Dag dames, Even een vraag.. Welke postzegels gebruiken jullie voor de geboortekaartjes? Ik zag dat geboortezegels per 50 stuks gaan voor bijna 35 euro. Gewone postzegels kosten voor 10 stuks ongeveer 7 euro. Ik ben er maar +/- 20 nodig, de rest brengen we met de auto rond. Alleen nu hoorde ik een keer dat wanneer je er geboorte zegels op plakt de post sneller word bezorgd of iets van voorrang krijgt ipv andere post. Is dat zo? Vind het nogal een groot verschil qua prijs anders. Vast bedankt
Ik heb ze drie jaar geleden wel gebruikt en idd samen met rouw post hebben ze voorrang heb ik toen begrepen maar wat duur geworden dan😣 Heb er zelf ook maar 25 nodig maar ga ook nog wel ff nadenken erover dan
Ze zijn toch even duur? 50 voor 35 is 70ct per stuk en 10 voor 7 ook. Hier gewone zegels gebruikt en kaartjes waren gewoon volgende dag bezorgd. Meeste heeft vriend zelf rondgebracht, dus we hadden er ook niet zoveel nodig.
Ik heb geboorte- en gewone zegels gebruikt, ook ivm hoeveelheid. Niemand heeft de dag na de geboorte een kaartje ontvangen, want toen lagen wij nog in het ziekenhuis. Ik heb wel de geboorteregeling gebruikt voor de belangrijkste mensen, maar meer omdat ik het gewoon leuker vond staan.
Alle postzegels zijn tegenwoordig 69 cent per stuk. Geboortezegels zijn niet duurder of goedkoper dan gewone zegels. Ik heb ze wel gehaald, hadden er 43 nodig en die andere 7 komen ook wel op. Je mag ze daarna ook gewoon nog gebruiken voor normale post. Vind de nieuwe geboortezegels wel leuk. Masr als je er maar 20 nodig hebt zou ik lekker gewone zegels gebruiken...
Oh en voor zover ik weet worden poststukken met geboortezegels niet anders behandeld dan gewone post. Is anders bij rouwkaarten, die moet je ook in een speciale envelop aanleveren op het postkantoor voor een bepaald tijdstip en dat is niet bij de geboortezegels..
Precies wat Wasrek zegt. Ik werk zelf met post nl. En er zit geen verschil in prijzen. De postzegels zijn allemaal gewoon prijzig. Er zit bij geboorte zegels alleen een wat gezelliger plaatje op. En krijgen ook geen voorrang word net zo behandeld als de andere post.
Ik vraag me dan af, is rondbrengen niet duurder dan verzenden? Ook voor mensen hier in de buurt, benzine is ook niet gratis! Hier in de buurt brengen we wel lopend rond, maar de rest verzenden we gewoon met de post. Wij hebben de hartjes-zegels gekocht, staan ook wel leuk op de enveloppe
Jawel maar geboortezegels koop je per 50 en gewone zegels per 10. Dus daar ben ik dan goedkoper mee uit omdat ik er maar een stuk of 20 van nodig ben
Je kan ook altijd even vragen waar je de postzegels gaat kopen of ze miss nog ergens andere zegels hebben. Wij hebben altijd de 'leukere' postzegels ( als die er zijn ) in een la liggen omdat we ze niet op kunnen hangen ☺ Ik raad zelf ook altijd wel de liefdes zegels aan als t maar een klein aantal is. Is toch gezelliger dan Willem op de envelop 🙈
Ik had er 80 nodig. Heb 1 set geboortezegels gekocht van 50 stuks en nog 3 velletjes met die hartjeszegels, die gaan gelukkig per 10. Ik vond de vorige geboortezegels mooier, met die ooievaar erop, maar helaas zijn die er niet meer.
Heel fout misschien, maar ik ga in december bevallen en wij gaan decemberzegels plakken. We hebben 75 kaarten te versturen, dus dat scheelt nogal.
Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat we beter hadden moeten plannen maand later en dan hadden we dat ook kunnen doen. Scheelt zoveel geld! 70 cent voor een postzegel, pffffff! Jij hebt geluk dan hihi
Het scheelt wellicht wel, maar dan verdwijnt je geboorte kaartje wel in de grote hoop van de Kerst post. En je wilt toch niet dat je kaartje te laat (of helemaal niet) aankomt? Gewone post (en in dit geval geboorte post) heeft dan wel voorrang.
Ik heb nog steeds geboortezegels van de eerste liggen en die plak ik op kaartjes om te feliciteren met de geboorte.
Op onze geboortekaartjes komen straks trouwzegels. We hebben nog zoveel over van de bruiloft.. Moet alleen nog even ergens informeren over of de tarieven anders zijn geworden..