PostNL: Betaal even 1,92€ frankeerkosten???

Discussion in 'De lounge' started by KimK, Feb 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Wij hadden het ook in de bus, maar ik heb al heel lang geen post verstuurd of ontvangen van mensen. Wel van bedrijven. Ik betaal niet hoor. Ze zoeken het maar uit.
    Ik frankeer voldoende en er zijn zeker wel 5 geboortekaartjes niet aangekomen..

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Ik had het laatst ook. Had een kaartje gestuurd naar een vriendin die bevallen was met 1 postzegel. Doe altijd maar 1 postzegel op een kaarthe maar dat was nu Schijnbaar te weinig.
    Ik schrijf altijd mijn adres achter op de kaart dus ik kreeg zelf de rekening. Heb m wel betaald.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    KimK, om wat voor post ging het nu?

Oh enneuh, wanneer gaat PostNL MIJ eens betalen voor alle poststukken die beschadigd, veel te laat, of helemaal niet bezorgd zijn, waar ik wel de volle mep (aan postzegels) voor heb betaald?

4. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ohhh, dat zou fijn zijn :eek:

5. KimK

KimK Niet meer actief

Het gaat om een brief van de gemeente???? Echt no way dat ik daarvoor ga betalen, gekken!

Weet je. Als nou ALTIJD mijn post braaf bezorgd werd en ik altijd mijn eigen post zou krijgen dan zou ik zeggen ok ik betaal het. Maar van mijn geboortekaartjes, zijn er 5(waarvan ik het weet....) niet aangekomen...

6. missle

missle Fanatiek lid

Mar 4, 2010
    1,526
    1,073
    113
    Mijn moeder heeft betaald en het poststuk nooit ontvangen. Klacht ingediend en geld terug gekregen. Wij kregen een felicitatiekaartje binnen na de geboorte met een rare stempel er op met een nummer. Een WEEK later valt er een kaartje met boete in de bus. Het oud papier was nog niet weg, dus even gekeken naar het nummer en het kwam overeen. Dus ze bezorgen en een week later willen ze er geld voor. Klacht ingediend en hoefde niet te betalen. Ze snappen het daar niet helemaal geloof ik :)

7. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Dat betaal ik nooit, laat ze eerst maar eens fatsoenlijk bezorgen en reageren op klachten.

8. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Bij de geboorte van onze zoon hadden we er 3 bij. Eentje wad terecht, daar zat geen postzegel op. De andere kaarten kwamen niet samen met de felicitatiekaarten. Achteraf gezien zaten er oude postzegels op. Wel de juiste waarde, maar niet meer geldig.
    Stom gedoe.

Inderdaad, je krijgt alleen een vage stempel en die kaart komt dan later.

9. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Toevallig wij ook!! Terwijl ik alles verzend via internet!! En er is niks bij ons aangekomen waar te weinig op zat. Wij betalen niet!

10. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik heb het zelfs eens gehad met een afwijzing van een sollicitatie.
    Eerst per mail afgewezen, en even later een brief. vond ik al raar.
    Week later ineens een kaart in huis.
    heb het meteen ingescand en naar dat bedrijf erbij met de melding: Dat ik al zonder correcte wijze wordt afgewezen op een sollicitatie waarop ik goed match is nog tot daar aan toe. Dat het daarna nog eens werd ingewreven dmv een brief vond ik niet erg netjes. Maar dat ik nu ook nog moet betalen hiervoor ( zie scan) vindt ik ronduit slordig.
    gelieve deze kosten dan ook zelf te dragen.

Heb een mail gekregen waarin ze diep door het stof gingen, en excuus gekregen ( na een enorme berg afwijzingen was het ook wel eens een opluchting hihihihi)

TS, code via postnl even opzoeken, dan kan je zien waarvan het was. als het van een bedrijf of instantie is bij hun neerleggen. in ieder geval niet zelf betalen.

11. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Het kunnen ook poststukken zijn die je zelf verstuurd hebt, als er door postnl te achterhalen valt wie de afzender is, gaat dat naar de afzender

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Bij brieven van de gemeente staat het adres van de afzender erop. Laat ze HEN zo'n heffing sturen!

13. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Dat weet ik, maar dat was dus niet het geval.
    Eén keer heb ik het verzoek tot betalen gekregen met daarbij de brief. ( Dat was dus de gemeente)
    Een andere keer heb ik dit gehad en had ik zelf al echt tijden niks op de bus gedaan. Ik dacht toen nog: "ben ik nou gek.."
    Dus dan vind ik het onzin om te betalen.
    Moet zeggen dat ik sowieso weinig post verstuur, maar dat terzijde.

14. mama09

mama09 Fanatiek lid

Jul 21, 2009
    1,225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als je het niet terecht vindt, betaal je toch niet. Ik zou me er niet druk om maken.

15. bloempje82

bloempje82 Actief lid

Jan 12, 2007
    323
    0
    0
    Ik kreeg laats ook een boete van TNT, niet betaald en vorige week kwam er een herinnering... Ik ga nog steeds niet betalen hihi

16. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik had vorig jaar een kaart verstuurd, maar die kreeg ik terug want ze konden het adres niet vinden. (?)
    Dus ik naar het postkantoor met het verhaal dat ik vaker kaarten verstuur naar dat adres, en het altijd aankomt.
    Ze hebben hem nog eens verzonden, maar moest wel opnieuw een postzegel kopen.

Dus door een luie en/of blinde postbode kon ik nog een postzegel dokken.

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb gewerkt bij een gemeente op een afdeling waar we dagelijks veel post kregen. Zat ook vaak zoiets bij. Het werd altijd weggegooid. Vervolgens kreeg ik thuis eens zoiets omdat iemand iets naar mij te weinig had gefrankeerd. Ik heb het ook weg gegooid en nooit wat van gehoord. Gewoon niks mee doen dus.

18. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

Jan 4, 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook wel eens gehad met een kaart die ik zelf had verstuurd en waarvan degene die hem ontvangen had, doorgaf dat ze kon zien dat de postzegel er gewoon afgehaald was (ik wist ook zeker dat ik hem gefrankeerd had opgestuurd). Daarom niet betaald en ook na de aanmaning niet betaald en daarna nooit meer iets vernomen. Ik ga niet betalen voor hun slordigheid.

19. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

Jun 22, 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het ook wel eens gehad, krijg je later nog 1 herinnering en dan hoor je er niets meer van..

Vind het sowieso dom, iemand stuurt je iets, doet er geen of te weinig postzegels op en jij mag het gaan betalen..

En als postNL zelf zijn werk nou altijd zo goed doet.......

Share This Page