Hoi! A.s. vrijdag komen mijn ouders en schoonouders bij ons eten. Mijn vriend gaat heerlijk koken en ik had bedacht dat ik het toetje wel wil maken... Ik moet alleen zelf de hele dag werken dus het moet eigenlijk wel iets makkelijks zijn wat ik dus binnen no-time op tafel kan zetten of iets wat ik donderdagochtend al klaar kan maken. Wie heeft er nog een lekker en makkelijk recept voor een lekker toetje? Het liefste zonder chocola want schoonmoeder houdt niet van chocola. Ik kan niks bedenken behalve een stukje kant en klare vienetta haha.
wel een caloriebom 1 pakje slagroom 1 pak yoghurt 1 blik vruchtjes slagroom kloppen, yoghurt er doorheen spatelen en dan de vruchtjes zonder sap er doorheen spatelen en minimaal een uur of 4 laten staan in de koelkast
Ik hou wel van kant en klare vienneta . En anders inderdaad misschien een fruitsla met ijs? Of je bakt de dag ervoor iets van cake of muffins? Of je maakt de dag ervoor tiramisu - die is toch lekkerder als ie een dag heeft gestaan?
Ik ben heel slecht in toetjes, maar dit vond ik een makkelijke en met een beetje creativiteit kun je t er ook nog mooi uit laten zien: Appeltaartjes met amandelspijs 4 plakjes bladerdeeg (diepvries) 100 g amandelspijs 3 eetlepels appelsap 2 appels (Elstar) 1 theelepel kaneel 1 eetlepel suiker 1 zakje amandelschaafsel (45 g) 50 g koude boter bloem om te bestuiven bakpapier kaneelijs (kun je ook vervangen door roomijs) Oven voorverwarmen op 180 ºC. Bladerdeegplakjes op met bloem bestoven werkvlak laten ontdooien. Amandelspijs met appelsap los prakken met vork. Appels schillen en in 4 parten snijden. Klokhuis verwijderen, parten in dunne schijfjes snijden. Deegplakjes met deegroller wat dunner uitrollen. Uit elk plakje deeg met rond schoteltje een cirkel snijden. Rondjes op met bakpapier beklede bakplaat leggen, deegbodem met vork inprikken. Spijs over bodems verdelen, deegrand (ca. 1 cm) vrijlaten. Appelschijfjes over deegcirkels verdelen. Amandelschaafsel erover verdelen. Bestrooien met kaneel en suiker. Boter in vlokjes over appeltaartjes verdelen. Appeltaartjes in midden van oven in ca. 20 minuten lichtbruin en gaar bakken. Taartjes warm of lauwwarm opdienen, serveren met een bolletje kaneel- of roomijs.
Crème brulee Pak custard poeder en volg de aanwijzingen! Erg makkelijk, alleen wel even zo'n brander bij de blokker/marskramer ofzo halen. (Mensen denken dat het moeilijk is maar het is echt niets! Alleen de dag vantevoren moet je het al bereiden en in de koelkast zetten. Win win situatie dus!)
Pakje saroma pudding is zo klaar. Maar het snelste: Een Mona pudding uit de verpakking halen en op een bord zetten. Daar omheen wat decoratie en klaar.
Apple crumble is ook erg lekker en makkelijk (verhoudingen weet ik even niet exact, staan genoeg recepten op internet) Appels schillen, in stukjes en suiker + kaneel. In een ingevette schaal leggen. Bloem, suiker, boter mengen en dit kruimelend over de appels verspreiden. Hup in de oven en klaar is kees. Slagroom, bolletje ijs en smullen maar! En dit kan je donderdag al maken. Succes!
Citroenijs met basilicumsuiker. Dan moet je wat basilicumblaadjes met een flinke schep suiker in een vijzel doen en helemaal fijnwrijven. Je suiker wordt dan groen en kruidig, heel lekker. Paar schepjes citroenSORBETijs in een mooi glas, schepje groene suiker erop en garneren met een gaaf basilicumblaadje. Appelpartjes met vanilleijs. Appeltje schillen en in dunne plakjes snijden. Paar minuutjes laten stoven in een koekenpan in boter en kaneel. Heet serveren naast een bolletje vanilleijs, misschien nog een paar rozijntjes eroverheen strooien.
Ik wou dat je dit topic eerder had geopend Ik ga voor tweede kerstdag dit maken: Welke.nl | Ontdek. Bewaar. Deel. Ik maak de pudding en slagroom al thuis van tevoren. Dan neem ik het mee en ter plekke doe ik het in glazen.
Wat een leuke en lekkere ideeën allemaal! Het is het volgende geworden (moest opschieten winkel was ook maar tot 6 uur open ) Speculaas tiramisu zonder ei Ik ga het donderdagochtend al klaar maken dan kunnen de smaken lekker lang trekken. Uit papier ga ik nog kerstvormpjes knippen zodat je leuke vormen kunt maken met cacaopoeder De rest ga ik zeker onthouden er komen vast wel meer lekkere toetjes gelegenheden
Rood fruit uit vriezer ontdooien oven hoog zetten Van die amerikaanse koekjes met chocola in stukken haklen ( heel pak) Fruit in schaal koekies erover klein beetje boter erover minuut of 10 in oven ijs erbik serveren HEERLIJK
Hang op. Heerlijk en super makkelijk. Pak een kom, bind daar een theedoek omheen, giet daar de magere yoghurt over heen. Nachtje laten hangen. Dikke drap vanaf de haddoek halen en in een bak doen, slagroom kloppen. Dit door de drap van de yoghurt roeren. Eventueel vruchtjes erdoor en klaar.
toetjes maken geweldig om te doen, ik heb een recept voor een vruchten bavarois en die is zeer smakelijk en makkelijk. 200 gr (diepvries) vruchten (naar smaak ik heb ah zomerfruit) 200 ml slagroom 2 blaadjes gelatine 20 gr suiker (ik had wat meer dit is ook afhankelijk van de soort vrucht hoe zoet dan kan het minder, zuur fruit weer wat meer) - diepvries fruit ontdooien - gelatine weken in koud water - suiker met het fruit in een pannetje op laag vuur zodat het zacht is en de suiker opgelost is. - pannetje van het vuur en de zachte gelatine oplossen in het fruit (goed roeren). dit af laten koelen. - Het fruit pureren wanneer het koel is. - Slagroom net niet helemaal stijf kloppen. - Fruit zachtjes door de slagroom scheppen - Een schaal/kom af spoelen met koud water en je bavarois in op laten stijven. De hoeveelheid is iets meer dan een mona bekertje wanneer je meer wil kun je het makkelijk aanpassen Smakelijk eten!!