Antibiotica

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Deb26, 24 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Weet niet zo goed bij welke topic ik deze vraag moet stellen ,maar deze komt het dichts bij denk ik ( ben tenslotte pas, ruim 6 maanden, geleden bevallen)
    Ik heb sinds gisteren antibiotica, in de 'gebruiksaanwijzing" staat niks over dat ik zou moeten uitkijken in combinatie met de anti conceptie pil. Maar ik hoor weleens verhalen over dat die combi niet goed is en je dus zwanger kan raken.
    Iemand die weet of dat kan?

Groetjes Debby

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Volgens mij is de wetenschap er nog niet helemaal over uit. Voor zover ik weet zijn er alleen casussen bekend waarin vrouwen idd zwanger worden van die combi en is er geen rechtstreeks bewijs. Maar als je het zekere voor het onzekere wilt hebben zou ik toch voorzichtig zijn en andere maatregelen nemen. Een vriendin van mij is ook op die manier zwanger geworden, dus ik geloof er wel in om het maar zo te zeggen.

De apotheek waarschuwd mij er altijd standaard voor.
    Dus zou gewoon uitkijken ermee.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ligt misschien ook nog aan de soort antibiotica. Maar misschien gewoon het zeker voor het onzekere nemen, en zolang je de kuur hebt wat voorzichtiger zijn (onthouding/condooms etc)..

Deel Deze Pagina