Iemand een recept voor ijs zonder melk?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinesara, 22 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Wij willen met kerst ijs als toetje, maar mijn vriendin is zwaar allergisch voor melk. Waterijsjes zouden dan kunnen, maar eigenlijk willen we gewoon schepijs. Maar dat kun je dus niet kopen zonder melk. Recepten op internet bevatten ook allemaal melk of yoghurt. Kent iemand een recept om met vers fruit schepijs te maken zonder melkproducten te gebruiken?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Sojamelk?

3. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Sorbetijs bevat geen melk. Is gewoon in de supermarkt te koop. Is dat misschien een idee?

4. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    je kunt sojaijs kopen bij de appie dat haal ik voor me dochter met zware allergie

5. kleinesara

Hmm dan moet ik dus nog eens beter zoeken in de AH. Het leek me ook wel lekker om ijs te hebben van vers fruit. Maar als ik dan eindelijk een recept heb gevonden zonder melk of yoghurt bevat het weer banaan en daar is ze ook allergisch voor. Of het word waterijs maar dat wil ik niet.

6. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik heb even gekeken in mijn vriezer: in het sorbetijs van de ah smaken mango en framboos zit geen melk. Bij het stukje allergieinformatie staat ook niks.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd sorbetijs

8. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Misschien kun je hier wat mee? (heb zelf ook een flink allergisch kind) Lekker fruitig ijs zonder melk of suiker | Vegetus
    Ipv melk kun je sojamelk gebruiken, maar ook rijstemelk, amandelmelk, hazelnotenmelk. Dat vind je bij de afdeling houdbare melk in de supermarkt.
    Ohja en kokosmelk natuurlijk, lekker romig.

9. kleinesara

Ja die site had ik net ook. Maar dat kun je niet van tevoren klaar maken. Dat moet je op het laatste moment pureren want als je het van tevoren doet en het dan in de vriezer zet krijg je toch weer waterijs (hard).

10. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Oh sorry zo ver had ik niet gekeken :)

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Geeft je vriendin nog bv? Want daar kun je ook prima ijs van maken, dat deed ik afgelopen zomer voor mijn dochter. Of is ze daar ook allergisch voor?

12. kleinesara

Ja ze geeft nog BV. Maar de productie is echt niet hoog genoeg om ijs van te maken.

13. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Dit geven we ook aan onze zoon met kma,gaat altijd goed

14. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik kende ook alleen maar banaan als niet-melk variant, maar ik lees dat ze dat ook niet mag helaas. Succes met het vinden van een alternatief.

15. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Sorbet van de ah is heerlijk.
    In de natuurwinkel is er geitenijs en soja ijs te koop. Om dus bolletjes te scheopen.
    Wij hebben zo ijsmachine prop er bevroren fruit in en hoppa vers sorbetijs komt eruit!

Deel Deze Pagina