Is dit normaal?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Saartje123, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik heb een placenta die aan de voorkant ligt. Volgens mijn vk kon ik de baby pas rond 20 a 21 weken gaan voelen.

Toch voelde k met 16 a 17 weken de allereerste samenspanninkjes,net als kleine trillinkjes in mijn buik. Deze waren eerst heel onregelmatig, waardoor ik soms twijfelde of het echt de baby was ofniet.

Maar het kwam steeds weer terug, waardoor ik zekerheid had dat het toch de kleine was. Ook werden de trillinkjes, plopjes en iets steviger en kwamen steeds regelmatiger.

Maar nu sinds 2dagen voel ik het helemaal niet meer zo vaak. Ik heb de kleine vandaag maar 2x gevoeld. Ik weet niet of het komt doordat ik het druk heb en er niet echt op let.

Is dit normaal dat de kleine een paar dagen wat rustiger is of moet ik mij zorgen maken?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

dit is normaal je hoeft je geen zorgen te maken. Je baby beweegt wel maar je voelt lang niet alles. In deze fase is het normala dat je je kindje soms (duidelijk) voelt en dan weer een paar dagen minder of zelfs niet. Vanaf 28 weken willen we dat je je kindje elke dag een aantal keer voelt. Het is dan ook sterk genoeg om veel meer bewegingen te voelen.

Mirjam

3. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    hoi bedankt voor je antwoord. Ja ik zie dat er geen echte regelmaat nog in zit. Vandaag heb ik de kleine bijvoorbeeld wel al een aantal keren gevoeld.

Deel Deze Pagina