Wij willen met kerst ijs als toetje, maar mijn vriendin is zwaar allergisch voor melk. Waterijsjes zouden dan kunnen, maar eigenlijk willen we gewoon schepijs. Maar dat kun je dus niet kopen zonder melk. Recepten op internet bevatten ook allemaal melk of yoghurt. Kent iemand een recept om met vers fruit schepijs te maken zonder melkproducten te gebruiken?
Hmm dan moet ik dus nog eens beter zoeken in de AH. Het leek me ook wel lekker om ijs te hebben van vers fruit. Maar als ik dan eindelijk een recept heb gevonden zonder melk of yoghurt bevat het weer banaan en daar is ze ook allergisch voor. Of het word waterijs maar dat wil ik niet.
Ik heb even gekeken in mijn vriezer: in het sorbetijs van de ah smaken mango en framboos zit geen melk. Bij het stukje allergieinformatie staat ook niks.
Misschien kun je hier wat mee? (heb zelf ook een flink allergisch kind) Lekker fruitig ijs zonder melk of suiker | Vegetus Ipv melk kun je sojamelk gebruiken, maar ook rijstemelk, amandelmelk, hazelnotenmelk. Dat vind je bij de afdeling houdbare melk in de supermarkt. Ohja en kokosmelk natuurlijk, lekker romig.
Ja die site had ik net ook. Maar dat kun je niet van tevoren klaar maken. Dat moet je op het laatste moment pureren want als je het van tevoren doet en het dan in de vriezer zet krijg je toch weer waterijs (hard).
Geeft je vriendin nog bv? Want daar kun je ook prima ijs van maken, dat deed ik afgelopen zomer voor mijn dochter. Of is ze daar ook allergisch voor?
Ik kende ook alleen maar banaan als niet-melk variant, maar ik lees dat ze dat ook niet mag helaas. Succes met het vinden van een alternatief.
Sorbet van de ah is heerlijk. In de natuurwinkel is er geitenijs en soja ijs te koop. Om dus bolletjes te scheopen. Wij hebben zo ijsmachine prop er bevroren fruit in en hoppa vers sorbetijs komt eruit!