deze dus nogmaals mijn klacht, wellicht zijn jullie nu wél bereid er iets mee te doen. Groet, Kreeg ik de volgende mail terug; Geachte mevrouw, Hartelijk dank voor uw reactie. Volgens mijn gegevens is het pakket op 12 december 2011 bij uw buren op huisnummer 10 bezorgd. De chauffeur is helaas vergeten een kennisgeving hierover bij u achter te laten. Onze excuses voor het ongemak. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier. Met vriendelijke groet, PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten Ik naar nummer 10. Zijn net nieuwe mensen komen wonen, had al een paar keer mensen gezien die een schaar bij me waren komen lenen omdat zij het huis voor de nieuwe bewoners aan het inrichten waren. Vond het al een beetje raar toen, wie laat zn hele huis nou door een ander inrichten? Ging er al vanuit dat het vluchtelingen zouden zijn, en dat is dus ook het geval. Niets mis mee hoor, maar het gesprek ging ongeveer zo; 'Hoi! Als het goed is is er hier voor mij een pakketje afgeleverd!' *Vrouw kijkt me niet-begrijpend aan* 'Pakkesje?' 'Ja, een pakketje!' 'English maybe?' Ik herhaal het nog een keer in het Engels, vrouw kijkt me nog steeds niet begrijpend aan, man komt erbij. Man begrijpt het wel 'Oooh, ja ja ja!', rent naar de woonkamer en komt terug met een tijdschrift en een kaartje met een ander adres erop Dat is natuurlijk niet mijn pakketje, maar zij hebben verder geen idee waar ik het over heb. 'It was like this big', zeg ik, terwijl ik mn handen een stukje uit elkaar houd. Nu weten ze meteen wat ik bedoel, ze rennen allebei weer naar binnen, ik hoor een heleboel geroep in een andere taal, dan komen ze terug met mijn minikoelkast, zonder doos, stekkers al geinstalleerd e.d. 'Sorry, was for us? We throw it..' Ik hoop echt met heel mn hart dat ze 'We opened it' bedoelen en dat ze er niet echt mee hebben gegooid. Maar goed, het is in ieder geval terecht Mijn laatste mail naar PostNL; Geachte mevrouw, Wat apart dat u wel kunt zien dat het pakket bij de bewoners op nummer 10 af is geleverd, terwijl de jongen die ik eerder aan de telefoon had, dat niet kon! Misschien moet ik de woorden 'Rijksoverheid' en 'ConsuWijzer' voortaan maar meteen gebruiken, wellicht word ik dan een stuk sneller geholpen! De nieuwe buren op nummer 10 spreken geen woord Nederlands en vertelden me zojuist in het Engels dat ze met mijn nieuwe mini-koelkast hebben gegooid omdat ze geen idee hadden wat ze ermee moesten. Ik hoop maar dat ze bedoelden dat ze het pakket geopend hebben omdat ze niet wisten dat het pakket voor hen was. Mochten ze er nu wél mee hebben gegooid, en mocht mijn product niet meer werken, kan ik dan bij PostNL een schadeclaim indienen? Wanneer ik afgelopen maandag meteen een briefje van de postbode had ontvangen was ik uiteraard eerder bij mijn buren langs gegaan, en had ik mijn pakket wellicht wél op tijd kunnen redden. Met vriendelijke groet, Okay, dat laatste is natuurlijk niet serieus, maar sjongejonge zeg, wat een gedoe
Wat een verhaal.. Ik heb zo iets nog niet gemaakt (verstuur bij nooit geen pakketjes of iets dergelijks) Maar simpele dingen, kunnen je humeur flink verpesten.. En WAUW; wat een sterke mail heb je gestuurd naar POSTNL. Keep us posted, please..!
