Getsie, ik vind groenten uit pot wel zo vies! Bah! Slappe hap. Het enige wat ik koop zijn doperwtjes uit de diepvries, die vind ik wel lekker. En verder gewoon alles vers, we eten veel salades, roerbakmixen etc.
Groente uit een blik is echt niet te eten.. Ik heb altijd veel verse groente thuis, wij eten ook erg veel groente. Elke dag wel eigenlijk. Heel af en toe heb ik een pot tuinbonen omdat ik daar gek op ben en dat bijna niet te vinden is vers, of een blikje mais/doperwten voor een aardappelsalade.. Maar voor de rest nooit.
In principe altijd vers, geeft me een prettiger idee ofzo. Tuinbonen en doperwten haal ik ingevroren, en af en toe bruine bonen in blik voor de chili concarne.
Vers! Omdat ik dat én lekkerder vind en het ziet er ook nog eens lekkerder uit. Alleen erwtjes met worteltjes (heb ik voor noodgevallen in de kast) en bruine bonen/witte bonen.
uit pot: Sperziebonen erwten worteltjes witte bonen en bruine bonen of kapucijners af en toe rode kool , rode bieten. Vers (of 'vers' uit de vriezer): Penen en uien, boerenkool, roerbak groenten, soepgroenten, bloemkool, broccoli, stoofpeertjes uit de vriezer: rode kool, spinazie Ik vind potgroenten prima te eten en erg handig
Hier altijd vers of diepvries want ik vind groente uit een pot niet te vreten (behalve bonen en mais).
Altijd vers en heel beperkt diepvries. Ligt aan de prijs van verse sperziebonen wanneer ik diepvries neem.
Grappig dat de meerderheid de potgroenten 'niet te vreten' vindt. Ik proef echt geen verschil hoor Maarja, ik ben ook wel een eetbarbaar haha ik eet omdat het moet, voor de voedingsstoffen etc..niet om dat ik t nou zo lekker vind
alleen doperwten/worteltjes, bruine bonen, bietjes (= me teveel werk om vers te maken). En heel soms rode kool en sperziebonen. Maar het liefst vers of uit diepvries. Maar heb wel altijd wat potjes op voorraad staan.
O ik lust de meeste potgroenten wel hoor, het is gewoom niet te vergelijken met vers, maar vies, nee. hier meestal vers, soms een pot. Of als ik een restje verse groente over heb voor 1 persoon, een klein potje erbij. Wel altijd Hak dat scheelt wel. Afspoelen van de groente schijnt voor zout niet veel te helpen las ik hier laatst!?
Nou als je een verse sperzieboon of sperzieboon uit een pot neemt.. zit nogal verschil in neem ik aan? Weet ook niet hoe de meeste mensen hier eten. Wij eten voornamelijk oosters (wok,turks etc) en dan begin je echt niks met groenten uit een pot of blik.
Het ligt er denk ik ook aan wat je met de groenten wilt. Als je toch alles gewoon doorkookt, is er inderdaad misschien weinig verschil tussen vers en potje. Maar dat doe ik zelden. Als je t wil roerbakken, door een sausje mikken, in een ovenschotel of vulling doen of dat soort dingen werkt een potje m.i. niet. Als ik al eens groenten kook, zijn ze ook niet zo gaar als in een potje. We aten vroeger tijdens het kamperen, als je alles op een enkel pitje achter een windschermpje klaar moest prutsen, trouwens wel bijna standaard een keer witte bonen in tomatensaus, maar dan wel met een gefruit uitje er doorheen, en aan het einde nog wat tijm,oregano of wat voor gedroogde groene snippers ik ook precies bij me had... met rijst en yoghurt voor die omstandigheden nog best lekker! Thuis hoef ik t niet.
Alleen bietjes erwtjes met worteltjes en bruine bonen uit pot, al de andere groentes vers. Maar bietjes bijvoorbeeld lust ik echt alleen uit pot, en rode kool echt alleen vers.
Nee bijna alles vers, het liefst uit onze eigen moestuin maar dat is maar een paar x per jaar. En verder uit de winkel: En dat is echt niet zo duur hoor. Ja, je moet geen groenten gaan eten die niet in het seizoen zitten, als bloemkool niet in het seizoen zit betaal je daar 3 euro voor om maar iets te noemen...Het enige dat we uit pot/blik eten zijn bruine/witte bonen, bietjes en maïs voor door gerechten. Verse mais is bijv echt veel veel lekkerder dan uit pot. oh ja, appelmoes eten we ook uit pot
Mijn man ook niet ik vind bietjes vers naja vacuüm verpakt wel lekker manlief wil ze alleen maar van hak
Hier veel vers: bloemkool, broccoli, prei, boerenkool, sperziebonen, enz. Maar ook pot (erwtjes, zuurkool, worteltjes, haricot verts) en diepvries (spinazie). Het ligt er dus maar net aan wat we eten...
Nee bietjes vacuum, noem ik ook niet vers hoor.... En idd die van de Hak vind ik veel lekkerder. Rode kool, tuinbonen, aardappelen, stoofpeertjes, en zo nog wat spul halen wij altijd bij de boer, die koop ik niet vaak uit de supermarkt. Sommige lust ik gewoon echt niet van de supermarkt, of juist niet van de boer...... Ach ja, elke gek zn gebrek he?!