Geachte mevrouw, Hartelijk dank voor uw reactie. Om eerst in te gaan op uw suggestie om de woorden "rijksoverheid en consuwijzer" te gebruiken om meer informatie te krijgen, wil ik u hierover inlichten. U laat het overkomen alsof mijn collega u aan de telefoon niet de hele waarheid heeft verteld. Ik wil u erop wijzen dat mijn collega op 13 december 14.30 uur niet kon zien of weten dat de zending bij de buren was geleverd omdat de scangegevens aangeven dat de zending op huisnummer ** is afgeleverd, naar aanleiding van uw telefonische melding heeft hij een klacht opgemaakt voor de bezorger. Op 14 december heeft u een e-mail gestuurd die vanochtend door mijn collega is beantwoord, in die tussentijd heeft de leidinggevende van de bezorger navraag gedaan en ons laten weten dat de zending bij de buren op huisnummer 10 is afgeleverd. De bezorger is er overigens op aangesproken dat hij geen kennisgeving heeft achtergelaten. Omdat uw pakket onverzekerd is verzonden, heeft u geen recht op schadevergoeding door PostNL. Met vriendelijke groet, Zal ik deze mail nog beantwoorden, of toch maar niet?
Hier ook zo'n rare ervaring met postNL. Ik had baby laarsjes besteld de volgende dag zouden ze geleverd worden. Ik heb er de hele dag op zitten wachten tot het 19.00 was. Ik dacht nou misschien komt hij dan precies 19.00 want de dag daarvoor had ik een pakketje van TNT netjes bezorgd gekregen op dat tijdstip. Dus ik kijk op Track & Trace staat daar dat het al om 18.00 is bezorgd. Het was al 19.15 en had nog niets ontvangen. Ik belde naar Tnt maar het Track nr. was PostNL dus andere nummer gebeld. Ik het verhaal verteld zegt ze misschien heeft hij het bij de buren geleverd en is een kaartje vergeten of komt hij straks nog. Ze zou een onderzoek starten en ik kon zelf nog de webwibkel bellen om via hun een onderzoekte laten starten. Ik dacht laat ik maar eens in de brievenbus kijken. Ik kreeg altijd alles aan de deur afgeleverd dus dat was het laatste waar ik aan dacht. En ja hoor, liggen ze in de brievenbus gepropt. Ik weet niet hoe ze hij/zij het voor elkaar kreeg maar ik doe het ze niet na ik had net zo goed voor brievenbus post kunnen betalen dan :x Was het echt zo een moeite om even 3 hoog met de lift te komen en af te geven Vandat 'onderzoek' heb ik ook verder niets meer gehoord, ze hadden toch op zijn minst kunnen bellen om te vragen of hetpakket nog was aangekomen aangezien ze mijn nummer had gekregen.
Sowieso heb ik dus met pakketjes al een aantal slechte ervaringen, maar ik heb ook al zó vaak gehad dat 'gewone' post niet was aangekomen. Gewoon verdwenen. Tsja, pech. Ja, het is niet verzekerd verstuurd. Maar waar betáál je dan voor? Toch voor het goed afleveren van je post?!
Nou ja! Dat kan toch niet kloppen?? Dus als een pakket van de auto valt, kwijtraakt of door de buren gesloopt wordt is dat jouw probleem omdat je niet bijbetaald hebt voor verzekering?? Volgens mij kan dat niet, hoor! Zij hebben de zorg voor jouw eigendom, dus moeten zij er ook goed voor zorgen dat het heel bij jou aankomt. Op deze manier kunnen we allemaal x euro bijbetalen om ervoor te zorgen dat die achterlijke postbezorgers het niet afleveren bij een of andere junk op de hoek van de straat. "Had je maar nog meer moeten betalen..., dan doen we het mss wel goed" Het lijkt maffia Je hebt al betaald voor een dienst (het goed leveren van je post, je betaalt immers verzendkosten, de verzender betaalt PostNL). Mogelijkerwijs kan jij geen klacht indienen omdat jij de verzendkosten niet aan PostNL betaalt hebt, maar de verzender wel! Je moet er van uit kunnen gaan dat PostNL je pakket goed verstuurd, maar de verzender is verantwoordelijk voor de overeenkomst met PostNL. Wellicht kan je die sowieso op de hoogte stellen, dan brengen zij hun postbezorging mss bij een ander onder (DHL ofzo)